Vuurtetra's verdwijnen


S

Scarlett

Guest
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met mijn eerste aquarium. Het is een 70 cm bak met wat planten en lavastenen erin. Na twee weken heb ik 5 japonicagarnalen toegevoegd en anderehalve week later (vorige week) heb ik 10 vuurtetra's erbij gedaan. Na een paar dagen was ik 1 visje kwijt, maar inmiddels zie ik er nog maar 8 rondzwemmen. Een lijkje heb ik niet gevonden en mijn bak is afgesloten. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Kan zijn dat er gewoon een visje is bezweken aan de overgang van winkel naar huis. 1 of 2 op de 10 zou ik me niet per direct zorgen om maken. Zijn daarbij vrij kleine visjes die vrij snel opgegeten worden door de garnalen of andere visjes.
 
Hoi Mike,

Bedankt voor je reactie! :)
 
Ik ben het met Mike eens en je hebt soms wat uitval of ze zitten goed verstopt.
 
Hoeveel is 'wat planten'? Als je te weinig beschutting biedt, gaan ze het actief opzoeken. Dan is het niet vreemd dat je ze niet altijd allemaal telt.
 
Misschien kan de TS een foto posten.
 
Hoi,

Hierbij een foto van de bak. Vanmorgen telde ik nog 7 vissen.... De waterwaarden zijn in orde, maar ik zal vandaag het filter spoelen en een beetje water wisselen.
Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven.
20200625_080737.jpg
 
En met voeren? Dan zie je ze ook niet allemaal?
Mooiste is trouwens het water vullen tot aan de kap dat je de waterrand niet ziet, of hier moet een reden voor zijn natuurlijk.
 
Hoi Mike,

Met het voeren kwam nummer 8 inderdaad tevoorschijn :)
Het water tot aan de kap zou inderdaad veel mooier zijn! Ik heb het waterniveau lager staan, omdat in de bak een sticker zit waarop staat dat er afstand moet blijven tussen het wateroppervlak en de bovenrand. Kan ik hem wel gewoon voller doen dan de sticker aangeeft?
 
Mooi dat nummer 8 er ook is maar je filter moet je niet te vaak doen en alleen als de uitstroom zichtbaar minder wordt.
 
Tot de rand van de lichtkap moet normaal geen probleem zijn.

Edit, heb je anders een foto?
 
Hoi Mike,

Met het voeren kwam nummer 8 inderdaad tevoorschijn :)
Het water tot aan de kap zou inderdaad veel mooier zijn! Ik heb het waterniveau lager staan, omdat in de bak een sticker zit waarop staat dat er afstand moet blijven tussen het wateroppervlak en de bovenrand. Kan ik hem wel gewoon voller doen dan de sticker aangeeft?
Belangrijk is dat je armatuur niet onder water komt te staan, zolang je daar onder blijft met je waterrand, zit je wel safe.
 
Drijfplanten, en een zwart karton achter je bak vinden deze visjes wel erg fijn. Ze zullen dan ook mooier op kleur komen.
 
Tot zover kan die hoor!
Heb dezelfde sticker. Het mag binnen de pijltjes. Niet tót de sticker.
 

Bijlagen

  • 15935319360334156188695196178944.jpg
    15935319360334156188695196178944.jpg
    81 KB · Weergaven: 121

Terug
Bovenaan