Vreemde dieren in het aquarium


Joenve

Member
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
7
Leeftijd
53
Hey hallo wij zijn hier nieuw en hebben een vreemd diertje aan getroffen in ons aquarium hier onder de foto
Kan er iemand ons helpen met het ontdekken wat het is ?
Grt johan

F07200E0-1E98-49F0-BAE5-3DCCFB6A3433.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kunnen we dat vangen? Was al zo moeilijk te spotten
 
We hebben er 1 gevangen. Ben blij. Hopelijk blijft het daarbij. Bedankt voor je reactie
 
Ja dat hoop ik ook voor je maar blijf toch goed monitoren want deze wil je niet in je bak hebben.
 
Jee dat is wel veel zeg. Ze zijn schadelijk voor je bewoners dus blijf goed kijken.
 
Ik weet het, maar die planten komen bij een winkel vandaan en die haalt ze bij de groothandel en d egroothandel bij plantenkwekers en zo belanden libellelarven in een aquarium
Maar dat wil niet zeggen dat een libelle geen open huiskamerraam ingevlogen kan zijn, natuurlijk. Dus 'niet waar.' is een beetje voorbarig ;)
 
Een libelle komt uit de natuur, en volgens mij niet mee met plantje's of wat dan ook het is al heel snel een onderwaterdier.
 
Een libelle komt uit de natuur, en volgens mij niet mee met plantje's of wat dan ook het is al heel snel een onderwaterdier.
Komt zelfs zeer regelmatig voor dat aquariumhouders als ze nieuwe plantjes hebben geplant last hebben na enige tijd van libellelarven en dat is dus omdat zoals ik al boven heb uitgelegd
 
Kan zomaar zijn Nicolientje, maar ik heb in mijn lange tijd van aquariumhouden nog nooit een libelle in mijn aquarium gezien.

Hoe anders zou het kunnen zijn dat wie dan ook eens met een netje door de vijver heen gaat om wat beestjes of ergens anders vandaan waterluis te scheppen.

Er is nog steeds een topic in de run voor het alternatief voeren, daar heb ik niets over gelezen, of er overheen gekeken voor wat betreft voer uit een sloot of vijver.

En juist daarmee krijg je dus ook een zooi in de bak, vooral cyclop's kunnen een berg ellende geven, vissen gaan zich schuren etc.

Waterluis vangen, oke maar laat de emmer een dag staan zodat de hydra's zich aan de wand van de emmer vasthechten, en ja libelle's zie je dan ook kronkelend bewegen.

Zomaar even de andere kant op van ( levend) voer en een risico lopen met libelle's.
 
Een libelle komt uit de natuur, en volgens mij niet mee met plantje's of wat dan ook het is al heel snel een onderwaterdier.
Libellenlarven komen wel degelijk mee met net aangeschafte plantjes, dit heb ik zelf ook meegemaakt namelijk.
 
Hoe kan je dit dan vermijden in de toekomst? De plantjes heel goed afspoelen?
 
Hoe kan je dit dan vermijden in de toekomst? De plantjes heel goed afspoelen?
Niet want ze leggen de eitjes in de plantjes en niet op de plantjes dus spoelen heeft geen nut.

Overigens is die larvenkwestie voor mij de aanleiding geweest alleen nog planten bij liefhebbers te kopen (op facebook zijn er aquariumplantenverkoopgroepen) en dat bevalt me veel beter en nog goedkoper ook
 
Planten heel lang in quarantaine zetten zodat eventuele larven al de bladeren uit zijn voor je het aquarium beplant.

Maar ja...dat duurt maar en duurt maar
 

Terug
Bovenaan