Je meten en het gedrag van de vissen goed in de gaten houden.
Prima toch? Als ik naar je foto’s kijk, zou ik het echt doen die bodem eruit. Succes!Ik heb een oud aquarium op zolder staan. Die kan ik ook gebruiken en dan vullen met afgeheveld aquariumwater en een filter op?
Prima! Super, let er wel op dat die niet lekt. 🙂👍Ik heb een oud aquarium op zolder staan. Die kan ik ook gebruiken en dan vullen met afgeheveld aquariumwater en een filter op?
Ik weet het niet. Ik ben op dit moment niet thuis en kan het dus niet bekijken. Ik weet wel dat het de Juwel Rio 180 is, maar ik kan op internet niet vinden hoeveel lumen die heeft. Iemand met hetzelfde aquarium en die het wel weet?Welke planten voor jouw bak werken, hangt vooral af van de hoeveelheid (lumen/l) licht die je boven je bak hebt.
Ben ik met je eens, maar hij doet het wel....Op een aquarium van 130 liter, 80 cm bak zou ik geen Vallisneria giganten kiezen die wordt te lang Eerder richting de spiralis.
Zelfs dan zit je met een Vallisneria spiralis en limnophila sessiflora al goed ik heb de Juwel Rio 180. Een meter bak.Ik meende dat het 130 was, maar het blijkt 180-200 te zijn (qua afmetingen 200, Juwel noemt hem zelf 180).
Dat kan bijvoorbeeld met een pantykous en bij een aan zuigkorf van een buitenfilter kun je bijvoorbeeld een shrimp guard monteren. Let daarbij op de aantallen mm.Ik zie bij veel garnalensoorten staan: dek het filter af zodat ze er niet ingezogen worden. Hoe moet ik dat precies doen?
Dan ga je toch eerst hier mee door als je dat liever doet.Ik zie tegen dat laatste eigenlijk best wel op, dus dat liever niet.
Ik gebruik een oud pasje. filterwatten kan ook maar dan wel oppassen dat er geen vuil of steentjes in komen. Anderen gebruiken mesjes voor de ruiten. Je kun de bodem een beetje weghalen zodat je er beter bij kunt.Hoe krijg ik dit weg? Ik heb inmiddels een tandenborstel gekocht, zou dat hier ook mee kunnen?
Als je de standaard verlichting van de Juwel hebt, zit je aan medium planten en is het verstandig om ook nog een deel van je licht te dimmen.
Ik heb met mijn Juwel 1/3e met bakpapier afgeschermd, en dan heb ik er ook nog drijfplanten boven.
Planten waarvan ik weet dat ze het in mijn bak met dusdanige verlichting doen, zijn:
cryptocorines div soorten
anubia's
tijgerlotus
Nymphoides taiwan
hoornblad
Pogostemon octopus
bucephalandra
Limnobium sessiflora
Hygrophila spp.
Valisneria gigantea
Vallisneria nana
Microsorum pteropus (incl windelov)
zie ook: https://aquaforum.nl/threads/gezelschapsbak-juwel-350-rio-lysia.185685/#post-2569564
.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.