Wat is er nieuw

Waarom ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb twee maanvissen gehad in een 60 cm bak. De Juwel Rekord 600. Het was een koppel marmer maanvissen, prachtige vissen. De man kwam uit een Guppy 30 (ECHT) en die zat al ruimer. Die kwam helemaal tot leven in de 60 cm bak. Maar met de vrouw erbij wilden ze natuurlijk een territorium. En dat was herrie in de bak.
Kijk maar: http://youtu.be/iKR5SnJtGWQ

Gelukkig kwam ik toen bij iemand over de vloer met een Rio 300 en die had nog wel plek voor ze. Nu hebben ze de ene helft van de bak als territorium en de maanvissen die hij al had, hebben de andere helft. Ze hebben zelfs al eitjes afgezet. In een grotere bak zijn ze een stuk blijer.
Maar deze waren wel iets van 5 of 6 cm qua lijf en dan nog de vinnen boven en onder erbij. Dan zit je gauw aan de 12-15 cm als ze de vinnen strekken. Ik weet niet of dat een dwerg-versie is of niet. Als je de 'echte' hebt kunnen die geloof ik wel een cm of 25 in hoogte worden, dus het zou maar zo de dwerg kunnen zijn.

Ik ben altijd met vissen bezig geweest. Ik zeg niet dat het onzin is. Ik zeg dat ik mijn eigen keuze maak. Bak te klein of niet dat is dan mijn probleem niet die van jullie. Mijn vraag was niet is mijn bak te klein. Mijn vraag was Waarom ze zo zouden kunnen doen niks mis met mijn vraag ik weet ook wel dat mijn bak te klein zou kunnen zijn.... Maar ik denk van niet

Dat denk je dus verkeerd. en het is inderdaad niet ons probleem maar het is wel erg zielig voor jou gestreste vissen.

lees idd een maand terug precies hetzelfde ofwel heeft toch geen zin. Ik zeg niks meer..... behalve arme vissen. Heb wel wat anders om me druk over te maken.....

Nee ik heb niet de maanvis zoals je ze altijd ziet ook niet qua grootte. Ze zijn nu denk ik ongeveer 4-5 cm.

In de ogen van andere denk ik altijd verkeerd dus dat is niks nieuws..

En het is denk ik inderdaad maar beter dat jij niks meer zegt , als je toch andere dingen hebt om je druk over te maken.. Moet je hier vooral niet meer op reageren , kan bot uit de komen maar ik ga er niet omheen draaien

Sharon_xx zei:
En ik doe ze toch echt niet weg want dan zit ik met een leeg aquarium !

Koop een rubber bad eend. Je vissen zitten te klein. En daarom maken ze elkaar het leven zuur. Dat jij dat niet leuk vind is erg jammer maar dat is hoe het is.

Als je ze laat zitten zit je binnenkort ook met een leeg aquarium. Die beestjes gaan vanzelf dood van de stress.

Ik weet niet hou oud je bent maar misschien heb je last van je maandelijkse vrouwen probleempje waardoor je hier 1 keer per maand op deze manier jezelf komt afreageren op ons 😉

Verder laat ik het hier ook maar bij en wens je veel succes en vooral wijsheid toe Sharon.

Als je een dier hebt moet je deze een zo goed mogelijk thuis geven. Dat ben je ze verplicht want ze zitten in jou aquarium voor JOU plezier.

Kun of wil je niet hier aan voldoen dan zijn dit geen dieren voor jou. Hou je ze tegen beter weten te klein dan doe je feitelijk aan dierenmishandeling wat hard klinkt maar een ander woord is hier niet voor.

Je hebt ��n variant van de maanvis die kleiner blijft. Deze zijn blauw van kleur. En de minimale bakmaat is 1 meter.
eBpBO0_nwKHivU_4Cem7LfDQ_-ETMJ6X.jpeg

Vissen die te klein worden gehouden vergroeien inwendig, krijgen erg grote ogen en verbogen vinnen. Dit is te vergelijken met een vis in een kom.

Ik hoop dat je niet meteen reageert maar even enkele uren gaat nadenken over wat er is gezegd. Vaak helpt dat en komt een boodschap beter over. We zijn er niet om je te pesten maar om je zoveel mogelijk plezier te laten beleven met je hobby wat nu zeker niet gaat lukken.

Seabait gooi het niet op PMS he, daar beledig je de dames hier mee! Dit heeft niets met hormonen te maken, eerder met een gevalletje plaat voor je snuit.

Dat is niet grappig hoor... humor is ook ver te zoeken..

Maar het gebeurt gewoon weer. Heb je al verder gedacht dan 'Bak te klein' Of niet

En ik heb meer vissen dan alleen mijn maanvissen maar als mijn maanvissen eruit zijn heb ik alleen nog saaie vissen , en heb ik nik meer om trots op te zijn dus klaar.

Seabait zei:
Ik weet niet hou oud je bent maar misschien heb je last van je maandelijkse vrouwen probleempje waardoor je hier 1 keer per maand op deze manier jezelf komt afreageren op ons 😉

Verder laat ik het hier ook maar bij en wens je veel succes en vooral wijsheid toe Sharon.

De bak is gewoon te klein. Je hoeft ze trouwens niet weg te doen hoor. Grotere bak kopen is ook een optie.

Lol webhond

Weetje zoek het allemaal lekker uit als er geen normaal woord gezegd kan worden prima... Ik heb denk in drie maanden tijd nog niks positiefs gehoord over mijn vissen.. Ja toevallig over mijn planten in mn bak maar prima.. Het kan allemaal zoveel makkelijker eh

Sterrekind zei:

🙂 als zijn slakken zo snel waren als zijn humor waren ze al hier.

Nu moet ik wachten tot morgen 🙂

Zit jij soms op een schaduw-forum ofzo? Ik zie hier bijna alleen maar normale woorden.

Waauuww heel volwassen..... Maar met mij komt het wel goed.. Met mijn vissen ook trouwens.. ga vooral zo door 😉

Dat bedoel ik niet ik bedoelde positief

Hm die pms was misschien nog zo gek niet...

Succes met je vissen Sharon.

Sharon_xx zei:
Weetje zoek het allemaal lekker uit als er geen normaal woord gezegd kan worden prima... Ik heb denk in drie maanden tijd nog niks positiefs gehoord over mijn vissen.. Ja toevallig over mijn planten in mn bak maar prima.. Het kan allemaal zoveel makkelijker eh

Ja meis, als je accepteert wat er gezegd word en je niet meteen aangevallen voelt.

Als ze ziek zijn, kan er wat aan gedaan worden. Als ze honger hebben, geef je ze eten. Zijn er territoriale problemen, haal je er 1 weg.

Het probleem hier is dat bovenstaande niet relevant is, want ze zitten te klein, niets gaat dat veranderen dan een grotere bak.

Als je dat niet kan accepteren zit je binnenkort met vergroeide maanvissen.

En is dat dan plezier in je hobby hebben?

Ik hou me er buiten nu, voor we dadelijk weer een beheer topic krijgen omdat we " " iets zeggen wat niet door de beugel kan.

Voor het welzijn van de vissies, denk gewoon eens na. Niemand bedoelt het verkeerd hier.

Jammer dat je dat zo opvat!

Zoals ik al zei, succes en ik hoop dat je er uitkomt !

Als jullie denken dat het daar aan ligt prima. Ik probeer normaal een vraag te stellen (meerdere pogingen gedaan) maar blijkbaar zijn al mijn vragen niet goed ofzo. En doe ik het toch fout.. Even voor de duidelijkheid nog een keer ik doe ze NIET weg klaar...

Sharon_xx zei:
Als jullie denken dat het daar aan ligt prima. Ik probeer normaal een vraag te stellen (meerdere pogingen gedaan) maar blijkbaar zijn al mijn vragen niet goed ofzo. En doe ik het toch fout.. Even voor de duidelijkheid nog een keer ik doe ze NIET weg klaar...

Dan neem je een GROTERE bak... klaar!

Ik heb genoeg nagedacht

Nee dat doe ik voorlopig nog niet ...Klaar!

Mij hoeft niet vertelt te worden wat ik wel of niet moet doen..

dan gaan ze snel genoeg vanzelf dood door de stres en alsjeblieft als het zover is koop geen nieuwe meer want deze hobby is echt niet geschikt voor jou, misschien kun je beter alle huisdieren afzweren want je vind je eigen plezier belangrijker dan het welzijn van een dier en als iemand advies geeft dat jou niet uitkomt dan schijt jij daar gewoon op.

schaf je een leuk bonsaiboompje aan ofzo, dat is misschien meer iets voor jou.

Sharon_xx zei:

Nee hoor, je hebt een normale vraag gesteld, en daarop heb je normale antwoorden gekregen. Dat die antwoorden jou niet bevallen is natuurlijk een tweede, daar kunnen wij ook niks aan doen. En natuurlijk doe je ze niet weg, daar zijn we ook al lang achter. De gevolgen komen uiteraard voor jouw verantwoording. Alleen vervelend dat je dieren daar de dupe van zijn.

Als je het antwoord op de vraag niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen.

Er is geen andere oplossing dan of een grotere bak, of de vissen weg doen. Of gewoon je vissen houden in dat veel te kleine bakje. Maar hey, je hebt dan wel wat om trots op te zijn. Een paar vergroeide of zelfs dode maanvissen.

Ik kan prima voor dieren zorgen , dat is het probleem niet.
Ik heb nog meer dieren in huis lopen.. zoals 4 honden en nog een kat volgens mij leven die ook nog steeds..

Deze hobby is wel geschikt voor mij. Ik wil toch ook groter maar nu gewoon nog niet. Dus 1 dat ik niet voor dieren kan zorgen is bullshit en twee volgens mij is de een fanatieker in de hobby als een ander..

Ken je dat verhaal van die 100 spookrijders?

Je hebt vier honden. Zou je die honden ook in je wc opsluiten en ze daar hele dagen laten zitten? En dan je af gaan vragen waarom ze elkaar gaan aanvallen?

En daarbij is het punt niet of je voor dieren kunt zorgen. Je wilt niet voor je vissen zorgen.

Sorry, Sharon, maar ik lach me rot hier.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor.
We leven in een vrij land, en ook al stop je ze in een jampot , moet je helemaal zelf weten.
In china stoppen ze sluiers in sleutelhangers, hartstikke leuk voor de mensen, maar voor de vissen wat minder.
Maar kan jou dat nou schelen, als jij maar lol hebt, daar gaat het toch om?
Je vraagt waarom dingen gebeuren in je bak, je krijgt antwoord, maar daar ligt het niet aan volgens jou.
Nou Meid, waar denk jij waar het dan aan ligt, kom op, je weet het zo goed, dus vertel, wat is er aan de hand met jou maanvissen?
Waarom jagen ze?

Nee want mijn honden zijn mij heilig.... Maar waauuww ik zou eens begrepen worden

Al maanden dat betweterige gedoe....

Ik denk dat ze een derde gewoon niet accepteren.. Doen ze al vanaf het begin niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan