Voer inkopen van uit de fabriek?


A

antonRR

Guest
Hallo allemaal,


Ik heb een vraagje: Ik wil graag een grote hoeveelheid cichliden voer kopen van een niet A-merk product.
Het gaat om een hoeveelheid van 15-25 liter (2.50-4.20 Kilo).
Mijn vraag is nu kan ik dit kopen direct uit een fabriek?
Hiermee wil ik de kosten bedrukken.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet je eventueel ook waar ik dit voer dan kan bestellen?

Alvast bedankt!


Groetjes,

Anton.
 
Die hoeveelheid lijkt me te klein .
Is trouwens wel licht voer voor die liters .
 
Je kan natuurlijk altijd een mail sturen om de mogelijkheden te bespreken. Maar als ik de prijzen lees dan is die 3 euro ook al niet duur voor afname bij 10 liter toch??
Wellicht krijg je bij grotere afname het nog goedkoper.
 
Je zou het ook zelf kunnen brouwen ,he.
Groenvoer eters.
Ik geef ze ook mosselen.

Heb jij deze Anton?




Hallo iedereen,


Ik heb een aquarium van 140 cm lang, 60 cm breed, 58 cm hoog.
Ik ben nieuw in malawi cichliden en ik vroeg mij af of de volgende soorten bij elkaar kunnen:
- Cynotilapia afro jalo reef: 3 vrouw, 1 man
- Pseudotropheus saulosi: 3 vrouw, 1 man
- Labidochromis caeruleus Yellow: 3 vrouw, 1 man
- Synodontis Lucipinnis: 5+ stuks
- Placidochromis phenochilus mdoka white lips: 2 vrouw, 1 man
- Metriaclima estherae: 3 vrouw, 1 man
 
@jessicapilon: De prijzen zijn inderdaad niet al te duur. Ik bestel zelf ook altijd bij Vivani.nl prima service. Zelf wil ik weten of ik goedkoper voer kan inkopen eventueel in het buitenland.

@Bertus: Ik ben sinds 1-2 maande overgestapt naar Mbuna bak.
- Pseudotropheus Saulosi
- Cynotilapia afro jalo reef
- estherae
- Meervallen Malawi

- De White lips zijn verplaatst naar mijn collega's ze aquarium.
 
Aha, ik begrijp het ja. Op die vraag kan ik je niet zo een antwoord geven tot mn spijt.
Wellicht en ander wel.
 
Ik voer mijn Mbuna 2x per dag in de ochtend en de avond:

Maandag: Och: Novamalawi Avo: NovaRift
Dinsdag: Och: 36% spirulina Avo: Mbuna flakes
Woensdag: Och: Groenvoer Avo: Diepvries
Donderdag: Och: Novamalawi Avo: (DIY voer)
Vrijdag: Och: Mbuna flakes Avo: 36% spirulina
Zaterdag: Och: WC 35-45% Avo: Diepvries
Zondag: Och: Komkommer Avo: Mbuna flakes

Dit is globaal mijn standaart voer routine er kunnen eventuele wijzegingen tussen komen door hiaki excel of spectrum toe te voegen. Alleen zijn deze producten aan de prijzige kant.

De reden voor grote hoeveelheden voer omdat ik dit kan gebruiken voor mijn kweek.
Het schijnt ook te zijn dat je de duurdere merken in bulk kan kopen.
Hierdoor kan ik gevarieerd voeren met de juiste prote�ne voor een maatschappelijke prijs.
 
antonRR zei:
De reden voor grote hoeveelheden voer omdat ik dit kan gebruiken voor mijn kweek.
Het schijnt ook te zijn dat je de duurdere merken in bulk kan kopen.
Hierdoor kan ik gevarieerd voeren met de juiste prote�ne voor een maatschappelijke prijs.

Ik snap het niet meer , 25 liter is een hele kleine hoeveelheid ..... met bulk versta ik enkele tonnen .
 
erwin2 zei:
antonRR zei:
De reden voor grote hoeveelheden voer omdat ik dit kan gebruiken voor mijn kweek.
Het schijnt ook te zijn dat je de duurdere merken in bulk kan kopen.
Hierdoor kan ik gevarieerd voeren met de juiste prote�ne voor een maatschappelijke prijs.

Ik snap het niet meer , 25 liter is een hele kleine hoeveelheid ..... met bulk versta ik enkele tonnen .

Voor particulieren is 25 Liter al een grote hoeveelheid. Rechtstreeks van fabrikanten kun je inderdaad niet inkopen wanneer je enkel 25 Liter wilt afnemen.
 
erwin2 zei:
antonRR zei:
De reden voor grote hoeveelheden voer omdat ik dit kan gebruiken voor mijn kweek.
Het schijnt ook te zijn dat je de duurdere merken in bulk kan kopen.
Hierdoor kan ik gevarieerd voeren met de juiste prote�ne voor een maatschappelijke prijs.

Ik snap het niet meer , 25 liter is een hele kleine hoeveelheid ..... met bulk versta ik enkele tonnen .

Nou nou.. ik vind 25 liter als niet handelaar toch een flinke hoeveelheid hoor.. ik doe een jaar met een liter voer ^^

Als leverancier zul je echt wel tonnen bestellen bij een fabriek etc.. maar 25L is geen 'hele kleine' hoeveelheid :')
 
Vanuit de context van het topic en in het bijzonder de topictitel ('(uit de fabriek kopen') is de opmerking van Erwin perfect verklaarbaar en m.i. zelfs ontegenzeggelijk juist.

~ Ivo
 
Oke mijn vraag is beantwoord.
Ik dank u alle voor de informatie!
 
Zoek anders iemand op die rechtstreeks uit de fabriek koopt .
Ik heb laatst mijn koivoer rechtstreeks uit de fabriek gekocht via een hele bekende in de koiwereld .
Ik heb toen een grote zak afgenomen tegen een prijs waar je in de winkel 3 a 4 keer meer betaald . En dan heb je vers voer .

Voor tropisch voer zal het waarschijnlijk iets moeilijker zijn om zo iemand te vinden , maar niet ondoenbaar .
Ik zoek me soms ook suf , maar als het lukt zeker de moeite waard .
 
Nee , krijg ik op een maandje niet op , zal eerder een half jaar zijn .
Ik bewaar mijn voer , geheel afgesloten en donker op constante temperatuur .
Een half jaar kun je dat wel bewaren .
Als je een zak in de winkel haalt , kan ie al makkelijk een jaar of ouder zijn (en in 't licht)
 
Ik stop ermee , wordt toch welles nietes zo te zien .
Je bent niet mee .
 
Ik koop altijd een emmer van 2,5 liter en vul daaruit een bakje van ik denk 200ml om te voeren. Ik doe ook wel 1 a 1,5 jaar met zo n emmer.
 
erwin2 zei:
Zoek anders iemand op die rechtstreeks uit de fabriek koopt .
Ik heb laatst mijn koivoer rechtstreeks uit de fabriek gekocht via een hele bekende in de koiwereld .
Ik heb toen een grote zak afgenomen tegen een prijs waar je in de winkel 3 a 4 keer meer betaald . En dan heb je vers voer .

Voor tropisch voer zal het waarschijnlijk iets moeilijker zijn om zo iemand te vinden , maar niet ondoenbaar .
Ik zoek me soms ook suf , maar als het lukt zeker de moeite waard .

Wat noem jij een grote zak? 10KG/15KG? En hoeveel ben je dan kwijt als ik vragen mag?
 
erwin2 zei:
Ik stop ermee , wordt toch welles nietes zo te zien .
Je bent niet mee .

zoals ik het nu zie heb je een grote pot staan waaruit je nu dus elke dag voert
dus elke dag open dicht open dicht

dus vroeg ik of je een kleiner potje vult uit de grote
zodat de grote veel minder open gaat en dus minder verse lucht aankomt elke keer wat de kwaliteit en de versheid ten goede komt


maar als een klein beetje meer uitleg bij mijn vraag te veel
hoeft het niet
 
jessicapilon zei:
Ik koop altijd een emmer van 2,5 liter en vul daaruit een bakje van ik denk 200ml om te voeren. Ik doe ook wel 1 a 1,5 jaar met zo n emmer.

En nooit na die tijd kevertjes gehad in je emmer?
 
Nee hoor nog niet althans. Ik heb vorig jaar in januari een emmer gekocht en die is houdbaar volgens de stikker tot juni 2014. Nou dan is hij ook ongeveer op denk ik.
Ik koop geen hoeveelheden die jaren moeten staan natuurlijk :D
En mocht er toch onverhoopt een deel overblijven dan kan ik gelukig een deel ruim van te voren aan mn vader over doen die ook een grote bak heeft.
Maarzoals al gezegd heb ik nog nooit last gehad ermee. Ik moet straks de 3e emmer dus gaan aanbreken en bij de vorige 2x is het goed gegeaan.

In beide keren dat ik een emmer heb besteld was het nog zo n 1,5 jaar houdbaar.
 
Dat is mooi om te horen, :)

dan denk ik dat ik bij iemand aan zijn oren moet gaan trekken, want bij mij zaten na een maand of 6 kevertjes in het voer, heb toen alles op de mesthoop gegooid.
 
Ja dat zou kunnen Alex maar zo n emmer moet toch langer dan 6 maanden houdbaar zijn??
Mijn vader had vroeger die potten Tetra vlokken van 1 liter. Deed hij ook zeker een dik jaar mee, maar geen kevers gezien hoor.
Ik zou bijna denken dat Luc oud voer heeft gehad.
Ik ga straks de 3e emmer open trekken en bij de eerste 2 geen last gehad. Volgens mij moet je dat ook wel een redelijke tijd goed kunnen houden als het droog en donker staat.

Overigens staat het er niet bij dat de datum alleen geldt bij het niet aangebroken zijn.
Ik heb de emmers gekocht bij Vivani die ook de dierentuin leverd ;)
 
Mondeo zei:
De houdbaarheid,geldt voor een ongeopende verpakking lijkt me.

Mee eens :)

Ik denk wel dat hoe minder je de grote pot open doet hoe beter, ook donker en koel is beter(maar dat is al verteld geweest ;) )
 
Alle , voorruit dan . Ik dacht eerder teveel achter elkaar off-topic te gaan ...

Mijn voorraadzak is denk ik 30 a 40 liter .
Daaruit vul ik om de 2 a 3 weken mijn kleiner tonnetje van 5 liter .
Met dit tonnetje ga ik steeds naar de vijver .

Ludger : de zak weegt wel 10-15 kilo denk ik , en een liter of 30 a 40 schat ik .
Ik betaalde er 75 euro voor .
Winkelwaarde van dezelfde zak is boven de 200 euro .
En ik mag steeds bijbestellen bij die persoon :thumbs:

Luc : ik weet wat je bedoelt :oops: , echter heb ik dat enkel voorgehad met goedkoop voer en bij visvoeder om mee te vissen dat teveel in open lucht staat .
 
jessicapilon zei:
Luc, Stond er geen datum op het voer dat je hebt gehad??

Neen, en het is ondertussen al meer dan een jaartje geleden.

Luc : ik weet wat je bedoelt oops , echter heb ik dat enkel voorgehad met goedkoop voer en bij visvoeder om mee te vissen dat teveel in open lucht staat .

Bij mij ging het enkel over aquariumvoeder, maar het is niet plezant als je er wat geld hebt ingestoken en je hebt zoiets aan de hand, komt nog bij dat je de maanden ervoor je vissen enkel maar rotzooi hebt gegeven.
 

Terug
Bovenaan