Volgens de lfs is er niets mis met de voeding, ook heb ik gebeld met coenen in best. Deze heeft aangegeven dat dit wel gaat om een parasiet of bacterie. Mijn vis moet per direct in quarantaine. Als hij knapt ben ik geheid mn totale vissen bestand kwijt aan de parasiet en kan ik alles weg doen. Het ligt aan de stress, de hoge ph waarschijnlijk. De eitjes kunnen verstopping veroorzaken maar dat verklaart zn dikke buik, niet de bijna openbarstende blaren. Daarom ga ok hem behandelen met zout, esha next en 2000 in de hoop dat hij in alle rust zal genezen. Ook kan ik al mn aquaruims inclusief mn nieuwe gaan behandelen met exit en 2000 omdat ik daar water van de 60l in heb gedaan. Hoe kom je er op dat het aan de voeding ligt?Bloating met als oorzaak de voeding kan alleen komen als ik heel lang verkeerde voeding geeft en ze daardoor stoffen tekort gaan komen. Of door een eventuele verstopping. Ik heb de eigenaren van bijde lfs gesproken hier over en zelfs contact op genomen met de fabrikant van het voedsel. Ze vertellen me allemaal het zelfde, buiten dat ik te veel voer geef soms zou dit perfect moeten zijn voor de vissen. Kan je iets aantonen waarin blijkt dat ze hier jn dan ongelijk hebben? Wat jij me verteld komt nergens mee overeen met wat in aan informatie krijg op andere plekken. Dus als ik vraag kan ik iets doen jij zegt nee, dan ben je heel mn vissenbestand eigenlijk aan het vermoorden. Om mn vissen te redden moet ik zeker iets doen en snel anders word het 1 grote nachtmerrie