Voeding bij vallisneria


S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
In een Tanganyika bak wil ik wat vallisneria planten, hoe en wat kan ik t beste als bemesting gebruiken, zodat er ook geen alg explosie ontstaat?
 
Dat zal nog niet zo eenvoudig zijn om in een Tanganyika met maar een paar plantjes geen alg te krijgen.

Goed filter is wel aan te raden
Spaarzaam zijn met licht
En zorgen dat de plantjes krijgen wat ze nodig hebben (fosfaat/Nitraat en plantenvoeding (micro's)
All in one plantenvoeding is dan het makkelijkst, daar zit al het bovengenoemde in.
 
En welke all in wordt dan aangeraden?
En natuurlijk mag er wel wat alg in komen maar niet teveel en vooral niet de verkeerde soorten...
 
Een voedingscapsule/bol bij de wortels kan ook prima hoor.


Hou rekening mee dat het gravers zijn. blijft geen plantje staan.
Tenzij het groot genoeg is.

Ze maken om het slakkenhuis een territorium, door de bodem op te graven, zand in bek, spuwen.
 
IK heb ook kinderen, en wist er ook alles van.

O, ga jij ze weer nemen dan?


IK dacht Smidsi. Daar is het voor bedoelt, he.
 
Hopelijk wortelen ze redelijk snel... en ik zal proberen er wat steen om te leggen... ow ik dacht dat een voedingsbolletje juist niet werd aangeraden
 
Julidochromis Dickfeldi of transcriptus of ornatus als koppel
altolamprologus calvus of compressiceps als koppel
synodontis perticola dwarf 7x
Lamprologus multifasciatus beginnen met 4 of 5 deze breiden vanzelf uit....
 
Ja ik heb de Multi s gehad dus en zonder medebewoners heb je wanneer je start met 5 er zo 100 zwemmen hoor. Dat zijn net konijnen.
 
Vandaar ook de andere 3 medebewoners hopelijk snoepen die er nog wat... en ik heb gehoord dat de kolonie niet verder fokt als hier geen plek voor is....
 
Nou ik had een 60 liter bakje en op den duur wel 150 kleintjes dus dat stoppen gebeurt niet zo snel was mijn ervaring. De hele familie beschermd de kleintjes dan ook.
 
Haha ow okeeee... je maakt me bang nu:'(


Haha, nou dat hoeft niet hoor en ik had er geen medebewoners in dus de jongen werden niet opgegeten. Jij hebt nog wel wat andere snoeperds rondzwemmen dus dat zal wel schelen. Verder zijn het erg leuke visjes.
 
Met vloeibare bemesting niet inderdaad. Het zal ook geen moeten zijn maar ik merk wel verschil in de bakjes waar ik niks toevoeg en die waar ik wel plantenvoeding toedien.
 
Met vloeibare bemesting niet inderdaad. Het zal ook geen moeten zijn maar ik merk wel verschil in de bakjes waar ik niks toevoeg en die waar ik wel plantenvoeding toedien.
Ja maar dan plantenvoeding in het water
De vals heeft niet de juiste wortel structuur voor bodem voeding.
 
Ben ik met je eens maar soms adviseert men ook om wat krijt erbij te doen. Kunnen ze dit dan wel opnemen?
De vraag is of ze het opnemen, wellicht komt de CA in de waterkolom. Dan kun je net zo goed wat sepia in het filter steken.
 
Ja dat is de vraag Nicole want als ze geen voeding opnemen dan zullen ze ook weinig van de kalk opnemen zou ik denken. Wellicht dat ze door hun kleine wortelstelsel minder op kunnen nemen en dat daarom het weinig zin heeft. Als ik Vallisneria snoei en eruit trek dan is dat meestal met een beperkte hoeveelheid wortels.
 
Ja dat is de vraag Nicole want als ze geen voeding opnemen dan zullen ze ook weinig van de kalk opnemen zou ik denken. Wellicht dat ze door hun kleine wortelstelsel minder op kunnen nemen en dat daarom het weinig zin heeft. Als ik Vallisneria snoei en eruit trek dan is dat meestal met een beperkte hoeveelheid wortels.
Maar er wordt toch gezegd dat ze van harder water houden? Daarvoor zou het krijtje of sepia wel dienst kunnen doen. Hmmm ik weet het zelf niet.
 

Terug
Bovenaan