Voorpret 2


Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
Hallo vrienden..

De Trofis staat in de kamer, allemachtig dat was niet simpel, wat een zwaar loeder, maar gelukkig waren er een aantal handige en sterke handen in de buurt om de bak uit de bus te tillen op karretje te zetten en 4 hoog op het gewenste plekje te parkeren, echt wauw dit gaat mn projectje worden, zit al vol met plannen ook een paar minor probleempjes gespot, alleen jammer maar helaas loop ik even tegen de fysieke grenzen van mijn universumpje..

Wat een vreselijk aardige mensen de familie Dubbelfris uit Capelle en wat heb ik voor dat beetje geld een berg spullen mee gekregen
de bak 120 x 45 x 65
Eheim Pro 3e 1550
Wesdijk Pro LED met controller en afstandsbediening
Ozon apparaat (philips dus vast wel duur maar wtf is het ??) hahahahahahah

4 Baby Ancistrus 2 zwarte sluiers en 2 witte niet sluier
een wit maanvisje, 6 cm, die onmiddelijk in mijn groepje geaccepteerd werd, zelfde maat zo ongeveer dat scheelt ook :)
een Homo stelletje blauwe platy's (echt om je te bescheuren lijkt echt of die met een touwtje aan elkaar vast zitten) ze zijn wel prachtig mooi trouwens
Wat mini Neons
De wereld aan drijfplantjes, zo'n kokosnoot met zo'n donker ding erop (naam komt nog wel)

En ik had nog veel meer kunnen krijgen, maar ja al die levende have moet wel eerst in de Lido

Want inderdaad, had op voorhand al de plannen gewijzigd, ik ga mijn CO2 projectje toepassen en met een halve bak water, (1/2 kraan - 1/2 Osmose)
ouderwets indraaien en dan overwennen met water uit de Lido.

Ik moet helaas maar is nu nog geen ramp, wel even wat waterschade aan het Eheim kastje herstellen/verbeteren

Dus.. drukdruk.. ohja ook nog een achterwand maken

180815 knipoog.gif
 
Mooi dat het gelukt is en moest je met de bak naar vier hoog via de trap?
 
hahaha nee hoor gelukkig een grote lift
 
O dat scheelt want de mijne is 120x50x60 en ja die wegen echt lood hoor.
 
Naah die lamp joh.. daar ben ik zo blij mee..
 
Zooooow

Achterwand 1 / 2
20201027_123858.jpg


Die zwarte plukseltjes zijn nog van de viltstift
 
Helemaal zelf gedaan Martin? Zo ja, waar heb je dat mee uitgesneden want dat is erg knap.
 
Helemaal zelf gedaan Martin? Zo ja, waar heb je dat mee uitgesneden want dat is erg knap.

Dank u,
Scherp mesje en deze

zit nog aardig wat hoogteverschil in plaat is 4 cm, ik gok dat dit wel Otocinclus en Japonica heaven is :DD :DD
 
Met passen en meten...
Want ja die spraybar moet geen spelbreker worden, en soms moet je ook echt even geluk hebben, mijn ideetje begint zo wel vorm te krijgen, het gistte ook al zolang, ik had eind Mei al nieuwe verlengbuisjes voor de Eheim installatie set gescoord. 4 doosjes voor 7,50 (zitten 2 buisjes in), maar idd toen liep ik al te kauwen op zoek naar alternatieven..

tada.. Originele Eheim spraybar van 100 cm :DD :DD:DD

20201101_160712.jpg



En het schijnt nog te passen ook..

20201101_160243.jpg



Nou lijmen verven plakken en lakken dat ding ouwe we willen resultaten zien..


Seth Meyers Time GIF by Late Night with Seth Meyers
 
Ik hoop dat ie je bevalt want ik heb hem ook gebruikt maar de uitstroom viel me tegen door naar mij mening grote gaatjes en de buis werd erg snel smerig.
 
Ik hoop dat ie je bevalt want ik heb hem ook gebruikt maar de uitstroom viel me tegen door naar mij mening grote gaatjes en de buis werd erg snel smerig.
Ik heb ze om en om, een dichte, een open enz. en ik heb met 7 en met 4 gaatjes, (van 4 gaatjes heb ik er nog 3 in de lido) bovendien is het maar een smal bakje minus achterwand 42 cm binnenwerks

:edit
en een regelbaar (electronisch) 1850 L/h pompie, mwoah dan zou je zeggen dat ik nog wat speelruimte heb toch ??
 
Ja ik had ze ook om en om maar op de 1.20 en die is ook 60 hoog en 50 diep dus de uitstroom moest wat sterker om overal goed te kunnen komen.
 
Euhm..

Er komt er onderin langs het raam aan de voor kant nog één..
Daar komt de (ook regelbaar maar mechanisch) 600 pomp op en de (JBL) inline co2, met de bedoeling dat de co2 over de bodem rolt in de hoofdstroom.. die niet al te sterk moet vanwege meneertje Betta uiteraard
Onderste wordt smaller = 60cm zodat die ook in de hoofdstroom blijft zeg maar
en aan beide zijden komt aanzuigkorf ook die mooie van Eheim maar moet er nog één bijkopen
En nog inline verwarming 500 watt, maar ik ga niet dat sunsun ding kopen
 
Ik ben benieuwd hoe dat alles eruit gaat zien Martin.
 
20201106_195721.jpg

En zuigen kreng..

Wat een prachtig stukje heb ik gescoord, eyecatcher en prachtig uitkijk torentje voor meneer waaierhand die eraan schijnt te komen
Het wachten is op de volgende shipment
 
Laatst bewerkt:
Stukje komt je vast nog bekend voor :DD

Waaierhand, ja natuurlijk de enige echte Blauwe XXL, helaas is de kans dat hij ook daadwerkelijk als zodanig binnenkomt maar Marco heeft goede connecties en z'n best gedaan
Maar oh wat zijn ze mooi en dan 2 want helaas de prijs is science fiction..

(foto van internetz, bedankt meneer spierings)

Atya-gabonensis-Blauwe-Waaierhandgarnaal3-1.jpg


8fb69235ef0709dfa72e772e75eb8a778723c2b2.jpg
 
Druk druk en gebukt onder de creatieve uitbarstingen..

mijn eerste steen :DD

20201108_115955.jpg
 
En ondertussen ook nog die Home60 gesloopt..
En dan zie je ook gelijk het primaire nadeel van die ingebouwde filter troep, dit kan je inderdaad je hele vissen bestand uitmoorden
Zaten zoveel slakkehuisjes en lijken in dat ik het filterpotje los heb moeten snijden, steken, wrikken en met een lepel uitscheppen, sneu hoor..

Ja en dan toch bezig, hotsa !!
Gelijk moven met dat prutfilterknuddeflutding

20201108_125428 (2).jpg
 
En ook al een vervanger gescoord, ik lijk wel een Eheim fan
maar nee, ik zie liever een groot volume filter en minder debiet, en regelbaar is ook een pré.
Dus gekozen voor een Aquaball 130 inclusief een extra element, dus dat worden 2 busjes met biomech en de rest opvullen met filtervlies

2020-11-08_21-34-31.jpg
 
Tsja..
De voltooïing van weer een klusje nadert, drogen bijwerken en in de epoxy dat ding..
Ik vind em wel aardig geslaagd, van links licht naar wat donkerder rechts, maar nooit gedacht dat er zo vreselijk veel tijd in ging zitten..

'Tada.. Oto Heaven'


20201111_150913.jpg



(foto is geen fijne met al die reflectie van alle kanten)
 
ziet er toch gaaf uit hoor, wel niet mijn ding, maar zeker netjes gemaakt !
 
Netjes Martin al had ik zelf andere kleuren gebruikt maar smaken verschillen.
 
Netjes Martin al had ik zelf andere kleuren gebruikt maar smaken verschillen.

Komt door de flitser, ik had em even met de rug naar het raam gedraaid anders zag je bijna helemaal niks, hij is donkerder en hij wordt in gebruik ook nog wel donkerder dan zie je de kleuren amper nog verschillen, en anders doen we gewoon wachten op de baardalg attack van 16:14 :DD

even zonder flits en wat dichterbij

20201111_153751.jpg
 
Het was wel even een aanloop om de motivatie weer op gang te krijgen na het verlies van mijn allerbeste vriend 'Beer'
Het mag gezegd worden over die kanjer, van hem heb ik nog meer steun gehad dan van mn kinderen tijdens de K en de infectie daarna van bijna 3 jaar geleden, weken en weken heeft hij naast mijn bed gestaan met z'n kop op mn deken, tegen me aanhangend als ik op handen en knieën naar de wc kroop om te spugen, ik kan het nog niet droog houden nu ik dit opschrijf,
Beer, lief lief lief lomp kadaver, jij zit voor zo lang mijn ritje nog duurt in m'n hart jongen, dank je voor alle machtige momenten, de kilometers lange wandelingen.
Het was maar een hond,... 'Nou echt nooit niet, één uit vele duizenden dat was je'


Dag jongen, en wie weet hè...

(sorry voor de emoties misschien, maar dit moest er gewoon uit)
 
Nou niks mis mee Martin om je hier even te uiten hoor. Het zal zeker ook nu nog zwaar voor je zijn en ik kan niets meer zeggen dan sterkte en koester de mooie momenten die je hebt gehad met Beer.
 
Heel goed dat je je uit, of dit het juiste medium is weet ik niet, voel jij je er goed bij het hier te plaatsen, dan is het goed en is dat het enige wat telt
 
Iedereen met huisdieren weet dat een dier nooit maar een dier is. Een huisdier is gewoon onderdeel van je familie en zal ook net zo hard gemist worden (en bij sommige families nog harder dan de mensen).

Die onvoorwaardelijke liefde, die heerlijke maffe acties, die mooie knuffelmomenten, al die keren dat hij je ergens doorheen heeft gesleept... ze zullen altijd in je herinnering blijven bestaan.

Heel veel sterkte!
 
Ik begon heel stoer om te melden dat ik eindelijk de achterwand in de bak geplakt heb, maar ja dat waaom het zolang duurde ging het even *knak*

Maar goed hier ligt de bouwkeet in de stempels


20201119_140750.jpg


20201119_140824.jpg


2 kleine foutjes gespot maar ik heb nog lak gelukkig
 
Qua kleur vindt ik het er nu wel mooi uitzien Martin.
 
Qua kleur vindt ik het er nu wel mooi uitzien Martin.

Leuk toch..
ik had al zo'n vermoeden dat het wel goed zou komen met het lakken

Alleen even de tenen krom of er geen hagel witte (van die speciale non toxic constructie kit) naar de achterkant is gekropen
Geen idee want ik krijg dit loeder niet alleen overeind, dat weet ik dus vanavond pas
 
@benvo :DD

Helemaal stuk maar klus is done op afwerken na

De waterschade

20201117_141125 (2).jpg


Binnensteun ondersteun en zijkant, gelijmd en gebout

20201122_165249.jpg


Binnensteun (op ingewaterde stuk)

20201122_172521.jpg


Tada

20201122_174205.jpg


De gedachte was om de druk van het aquarium toch zo'n 400 kilo, over te brengen op de nieuwe zijkanten die ook een fractie 0,2 mm onder de oude zijkant uitsteken dus het geheel staat daar ook op
De binnensteunen (sandwich) zorgen dat het verzwakte materiaal niet kan gaan werken
Dus het oude frame houdt de boel bij elkaar, het nieuwe frame draagt de hele bubs

Kosten ca 40 euro en een helemaal kapotte Martin, maar wel met een smile op de bek..
 
@benvo :DD

Helemaal stuk maar klus is done op afwerken na

De waterschade

Bekijk bijlage 312662


Binnensteun ondersteun en zijkant, gelijmd en gebout

Bekijk bijlage 312665


Binnensteun (op ingewaterde stuk)

Bekijk bijlage 312669


Tada

Bekijk bijlage 312670


De gedachte was om de druk van het aquarium toch zo'n 400 kilo, over te brengen op de nieuwe zijkanten die ook een fractie 0,2 mm onder de oude zijkant uitsteken dus het geheel staat daar ook op
De binnensteunen (sandwich) zorgen dat het verzwakte materiaal niet kan gaan werken
Dus het oude frame houdt de boel bij elkaar, het nieuwe frame draagt de hele bubs

Kosten ca 40 euro en een helemaal kapotte Martin, maar wel met een smile op de bek..
En een terechte smile. Dit is toch prima werk! Alles ziet er weer degelijk uit! Compimenten.
 

Terug
Bovenaan