Heb je iets uit een vijver of sloot in het aquarium gezet?Heb er ondertussen al een stuk of 10 gevangen
Jee dat is wel veel zeg. Ze zijn schadelijk voor je bewoners dus blijf goed kijken.
Heb je iets uit een vijver of sloot in het aquarium gezet?
Neen, alleen plantjes uit de aquarium winkelHeb je iets uit een vijver of sloot in het aquarium gezet?
Niet waar, plantenkwekers in nl kweken op hydrocultuur in kassen en daar leggen libbellen gewoon hun eitjes in de plantenDan heb je mogelijk een waterjuffer op bezoek gehad, die jouw aquarium wel zag zitten als kinderkamer...🤔
Er staat in *jouw aquarium*. Dus het aquarium van TS.Niet waar, plantenkwekers in nl kweken op hydrocultuur in kassen en daar leggen libbellen gewoon hun eitjes in de planten
Ik weet het, maar die planten komen bij een winkel vandaan en die haalt ze bij de groothandel en d egroothandel bij plantenkwekers en zo belanden libellelarven in een aquariumEr staat in *jouw aquarium*. Dus het aquarium van TS.
Maar dat wil niet zeggen dat een libelle geen open huiskamerraam ingevlogen kan zijn, natuurlijk. Dus 'niet waar.' is een beetje voorbarig 😉Ik weet het, maar die planten komen bij een winkel vandaan en die haalt ze bij de groothandel en d egroothandel bij plantenkwekers en zo belanden libellelarven in een aquarium
Komt zelfs zeer regelmatig voor dat aquariumhouders als ze nieuwe plantjes hebben geplant last hebben na enige tijd van libellelarven en dat is dus omdat zoals ik al boven heb uitgelegdEen libelle komt uit de natuur, en volgens mij niet mee met plantje's of wat dan ook het is al heel snel een onderwaterdier.
Niks voorbarig, zoek dit forum maar eens na, 100derden topics over libellelarven in nieuwe opgestarte bakkenMaar dat wil niet zeggen dat een libelle geen open huiskamerraam ingevlogen kan zijn, natuurlijk. Dus 'niet waar.' is een beetje voorbarig 😉
Libellenlarven komen wel degelijk mee met net aangeschafte plantjes, dit heb ik zelf ook meegemaakt namelijk.Een libelle komt uit de natuur, en volgens mij niet mee met plantje's of wat dan ook het is al heel snel een onderwaterdier.
Niet want ze leggen de eitjes in de plantjes en niet op de plantjes dus spoelen heeft geen nut.Hoe kan je dit dan vermijden in de toekomst? De plantjes heel goed afspoelen?
Hoe lang duurt het voordat eieren van de libelle of waterjuffer uitkomen dan?Planten heel lang in quarantaine zetten zodat eventuele larven al de bladeren uit zijn voor je het aquarium beplant.
Maar ja...dat duurt maar en duurt maar
Ohja, dat is wel lang 🤣Afhankelijk van het soort libelle kan dat enkele weken of soms tot wel drie maanden duren.
Heeft ook geen nut want zoals ik al zei: de eitjes zitten IN de stengels van de planten en niet eropMag spoelen met azijn?
Dat is volgens google endofytische ei-afzet.Heeft ook geen nut want zoals ik al zei: de eitjes zitten IN de stengels van de planten en niet erop
Nog nooit van gehoord 🤣Dat is volgens google endofytische ei-afzet.
Iets dat lang niet alle libellen doen, overigens. Dus met azijn wassen kan zeker helpen tegen een goed aantal insluipers van het soort libel. Is jammerlijk geen garantie, daarentegen.Dat is volgens google endofytische ei-afzet.
Napalm...Mag spoelen met azijn?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.