Voer inkopen van uit de fabriek?


Ik zal wel heel oud voeder hebben gehad.
Zoals je ziet, ook een ouwe kunnen ze bij z'n p...tje hebben ;)

Maar ik ga weer zwijgen, ben namelijk een ander zijn/haar topic aan het vervuilen. :oops:
 
erwin2 zei:
Alle , voorruit dan . Ik dacht eerder teveel achter elkaar off-topic te gaan ...

Mijn voorraadzak is denk ik 30 a 40 liter .
Daaruit vul ik om de 2 a 3 weken mijn kleiner tonnetje van 5 liter .
Met dit tonnetje ga ik steeds naar de vijver .

Ludger : de zak weegt wel 10-15 kilo denk ik , en een liter of 30 a 40 schat ik .
Ik betaalde er 75 euro voor .
Winkelwaarde van dezelfde zak is boven de 200 euro .
En ik mag steeds bijbestellen bij die persoon :thumbs:

Luc : ik weet wat je bedoelt :oops: , echter heb ik dat enkel voorgehad met goedkoop voer en bij visvoeder om mee te vissen dat teveel in open lucht staat .

En welk merk is het?
 
Zou ik niet weten Ludger , staat er niet op .
Staat enkel met een simpele stift opgeschreven voor welke doelen het gemaakt is .
Voor mij hoeft er geen grote sticker op te staan met een koi ...
Voer werkt goed op mijn plantenvijvers en koi , dat is genoeg voor mij .
 
erwin2 zei:
Zou ik niet weten Ludger , staat er niet op .
Staat enkel met een simpele stift opgeschreven voor welke doelen het gemaakt is .
Voor mij hoeft er geen grote sticker op te staan met een koi ...
Voer werkt goed op mijn plantenvijvers en koi , dat is genoeg voor mij .

Dan is het denk ik merkloos voer, lijkt me niet dat dit 200 euro waard is. Prima voer overigens (Verkoop zelf ook enkel merkloos voer)
 
erwin2 zei:
Gaat er niet om of het merkloos is of niet , gaat erom wat er inzit ;)

Klopt, maar dit heeft wel met waarde te maken. De prijs van voer wat in een mooi potje zit van een bekend merk is altijd duurder dan merkloos voer, veelal is dit exact het zelfde. Ik kan je bijvoorbeeld vertellen dat sommige producten die ik verkoop als merkloos voer ook wordt verkocht door een bekend visvoer merk.. Het voer is exact hetzelfde, alleen zit het bij mij niet in zo'n mooi gekleurd potje.
 
Ludger zei:
erwin2 zei:
Gaat er niet om of het merkloos is of niet , gaat erom wat er inzit ;)

Klopt, maar dit heeft wel met waarde te maken. De prijs van voer wat in een mooi potje zit van een bekend merk is altijd duurder dan merkloos voer, veelal is dit exact het zelfde. Ik kan je bijvoorbeeld vertellen dat sommige producten die ik verkoop als merkloos voer ook wordt verkocht door een bekend visvoer merk.. Het voer is exact hetzelfde, alleen zit het bij mij niet in zo'n mooi gekleurd potje.

Moet je toch wel een beetje mee oppassen,
er is hier in de buurt een fabriek waar ze de koekjes "leo" maken en van dezelfde band lopen ook de koekjes "ole"
maar men dient te begrijpen dat de ole veel goedkoper is in de aldi dan bv. de leo in de alma of GB.
Dit ligt ook dat er een iets of wat verandering is van bijproducten in de koekjes.

Ik ben er bijna zeker van dat de merk producten verschillen ten opzichte van de merkloze(ik zeg wel verschillen en niet betere of slechtere)
 
luc zei:
Ludger zei:
erwin2 zei:
Gaat er niet om of het merkloos is of niet , gaat erom wat er inzit ;)

Klopt, maar dit heeft wel met waarde te maken. De prijs van voer wat in een mooi potje zit van een bekend merk is altijd duurder dan merkloos voer, veelal is dit exact het zelfde. Ik kan je bijvoorbeeld vertellen dat sommige producten die ik verkoop als merkloos voer ook wordt verkocht door een bekend visvoer merk.. Het voer is exact hetzelfde, alleen zit het bij mij niet in zo'n mooi gekleurd potje.

Moet je toch wel een beetje mee oppassen,
er is hier in de buurt een fabriek waar ze de koekjes "leo" maken en van dezelfde band lopen ook de koekjes "ole"
maar men dient te begrijpen dat de ole veel goedkoper is in de aldi dan bv. de leo in de alma of GB.
Dit ligt ook dat er een iets of wat verandering is van bijproducten in de koekjes.

Ik ben er bijna zeker van dat de merk producten verschillen ten opzichte van de merkloze(ik zeg wel verschillen en niet betere of slechtere)

Daar moet ik je wel gelijk in geven, alleen de fabrikanten weten 100% zeker wat er in zit. Er kan zomaar een ander etiket op geplaatst worden, dit heb je ook met het voedsel in de supermarkt, er komen immers steeds meer van zulke schandalen opduiken (Paardenvlees wat als rundvlees wordt verkocht ect.)

Ik koop zelf ook niet rechtstreeks bij de fabrikant in, daar ben ik veel te klein voor. Ik wil dit ook niet, ik kan dan namelijk geen vers voer garanderen.
 
Ik koop zelf ook niet rechtstreeks bij de fabrikant in, daar ben ik veel te klein voor. Ik wil dit ook niet, ik kan dan namelijk geen vers voer garanderen.

Sorry, zal wel aan mij liggen, maar dit begrijp ik niet, ik denk dat je juist bij de fabrikant het meest vers voedsel kan kopen, elk ander tussenstation is het voedsel ouder(denk ik)
 
luc zei:
Ik koop zelf ook niet rechtstreeks bij de fabrikant in, daar ben ik veel te klein voor. Ik wil dit ook niet, ik kan dan namelijk geen vers voer garanderen.

Sorry, zal wel aan mij liggen, maar dit begrijp ik niet, ik denk dat je juist bij de fabrikant het meest vers voedsel kan kopen, elk ander tussenstation is het voedsel ouder(denk ik)

Klopt deels, als ik bij de fabrikant 800KG vlokvoer zou kopen dan is het enkel direct nadat ik het heb aangeschaft vers, ik doe er dan wel een jaar over om het kwijt te raken dus wanneer een klant het dan van mij zou kopen aan het eind van dat jaar ligt hetzelfde vlokvoer er al een jaar.

Een groothandel met meerdere grote afnemers is veel sneller door die 800KG heen. Die heeft een veel snellere omloop snelheid.
 
Koop dan bij de fabrikant telkens 400 kg.
Of ben ik nu te na�ef en zeg jij er zijn andere factoren die ook meespelen?
1ste vb. ik als kleine verkoper kan niet rechtstreeks bij een fabrikant kopen.
2de vb. ik als verkoper moet minimaal zoveel .....kg. afnemen.

Een groothandel met meerdere grote afnemers is veel sneller door die 800KG heen. Die heeft een veel snellere omloop snelheid.

Hopelijk koop je dan geen 400 kg als het voer bij de groothandelaar al 6 maanden ligt, want dan zit je nog met voer 6 maanden nadien en is het ook een jaar oud. ;)
 
Minimale afname is veelal 1 pallet, te veel voor mij. Nee ik koop geen 400kg, ik koop elke maand opnieuw aangezien ik toch geen korting krijg bij grotere afname.
 
Ludger zei:
Minimale afname is veelal 1 pallet, te veel voor mij. Nee ik koop geen 400kg, ik koop elke maand opnieuw aangezien ik toch geen korting krijg bij grotere afname.

Dan heb je helemaal gelijk :)
 

Terug
Bovenaan