TheLuckeyMan
Well-known member
- Lid geworden
- 6 augustus 2018
- Leeftijd
- 27
Ik heb gisteren op marktplaats een compleet aquarium opgehaald. Vandaag alles afgerond, vissen erin en genieten maar. Nu ben ik zelf behoorlijk van van corydoras soorten. Hiermee ga ik binnenkort ook proberen te kweken. Ik dit aquarium zaten ook 4 corydoras paleatus. Hier ben ik van plan om een paar van bij te zetten om een mooi schooltje te maken. Nu merk ik dat deze een stuk minder angstig voor mij zijn dan mijn kweekgroep sterbai. Ze blijven gewoon rustig hun gang gaan als ik voor het aquarium sta terwijl mijn sterbai’s meestal naar achteren zwemmen. In dit nieuwe aquarium staan wel veel planten en zijn meer schuilplaatsen voor alle vissen die erin zitten. De sterbai’s zitten op dit moment nog te klein, maar worden donderdag overgezet naar een juweEr zal voornamelijk hout in komen, maar als het kan wil ik zeker ook planten in stoppen. Bij de kweekgroep zitten geen medebewoners, ik de gezelschapsbak natuurlijk wel. Dus hierbij mijn vragen:
-voelen vissen, in dit geval corydoras, zich beter als er andere vissen om zich heen zijn? Dan heb ik het over het geval dat ze indien nodig in een goede school worden gehouden. En met mijn vraag bedoel ik compleet andere vissen zoals tetra’s of iets dergelijks.
-in mijn nieuwe juwel rio 125 stop ik 10 kg zwart zand van hoornbach erin. Is dit voldoende om voor planten in te wortelen
- ik ben niet van plan een voedingsbodem/voedingstoffen aan het water toe te voegen. Is dit wel nodig om planten goed te laten groeien?
- aangezien ik nu de kans heb om mijn kweekbak helemaal opnieuw in te richten, hoe dicht beplant/gedecoreerd moet de kweekbak zijn?
met kweekbak bedoel ik de bak waarin ik ze houd. Echter moet hierbij wel gezegd worden dat ik ze hier ook voor altijd in zal houden. Dus ze zullen later niet teruggaan naar een ander aquarium.
-voelen vissen, in dit geval corydoras, zich beter als er andere vissen om zich heen zijn? Dan heb ik het over het geval dat ze indien nodig in een goede school worden gehouden. En met mijn vraag bedoel ik compleet andere vissen zoals tetra’s of iets dergelijks.
-in mijn nieuwe juwel rio 125 stop ik 10 kg zwart zand van hoornbach erin. Is dit voldoende om voor planten in te wortelen
- ik ben niet van plan een voedingsbodem/voedingstoffen aan het water toe te voegen. Is dit wel nodig om planten goed te laten groeien?
- aangezien ik nu de kans heb om mijn kweekbak helemaal opnieuw in te richten, hoe dicht beplant/gedecoreerd moet de kweekbak zijn?
met kweekbak bedoel ik de bak waarin ik ze houd. Echter moet hierbij wel gezegd worden dat ik ze hier ook voor altijd in zal houden. Dus ze zullen later niet teruggaan naar een ander aquarium.