Vuurtetra's verdwijnen (1 Viewer)

Scarlett

New member
Lid geworden
19 jun 2020
Leeftijd
26
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met mijn eerste aquarium. Het is een 70 cm bak met wat planten en lavastenen erin. Na twee weken heb ik 5 japonicagarnalen toegevoegd en anderehalve week later (vorige week) heb ik 10 vuurtetra's erbij gedaan. Na een paar dagen was ik 1 visje kwijt, maar inmiddels zie ik er nog maar 8 rondzwemmen. Een lijkje heb ik niet gevonden en mijn bak is afgesloten. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 mrt 2011
Leeftijd
25
Kan zijn dat er gewoon een visje is bezweken aan de overgang van winkel naar huis. 1 of 2 op de 10 zou ik me niet per direct zorgen om maken. Zijn daarbij vrij kleine visjes die vrij snel opgegeten worden door de garnalen of andere visjes.

TS
S

Scarlett

New member
Lid geworden
19 jun 2020
Leeftijd
26
Hoi Mike,

Bedankt voor je reactie! :)

LalaLaraSophie

Well-known member
Lid geworden
22 okt 2019
Hoeveel is 'wat planten'? Als je te weinig beschutting biedt, gaan ze het actief opzoeken. Dan is het niet vreemd dat je ze niet altijd allemaal telt.

TS
S

Scarlett

New member
Lid geworden
19 jun 2020
Leeftijd
26
Hoi,

Hierbij een foto van de bak. Vanmorgen telde ik nog 7 vissen.... De waterwaarden zijn in orde, maar ik zal vandaag het filter spoelen en een beetje water wisselen.
Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven.
20200625_080737.jpg

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 mrt 2011
Leeftijd
25
En met voeren? Dan zie je ze ook niet allemaal?
Mooiste is trouwens het water vullen tot aan de kap dat je de waterrand niet ziet, of hier moet een reden voor zijn natuurlijk.

TS
S

Scarlett

New member
Lid geworden
19 jun 2020
Leeftijd
26
Hoi Mike,

Met het voeren kwam nummer 8 inderdaad tevoorschijn :)
Het water tot aan de kap zou inderdaad veel mooier zijn! Ik heb het waterniveau lager staan, omdat in de bak een sticker zit waarop staat dat er afstand moet blijven tussen het wateroppervlak en de bovenrand. Kan ik hem wel gewoon voller doen dan de sticker aangeeft?

LalaLaraSophie

Well-known member
Lid geworden
22 okt 2019
Hoi Mike,

Met het voeren kwam nummer 8 inderdaad tevoorschijn :)
Het water tot aan de kap zou inderdaad veel mooier zijn! Ik heb het waterniveau lager staan, omdat in de bak een sticker zit waarop staat dat er afstand moet blijven tussen het wateroppervlak en de bovenrand. Kan ik hem wel gewoon voller doen dan de sticker aangeeft?
Belangrijk is dat je armatuur niet onder water komt te staan, zolang je daar onder blijft met je waterrand, zit je wel safe.

Botia

Well-known member
Lid geworden
9 mrt 2005
Leeftijd
120
Drijfplanten, en een zwart karton achter je bak vinden deze visjes wel erg fijn. Ze zullen dan ook mooier op kleur komen.

Users Who Are Viewing This Onderwerp (Users: 0, Guests: 1)

Bovenaan