Wat is de witte waas? Wat moet ik doen?

Dit lijkt me ook het moment om de Purigen er in te stoppen, niet?
 
Slim, netje + emmer ga ik ook gebruiken.
Ik was op pad om corydoras julii te kopen, maar het bleken trilineatus te zijn.
Na een geruime tijd twijfelen wilde ik toch niet met lege handen vertrekken, dus ik heb 7 otocinclus vittatus gekocht (die wilde ik eigenlijk als een van de laatsten erbij doen) en een koppeltje honinggoerami's.
Ze hadden ook mooie apistogramma cacatuoidessen.. zeer verleidelijk, maar ik heb me beheerst en ze daar gelaten :p
Jammer van die Oto's.. In een nieuw aquarium gaat waarschijnlijk niet werken, dat is zonde van de aanschaf en stom van de winkel om ze überhaupt mee te geven. Die visjes plaats je pas na minimaal 6 maanden van indraaien omdat ze zich voornamelijk voeden met biofilm / Aufwuchs wat pas na maanden 'mature' genoeg is.

Honinggoerami's zijn wel leuk en dat is prima. Ook een harempje caca's was prima geweest om mee te beginnen.

Purigen toevoegen is nu prima.
 
Jammer van die Oto's.. In een nieuw aquarium gaat waarschijnlijk niet werken, dat is zonde van de aanschaf en stom van de winkel om ze überhaupt mee te geven. Die visjes plaats je pas na minimaal 6 maanden van indraaien omdat ze zich voornamelijk voeden met biofilm / Aufwuchs wat pas na maanden 'mature' genoeg is.
Dat klinkt niet best. Kan dit hun einde betekenen?
Kan ik ze op een andere manier voeren? Blaadje sla oid..?
 
Ook een harempje caca's was prima geweest om mee te beginnen.
Is dat niet lastig tijdens vakanties, qua voederen? Ik heb een automaatje, maar daar kan ik waarschijnlijk geen levendvoer in stoppen.
 
Dat klinkt niet best. Kan dit hun einde betekenen?
Kan ik ze op een andere manier voeren? Blaadje sla oid..?
Ja, dit kan zeker hun einde betekenen. Je kunt proberen om twee keer per week een schijfje courgette of komkommer (schil er af) te voeren maar de kans is aanwezig dat ze dit niet als voer zien.
Is dat niet lastig tijdens vakanties, qua voederen? Ik heb een automaatje, maar daar kan ik waarschijnlijk geen levendvoer in stoppen.
Mijn caca's eten ook pellets en zelfs volvoer hoor. En een vis die goed verzorgt is kan prima enkele weken zonder eten. Tijdens vakanties heb ik iemand die twee keer per week langs komt en even alles controleert en een klein beetje voer in de bak doet maar het zou niet eens nodig hoeven zijn. Voederautomaten onbeheerd hun werk laten doen vind ik enger dan een tijdje niet voeren.
 
Ik wou dat ik het van tevoren ergens gelezen had. Ik hoop dat ze het overleven.
Wij doen ons best hier en zodra iemand oto's in zijn plan heeft staan zeggen wij altijd netjes dat je die pas na een poosje kunt toevoegen. Ik zeg niet dat het onverstandig is om met een leeg papiertje naar de dierenwinkel te gaan maar dat is het wel ;) Ik bedoel, het beste kun je rustig over je visbestand nadenken en onderzoek doen voordat je vissen koopt. Ad-hoc vissen kopen in de LFS is niet verstandig.

Wat betreft vissen toevoegen zou ik niet beginnen met Ottocinclus, dit is 1 van de laatste die je moet uitzetten en aan te raden is over een mnd of 3.
Ed had je in dit topic al gewaarschuwd. Hij heeft het over 3 maanden ik heb echter beter resultaat (helemaal geen uitval) met 6 maanden maar ik zeg niet dat 3 onmogelijk is. Een helemaal 'vers' aquarium heb ik eigenlijk nog nooit oto's in zien overleven.

Zou je ook kunnen proberen alleen of ze het accepteren durf ik niet te voorspellen.
 
Ed had het gezegd inderdaad. Heb het niet onthouden blijkbaar.
Ik had in de winkel nog gekeken op planetcatfish en nog een site. Maar ja, blijft mijn verantwoordelijkheid natuurlijk. Aangezien er al algen groeiden dacht ik dat het wel kon. Dat is wel balen voor de vissen (en mij).
Zal er nu maar het beste van proberen te maken: dit wordt de eerste keer dat ze het wel gaan overleven!
 
Ik wens je met alle recht succes. Je had er wel iets van onthouden want je wilde ze eigenlijk als laatste plaatsen. In je onderbewustzijn wist je het :)

Ik ben benieuwd of het gaat lukken dus zal dit topic in de gaten houden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Ik hoop voor je dat ze het gaan redden, maar 7 in een net ingedraaide bak is meer dan een uitdaging.

Ik blijf dit topic verder ook volgen.

Gr. En succes,

Ed
 
Dit is niet onmogelijk hoor.
Hoi Thea, bedankt voor je bericht! Is het bij jou wel eens goed gegaan? Als je tips hebt: mijn oren staan wagenwijd open ;)
Groetjes

EDIT: sorry zag te laat dat je in het andere topic al gereageerd had.
Ik zal zelf ook proberen de oto's in het andere topic te houden.
 
s het bij jou wel eens goed gegaan?
Ik heb zelf alleen oto's in een nieuwe bak (speciekuip en daarna aquarium die ongeveer 4/5 week was ingedraaid) geplaatst die ik al langer had en dus goed op gewicht waren.
Maar hier op het forum wel mensen voorbij zien komen met oto's in een nieuwe bak dat goed ging, helaas ook genoeg waarbij het minder goed ging.
Heb soms wel het idee dat oto's in winkels er wat beter uitzien dan wat jaren geleden.

Als een oto op de ruit zit kun je goed zien hoe het gesteld is met zijn gewicht/gezondheid.
 
Terug
Bovenaan