Wat is dit beestje dat vast zit in een spoeigaatje?


I

Infragno

Guest
20200719_191908.jpg
 
Lijkt me iets van een larve toe en ik zou hem snel verwijderen.
 
Dat is een een waterjuffer larve, en zijn gevaarlijk voor vissen en garnalen dus gelijk uitvangen en goed controleren op eventuele meerdere.
 
Super bedankt. Hij heeft zichzelf eigenlijk buitenspel gezet door in dat gaatje te gaat zitten. Ik zie er niet meer. Ik vond nog wel iets anders op een blaadje.
 

Bijlagen

  • 20200719_193728.jpg
    20200719_193728.jpg
    70.9 KB · Weergaven: 68
Zou dat van een slak kunnen zijn? En kunnen die zich solo voortplanten?
 
Nee meer zoals Ton al aangeeft van een Libelle of waterjuffer. Die komen soms met planten mee of belanden door omstandigheden in je bak.

Edit: Oeps had je foto gemist maar ja dat zijn slakkeneitjes inderdaad.
 
Bedankt voor de reactie. Ik heb de eitjes verwijderd, want het zijn er circa 300.
 
Bedankt voor de reactie. Ik heb de eitjes verwijderd, want het zijn er circa 300.
Blijft voor mij een standaard regel, alles wat niet in de bak hoort of wat ik wil gelijk eruithalen en dan kijken wat het was.
 
Hahaha. Ja, toen ik zag heb ik het eruit gehaald. Ik kreeg alleen geen antwoord, maar ik ben blij dat het met een beetje hulp gelukt is. Dat ding in dat spoeigaatje vond ik een echte "nope".

Zijn er mensen die graag slakjes willen hebben? Ik heb de eitjes in een kweekpot gedaan om te kijken hoe ze uitkomen.
 
Kogelvisliefhebbers zijn er vaak wel blij mee met de slakjes maar dan moeten ze wel groot genoeg zijn die slakjes
 

Terug
Bovenaan