A
aquaridiot
Guest
nu een maand onderweg zo een beetje.
Groei zit er goed in.
Lichte draadalg groei gehad die is inmiddels zo goed als verdwenen na het verhogen van de Co2 wat natuurlijk te verwachten viel.
Welbeginnen er andere algjes de kopopte steken grone als en iets wat er nu nog uitziet als kleine groen/grijzige pluizenbolletjes.
Geen algje zo gekof er is een gebrek leert de wijsheid van vandaag de dag ons.
Maar wat ? denkje dan.
bij een kh van 5 ,lang leve het Delftse kraanwater. Meten we een PH ergens tussen de 6,5-7 lichte assimilatie is ook waar te nemen. Volgens detabellen ruim voldoende.
Stroming ok alle plantjes licht in beweging.
Voeg 20/2 kno3/kpo4 toe per week.
Licht is exact 0,5 Watt/Ltr. 8.5 uur per dag.
Blijft over de voeding profito in mijn geval nu 1,5 keer de aanbeveling.
Zoals ik het zie is het waarschijnlijk zaak de voeding op te schroeven denknaar om te beginnen dubbel de aanbevolen dosis hoe denken jullie daar over ?
Groei zit er goed in.
Lichte draadalg groei gehad die is inmiddels zo goed als verdwenen na het verhogen van de Co2 wat natuurlijk te verwachten viel.
Welbeginnen er andere algjes de kopopte steken grone als en iets wat er nu nog uitziet als kleine groen/grijzige pluizenbolletjes.
Geen algje zo gekof er is een gebrek leert de wijsheid van vandaag de dag ons.
Maar wat ? denkje dan.
bij een kh van 5 ,lang leve het Delftse kraanwater. Meten we een PH ergens tussen de 6,5-7 lichte assimilatie is ook waar te nemen. Volgens detabellen ruim voldoende.
Stroming ok alle plantjes licht in beweging.
Voeg 20/2 kno3/kpo4 toe per week.
Licht is exact 0,5 Watt/Ltr. 8.5 uur per dag.
Blijft over de voeding profito in mijn geval nu 1,5 keer de aanbeveling.
Zoals ik het zie is het waarschijnlijk zaak de voeding op te schroeven denknaar om te beginnen dubbel de aanbevolen dosis hoe denken jullie daar over ?