Waanzinnig veel zweefvuil


Is slechts ter overdenking. Elke situatie is anders en dus ook de oplossing.
Er is nu gezocht in de richting van flink filteren en dito stroming en loste het niet op. Ik opper nu wellicht even andere richting uit zoeken ;)
 
De grote waterwissel en schoonmaakbeurt (+-80%) van gisteren heeft geholpen, maar het is nog niet helemaal weg.

IMG_20180323_133301.jpg


Dat ''wapperen'' heb ik nu ook een aantal keer gedaan (ook met netje erbij om grof vuil te scheppen) en het lijkt ook goed te helpen. Hopelijk ben ik nu met een paar dagen helemaal van het zweefvuil af!
 
Met die 2 filters zal er denk ik wel een pittige stroming aanwezig zijn.

Valt reuze mee. Als ik de Aquael op volle kracht zet krijg ik wel een soort golfslagbad, dus die staat nu op de laagste stand. De Superfish geeft zelfs op de hoogste stand maar weinig stroming.

Bedankt voor alle tips, ik denk dat ik het hiermee wel ga oplossen!
 
De grote waterwissel en schoonmaakbeurt (+-80%) van gisteren heeft geholpen, maar het is nog niet helemaal weg.

Bekijk bijlage 246563

Dat ''wapperen'' heb ik nu ook een aantal keer gedaan (ook met netje erbij om grof vuil te scheppen) en het lijkt ook goed te helpen. Hopelijk ben ik nu met een paar dagen helemaal van het zweefvuil af!

Prachtig stuk hout heb je er ook in liggen! Mooie bak hoor.
 
Anders zou ik eens proberen om het hout er eens even uit te halen en tijdelijk eruit te laten om te kijken of er weer ophoping plaatsvindt en of dat dit het zweefvuil heft veroorzaakt.
 
Hoe staat het er nu voor met het zweefvuil?
 
Goed wel. Gisteren weer een waterwissel gedaan (50%) en het ergste is nu wel weg. Er lijkt in elk geval niet veel nieuw zweefvuil bij te komen.

Nog even een paar dagen laten stabiliseren, en als nitriet 0 blijft dan kunnen er wat mij betreft visjes in.
 
Mooi dat het nu beter gaat. Als de bak minimal 4 weken draait en de waarden goed zijn dan kun je voorzichtig de eerste vissen aanschaffen.
 
Mooi dat het nu beter gaat. Als de bak minimal 4 weken draait en de waarden goed zijn dan kun je voorzichtig de eerste vissen aanschaffen.

7 weken ondertussen al. Nitriet bleef heel lang ongeveer 0,3, waarschijnlijk door het vele vuil dat niet goed wordt afgebroken.
 
7 weken ondertussen al. Nitriet bleef heel lang ongeveer 0,3, waarschijnlijk door het vele vuil dat niet goed wordt afgebroken.
Dan kun je ervan verzekerd zijn dat er een bacteriepopulatie van jewelste zit! Rustig aan visjes gaan toevoegen als hij een poosje draait inderdaad :D
 
De no2 moet in elk geval wel 0 zijn als je vissen gaat plaatsen.
 
7 weken ondertussen al. Nitriet bleef heel lang ongeveer 0,3, waarschijnlijk door het vele vuil dat niet goed wordt afgebroken.
De no2 moet in elk geval wel 0 zijn als je vissen gaat plaatsen.

Tja ik meet hier altijd 0,2 ppm nitriet.
Maar dat meet ik in alles. Kraanwater, demiwater, aquariumwater. Dus ik denk dat de reagens iets van kleur af zijn.
Dus ik trek de waarde van demiwater er gewoon van af. Dan kom ik ook op 0 ppm.
 

Terug
Bovenaan