Wat is dit?


Don, het merendeel van de pompen kun je openmaken. Het kan zijn, ik maak dat niet op uit je bericht, dat als je het rad met schoepen voorzichtig verwijderd van de as dat daar vuil opzit. Ik gebruik daarbij een tang(etje)
met een lange bek.
Toen ik een keer schudde toen vloepte hij dr al uit. Als ik hm terug stop dan trekt een magneetje hm aan en de schoep heeft meer vrijheid om te draaien dan vladimir putin nog heeft in zn bed om te slapen. Er zit echt geen vuil in. Ik ga er van uit dat de motor werkt door middel van een transformator maar die krijgt denk ik geen stroom meer. Om dat verder te controleren moet ik de seal los maken. Misschien dat 1 of andere idioot hm op marktplaats wil kopen voor 5 euro als ik er bij zet dat hij werkend zou moeten zijn maar niet aan gaat en waarschijnlijk een reparatie nodig heeft. De kabel ziet er nog vrij nieuw uit en onbeschadigd dus ik vermoed gewoon kapot.
Mocht het toch nodig zijn om een andere pomp te kopen dan denk ik sat de eccoflow gaat passen in de bioflow.

Dit staat op de website van Juwel:





Edit: slim van mij, staat er ook in het Nederlands
Ohh haha ik heb al wel wat gelezen inderdaad en ook op dit forum een artikel ik denk ik vraag het ook gewoon even vooral omdat ik nu een 400l pomp door een 600 wil vervangen. Dan kunnen mn vissen jetskiën 😄
 
Helpen jullie huisdieren ook wel eens mee? 😄 Ik deed de doorloop en mimmi deed de waterkwaliteit controleren. 4 ogen zien meer dan 2 😆 (water was lekker moest dr weg jagen er van dus het was goed gekeurd 😁)
 

Bijlagen

  • IMG_20221009_134853.jpg
    IMG_20221009_134853.jpg
    266.5 KB · Weergaven: 39
De ruiten van mn nieuwe aquarium zijn wel hwlemaal groen van de alg. Zijn er vissen van mij die dat lusten of kan ik dat het er beste van af halen. Anders laat ik dat lekker zitten. De algen zullen me helpen het aquarium op te starten zolang ik niet genoeg planten heb en er geen vissen in doe.
 
Mijne zien er iets anders uit maar princiepe is zelfde denk ik...
 

Bijlagen

  • IMG_20221009_154727.jpg
    IMG_20221009_154727.jpg
    161 KB · Weergaven: 41
  • IMG_20221009_154721.jpg
    IMG_20221009_154721.jpg
    221.5 KB · Weergaven: 43
Klopt ja dat is hem. Maar wat mij opvalt is dat er kleine uitsteeksels op lijken te zitten. Normaliter zou de cilinder glad moeten zijn.
 
De ruiten van mn nieuwe aquarium zijn wel hwlemaal groen van de alg. Zijn er vissen van mij die dat lusten of kan ik dat het er beste van af halen. Anders laat ik dat lekker zitten. De algen zullen me helpen het aquarium op te starten zolang ik niet genoeg planten heb en er geen vissen in doe.
Zelf schoonmaken zou ik zeggen. Geen algeneter die dit klusje voor je gaat klaren.

Zet een nachtje water in de bak, dan wrijf je het er makkelijker vanaf met minder risico op krassen.

Droog kan ook hoor, daar niet van.
 
Hier had ik ancistrussen in mijn bak en nooit alg op de ruiten, zou er wel max 1 nemen want ze kweken erg makkelijk (de standaard ancistrus)
 
Hier had ik ancistrussen in mijn bak en nooit alg op de ruiten, zou er wel max 1 nemen want ze kweken erg makkelijk (de standaard ancistrus)
Dat zou best kunnen Antje, als jij dat zegt twijfel ik daar niet aan. Ik heb daarentegen nog geen Ancistrus gehad die bv harde puntalgen van mijn ruiten afhaalde, Hoeveel Ancistrussen had je dan in zo'n bak ten opzichte van het oppervlak aan ruiten als ik vragen mag?

Alleen kan ik zo niet inschatten natuurlijk of er een oorzakelijk verband is of niet met wat jij schrijft. Misschien waren de omstandigheden in je bakken wel dusdanig dat er sowieso geen alg op je ruiten ontstond. Of had je zoveel Ancistrussen in je bak dat ze een klus klaarden die een enkel individu niet voor elkaar kreeg.

Ik denk alleen nog steeds dat een mens het veel beter schoon krijgt omdat mijn ervaring is dat niet alle algen door een Ancistrus gegeten worden. Daarbij vermoed ik dat met een schone bak de kansen op een goed draaiende bak in de toekomst groter is, als je de algen laat zitten begin je met een 1-0 achterstand (vanuit mijn optiek dat 1 Ancistrus niet voldoet).
 
Dat zou best kunnen Antje, als jij dat zegt twijfel ik daar niet aan. Ik heb daarentegen nog geen Ancistrus gehad die bv harde puntalgen van mijn ruiten afhaalde, Hoeveel Ancistrussen had je dan in zo'n bak ten opzichte van het oppervlak aan ruiten als ik vragen mag?

Alleen kan ik zo niet inschatten natuurlijk of er een oorzakelijk verband is of niet met wat jij schrijft. Misschien waren de omstandigheden in je bakken wel dusdanig dat er sowieso geen alg op je ruiten ontstond. Of had je zoveel Ancistrussen in je bak dat ze een klus klaarden die een enkel individu niet voor elkaar kreeg.

Ik denk alleen nog steeds dat een mens het veel beter schoon krijgt omdat mijn ervaring is dat niet alle algen door een Ancistrus gegeten worden. Daarbij vermoed ik dat met een schone bak de kansen op een goed draaiende bak in de toekomst groter is, als je de algen laat zitten begin je met een 1-0 achterstand (vanuit mijn optiek dat 1 Ancistrus niet voldoet).
Ik had er best veel in mijn bakken, waren tenslotte kweekbakken, maar de klanten die wij de vissen aan verkochten hadden vaak maar 1 of 2 ancistrussen in hun bak en ook nooit groene ramen, overigens had ik in 1 bak enkel cpo's en die bak zat altijd vol met groene alg op de ramen
 
Klopt ja dat is hem. Maar wat mij opvalt is dat er kleine uitsteeksels op lijken te zitten. Normaliter zou de cilinder glad moeten zijn.
Hij is helemaal vrij in beweging ik weet het 1000% zeker. Ik snap niet wat jd bedoelt met uitsteksels... Hij is beetje verkleurt meer niet, het is gewoon een magneet en de binnenkant waar hij omheen moet om dat ijzeren pinnetje, die is helemaal schoon en draait soepel. Er is geen stroom die het ding rond draait...
Zelf schoonmaken zou ik zeggen. Geen algeneter die dit klusje voor je gaat klaren.

Zet een nachtje water in de bak, dan wrijf je het er makkelijker vanaf met minder risico op krassen.

Droog kan ook hoor, daar niet van.
Ohh ja droog doe ik niet nee ik hoor het glas al kraken 😆, ik heb een handig sponsstokje gemaakt die net lang genoeg is om overal bij te kunnen, daarna schraap ik de rest af met een standymesje 😄
 
Hier had ik ancistrussen in mijn bak en nooit alg op de ruiten, zou er wel max 1 nemen want ze kweken erg makkelijk (de standaard ancistrus)
Jaa prefentief, dat doen ze bij mij ook in mn andere aquarium nu. Maar deze nieuwe aquarium die is zo groen daar kan je een heel voetbalveld mee bekleden.

Ze eten het natuurlijk niet maar ze sabbelen alles op en spugen het uit. Als je goeie stroming hebt dan heb je ook minder algen, plus slakken zijn ook the bomb omdat ze wel de algen op eten dacht ik 😁. Zolang ze van mn planten afblijven vind ik het best 😄
 
Nieuwe filter draait. Mooi stroompie, kan hm harder zetten en heb creabea beetje een mondstukje bevestigd. Hij wilt alleen beetje om hoog drijven wat vrij irritant is dus ooot is vast plakken met wat nappies. Heb net planten gehaald. 15 euro onwijs veel gekregen van een lieve mp verkoopster, met bodem en een driftwood een stuk nephout met perfecte holen wat voer echt super lief dus alles draait alleen nog dr in stoppen en inrichten. Nu ff pause en ik moet nog eten verzinnen wat een dagen zeg ik krijg er nog conditie van!
 
Ik had er best veel in mijn bakken, waren tenslotte kweekbakken, maar de klanten die wij de vissen aan verkochten hadden vaak maar 1 of 2 ancistrussen in hun bak en ook nooit groene ramen, overigens had ik in 1 bak enkel cpo's en die bak zat altijd vol met groene alg op de ramen
Ik merk dat ik moeite heb met je stelligheid. Alsof het altijd zo is. Voor de rest neem ik het helemaal van je aan.

Ik kijk nu puur even naar mijn eigen bakken uit het verleden.
Ik herinner me nu 2 bakken waar een Ancistrus in zat waarbij ik wel degelijk groene ramen had. In 1 bak van 120 zat 1 Ancistrus die zich geen raad wist met harde punt algen. Wat een ellende om dat zelf schoon te maken. En in de bak daarvoor, een Rio 125 kreeg ik van die groene stof algen. Nog nooit zo'n groene ramen gezien als toen, kon er niet meer doorheen kijken. Zaten 2 Ancistrussen in. En welk alg laat nou makkelijker los dan die groen stof alg...

Dus zelfs preventief werkte het bij mij toen niet.
 
Ik merk dat ik moeite heb met je stelligheid. Alsof het altijd zo is. Voor de rest neem ik het helemaal van je aan.

Ik kijk nu puur even naar mijn eigen bakken uit het verleden.
Ik herinner me nu 2 bakken waar een Ancistrus in zat waarbij ik wel degelijk groene ramen had. In 1 bak van 120 zat 1 Ancistrus die zich geen raad wist met harde punt algen. Wat een ellende om dat zelf schoon te maken. En in de bak daarvoor, een Rio 125 kreeg ik van die groene stof algen. Nog nooit zo'n groene ramen gezien als toen, kon er niet meer doorheen kijken. Zaten 2 Ancistrussen in. En welk alg laat nou makkelijker los dan die groen stof alg...

Dus zelfs preventief werkte het bij mij toen niet.
Ik denk ook wel dat het helemaal verschillend is van je bak en je vis, hoesnel groeien de algen bijvoorbeeld, hoe groot is de bak hoe actief is je vis, welk geslacht het is. Mn mannetje bijvoorbeeld is de laatste maand zn bootje niet uit gekomen. Afhankelijk wat voor alg het is misschien hecht sommige alg beter misschien vind de ene vis het viezer dan de andere. Ik weet bijvoorbeeld niet zeker of mn water een beetje groen is of dat mn glas een beetje groen is maar ik heb mn glas van mn aquarium nog niet schoon hoeven maken. Dus je kan stellen dat altijd echt absoluut niet het geval is want er zijn zo veel situaties waarin dingen kunnen afhangen. Maar dat het regelmatig kan gebeuren zou ik zelf ook niet betwijfelen. Maar het is wel waar als uit nicolientjes ervaringen nog nooit het geval is is geweest dat de ruiten groen zijn geworden dat in haar waarheid altijd wel klopt. Ze kan natuurlijk nooit niet voor iedereen spreken en alleen voor zichzelf 😄
 
Is het normaal, dat er wel eens een vis zichzelf beschadigd? 1 van mn fantoomzalmpjes heeft zichzelf bezeerd volgens mij, ik krijg de indruk dat ze zichzelf wel eens vast zwemmen achter de filter. Maar voor het zelfde geld is 1 van mn stenen scherp.
 
Uhm help😅 whats up met mn papa ancistrus hij staat op knappen hij is super dik en heeft een rare bult!
 

Bijlagen

  • IMG_20221009_202813.jpg
    IMG_20221009_202813.jpg
    419.3 KB · Weergaven: 49
Ik weet dat hij gescheiden moet worden van de vrouwtjes ik dacht eerst dat hij misschien vol met zaad zat alle vrouwtjes kwamen gisteren op hem af en leken hitsig te worden. Maar nu lijkt hij bijna te ontploffen...
Ik heb de indruk dat hij een week terug heel veel eitjes gegeten heeft
Hij heeft het nu ook aan de andere kant en lijkt het groter en kleiner te kunnen maken...
Krijg sterk de indruk dat hij de genen heeft van een dekstier jeetje. Als ie knapt heb ik heel wat anders rond zwemmen dan een papa ancistrus, dan zit ik met een aantal spontaan zwangere vrouwtjes en een boel zaad wat rond zwemt. Hoop dat me filter dat kan verwerken, kan ik hm misschien beter in me 20l zetten tot mn nieuwe aquarium is ingedraaid...
 
Laatst bewerkt:
Bloat, je geeft teveel dierlijk voer daar kunnen ancistrussen niet tegen (gaan ze letterlijk aan dood omdat hun darmstelsel er niet op is ingericht)
 
Well oke dat is dus shit...
Heb een 75% waterwissel gedaan vandaag. Morgen weer ff een flinke ik schrik namelijk van me ph :( maargoed uhm dierlijk eiwit is dus 100% zeker het probleem want dit heeft niets met stress of iets dergelijks temaken? Ik kan hem nogsteeds naar mn 20 liter verhuizen
Flesje 1 is leeg, flesje 2 is vol water als vergelijkings materiaal...
 

Bijlagen

  • IMG_20221009_230717.jpg
    IMG_20221009_230717.jpg
    266.9 KB · Weergaven: 40
Heb hm maar in de 20l gedaan daar zit ook een filter in die de bak stabiel draaid en ook wat planten nu. Dan kan hij niet meer lastig gevallen worden door vrouwtjes die misschien nu zwanger zijn of zwanger willen worden. Hij is al een tijd lang met baby vissen bezig dat zal hm niet goed doen. En in de 20l is er geen ph probleem. Ik zal eens mn objecten 1 voor 1 testen op ph want dit is echt stom. Kan me niet voorstellen dat er iets in zit dat mn ph zo hoog maakt. Ik heb hout en bladeren er in zitten. Heb nog 4 van mn laatste bladeren dr in gedaan. Dat moet iets mee helpen. Wat een elende zeg houd het dan nooit op?
 
Ik zit maar wat meer verdiepen in de hoofd foeders van de vissen die ik op dit moment heb want ik heb 4 verschillende voeders alleen in alle vierde foeders zit bijna 50% ruwe eiwitten. Nou las ik terug op een andere artikel dat ansistrussen maar 10% mogen hebben. Terwijl dit wel voor hun bedoeld is ook staat op de verpakking dus ik ga er maar terug mee naar de winkel denk ik en ik vraag me af wat ik dan nu moet geven want als de ene vis het ene nodig heeft en de andere vis het andere nodig heeft hoe moet ik weer vissen dan voer gegeven in aparte bakjes?
 
Laatst bewerkt:
Nu snap ik echt echt niet meer, er moet iets in mn grote aquarium zitten wat mn ph verhoogd. Dus ik test mn aquaroum gisteren en mn ph was 9, ik doe een wissel van 75% test weer en hij is 8. Nu een nacht geslapen te hebben is hij 7.5! Dat betekend dat mn aquarium na eeen 75% wissel bijna 100 keer zuurder is geworden. In theorie zou dat nooit kunnen als ik afhankelijk zou zijn van mn waterwissels. Met andere woorden er zit nu niets in mn aquarium wat mn ph verhoogd? Wat kan er dan in mn aquarium zitten dat nu weg is. Die opgeblazen ancistrus misschien? Die zit nu in me 20l...
 
Don, ik zou eens het volgende proberen. Een week je aquarium en apparatuur met rust laten en dan alles opnieuw testen. Heb je de filterwatten vervangen door sponzen?
 
Ik zit maar wat meer verdiepen in de hoofd foeders van de vissen die ik op dit moment heb want ik heb 4 verschillende voeders alleen in alle vierde foeders zit bijna 50% ruwe eiwitten. Nou las ik terug op een andere artikel dat ansistrussen maar 10% mogen hebben. Terwijl dit wel voor hun bedoeld is ook staat op de verpakking dus ik ga er maar terug mee naar de winkel denk ik en ik vraag me af wat ik dan nu moet geven want als de ene vis het ene nodig heeft en de andere vis hete andere nodig heeft hoe moet ik weer vissen dan voer gegeven in aparte bakjes?
Don, gebruik je wafels als voer?
 
Don, ik zou eens het volgende proberen. Een week je aquarium en apparatuur met rust laten en dan alles opnieuw testen. Heb je de filterwatten vervangen door sponzen?
Ik wilde de filterwatten niet weg doen omdat die zo veel bacteriën bevatten en het nu een kwestie is om mn nieuwe aquarium zo snel mogelijk in te draaien zodat ze daar in kunnen...
 
Wafels zijn opzich goed maar let erop dat je niet te veel geeft en bij meerdere soorten vis mag je ook variëren dagelijks.
Bedankt! Ik heb er 5 per dag gegeven ik dacht dan heeft elke vis een kwartje... En dan 10 granulaatjes die in 1 hap op zijn voor de andere vissen...
 
Dat mag gerust wat minder. 🙂
Ohh oke! Ja ik heb ze ook een paar keer over geslagen toen ik las dat vissen goed met weinig eten kunnen en ik mn nitriet omlaag wilde krijgen. Dat is gelukkig een goed succes overigens is ook benoemenswaardig. Hoop dat je bij jou ook wat succesen kan vinden overigens. Misschien proberen naar de kleine dingen te kijken en als je je het jezelf niet gemakkelijk heb gemaakt is elke prestatie al een prestatie bedenk ik me net 💪
 
Teleurstellen kan alleen als je te hoge verwachtingen hebt gehad, en als je te hoge verwachtingen stelt is het zaak om je persceptie van realiteit aan te passen en daar acceptatie in te vinden. Je verwachtingen bijstellen en hop nog een keer proberen. Het leven zegt niet ho mislukt jammer dan game over! Krijgen elke dag weer nieuwe kansen 😄
 
Nieuw iedeetje hier ik laat mn lamp ff uit dan nemen de planten minder co2 op dan kan het water iets zuurder worden. Zou ik mn bak overbelicht hebben en dat dat mee speelde? Ik heb hm over het algemeen 12 uur lang aan
 

Terug
Bovenaan