Jammer van die Oto's.. In een nieuw aquarium gaat waarschijnlijk niet werken, dat is zonde van de aanschaf en stom van de winkel om ze überhaupt mee te geven. Die visjes plaats je pas na minimaal 6 maanden van indraaien omdat ze zich voornamelijk voeden met biofilm / Aufwuchs wat pas na maanden 'mature' genoeg is.Slim, netje + emmer ga ik ook gebruiken.
Ik was op pad om corydoras julii te kopen, maar het bleken trilineatus te zijn.
Na een geruime tijd twijfelen wilde ik toch niet met lege handen vertrekken, dus ik heb 7 otocinclus vittatus gekocht (die wilde ik eigenlijk als een van de laatsten erbij doen) en een koppeltje honinggoerami's.
Ze hadden ook mooie apistogramma cacatuoidessen.. zeer verleidelijk, maar ik heb me beheerst en ze daar gelaten 😛
Dat klinkt niet best. Kan dit hun einde betekenen?Jammer van die Oto's.. In een nieuw aquarium gaat waarschijnlijk niet werken, dat is zonde van de aanschaf en stom van de winkel om ze überhaupt mee te geven. Die visjes plaats je pas na minimaal 6 maanden van indraaien omdat ze zich voornamelijk voeden met biofilm / Aufwuchs wat pas na maanden 'mature' genoeg is.
Is dat niet lastig tijdens vakanties, qua voederen? Ik heb een automaatje, maar daar kan ik waarschijnlijk geen levendvoer in stoppen.Ook een harempje caca's was prima geweest om mee te beginnen.
Ja, dit kan zeker hun einde betekenen. Je kunt proberen om twee keer per week een schijfje courgette of komkommer (schil er af) te voeren maar de kans is aanwezig dat ze dit niet als voer zien.Dat klinkt niet best. Kan dit hun einde betekenen?
Kan ik ze op een andere manier voeren? Blaadje sla oid..?
Mijn caca's eten ook pellets en zelfs volvoer hoor. En een vis die goed verzorgt is kan prima enkele weken zonder eten. Tijdens vakanties heb ik iemand die twee keer per week langs komt en even alles controleert en een klein beetje voer in de bak doet maar het zou niet eens nodig hoeven zijn. Voederautomaten onbeheerd hun werk laten doen vind ik enger dan een tijdje niet voeren.Is dat niet lastig tijdens vakanties, qua voederen? Ik heb een automaatje, maar daar kan ik waarschijnlijk geen levendvoer in stoppen.
Dat ga ik dan doen. Ze zitten nu wel al hard te eten aan alle algenplekken.schijfje courgette of komkommer (schil er af) te
Wij doen ons best hier en zodra iemand oto's in zijn plan heeft staan zeggen wij altijd netjes dat je die pas na een poosje kunt toevoegen. Ik zeg niet dat het onverstandig is om met een leeg papiertje naar de dierenwinkel te gaan maar dat is het wel 😉 Ik bedoel, het beste kun je rustig over je visbestand nadenken en onderzoek doen voordat je vissen koopt. Ad-hoc vissen kopen in de LFS is niet verstandig.Ik wou dat ik het van tevoren ergens gelezen had. Ik hoop dat ze het overleven.
Ed had je in dit topic al gewaarschuwd. Hij heeft het over 3 maanden ik heb echter beter resultaat (helemaal geen uitval) met 6 maanden maar ik zeg niet dat 3 onmogelijk is. Een helemaal 'vers' aquarium heb ik eigenlijk nog nooit oto's in zien overleven.Wat betreft vissen toevoegen zou ik niet beginnen met Ottocinclus, dit is 1 van de laatste die je moet uitzetten en aan te raden is over een mnd of 3.
Zou je ook kunnen proberen alleen of ze het accepteren durf ik niet te voorspellen.Heeft dit soort voer nog zin: https://www.aquariumwarenhuis.nl/product/tetra-pleco-wafer/
Dit is niet onmogelijk hoor.Een helemaal 'vers' aquarium heb ik eigenlijk nog nooit oto's in zien overleven.
Hoi Thea, bedankt voor je bericht! Is het bij jou wel eens goed gegaan? Als je tips hebt: mijn oren staan wagenwijd open 😉Dit is niet onmogelijk hoor.
Ik heb zelf alleen oto's in een nieuwe bak (speciekuip en daarna aquarium die ongeveer 4/5 week was ingedraaid) geplaatst die ik al langer had en dus goed op gewicht waren.s het bij jou wel eens goed gegaan?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.