M
Mondeo
Guest
Dactycid kuur en afhandelen (twee weken) en dan weer oordelen.
Goldie83 zei:Ok weer een update, ik zie ineens een heleboel (stuk of 6) wittige sliertjes.... zullen dit wormen zijn? Er beweegt niks, maar misschien zijn ze dood? Of zijn dit geen wormen?? Vind het heel opvallend, zie dit normaal nooit!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoor graag jullie mening!!!
Zitten wel een aantal vissen in die snel ademen.... maar goed zal ook wel een giftig goedje zijn, heb de zuurstopomp al wat harder staan....
Ziektebeeld.
De vissen krijgen spijsverteringsproblemen en hangen donker gekleurd en schommelend in een hoekje, of ze verstoppen zich en vertonen gestresst gedrag.
Ze hebben witte en/of slijmerige ontlasting, en halen zwaar adem.
Ze eten niet, happen naar het voer zonder iets binnen te krijgen of ze spuwen het voer steeds weer uit.
Ze kunnen binnen 24 uur sterven indien het een acuut ziektegeval is.
De buik kan opgezwollen zijn, dit heet �bloat� in het Engels.
De ziekte bestaat uit twee componenten, die al dan niet tegelijk kunnen optreden: een bacteri�le infectie, en/of een infectie met flagellaten waardoor de witte ontlasting ontstaat.
LET OP: lang niet alle verschijnselen hoeven (tegelijkertijd) voor te komen.
Indien de ziekte zeer snel verloopt hoeft de witte of slijmerige ontlasting niet zichtbaar te zijn.
meksjoef zei:Goldie83 zei:Ok weer een update, ik zie ineens een heleboel (stuk of 6) wittige sliertjes.... zullen dit wormen zijn? Er beweegt niks, maar misschien zijn ze dood? Of zijn dit geen wormen?? Vind het heel opvallend, zie dit normaal nooit!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoor graag jullie mening!!!
Zitten wel een aantal vissen in die snel ademen.... maar goed zal ook wel een giftig goedje zijn, heb de zuurstopomp al wat harder staan....
Tja, ik blijf bij flaggelaten...
Eigen dier,
![]()
Hole-in-the-head disease � Also known as hexamita, this disease is typical among cichlids and other freshwater fish. Its symptoms are appetite and weight loss and small depressions on the head (thus the name �hole in the head�). There are many reasons for this disease, among them poor water quality and poor diet. Some studies have indicated that there could be a link between hole-in-the-head disease and the lack of vitamins C and D as well as phosphorous and calcium.
Goldie83 zei:Nou ronde twee is begonnen....
Ongeveer 40% water ververst, de helft van het filterinhoud in een bak water met filterpompje... hopelijk blijft er iets aan beacteri�n in leven??!!
Flagellex toegevoegd.
Bak enorm troebel door het gerommel met filter, maar begint weer wat bij te trekken. Magere vis zwemt nog steeds....De vissen zitten nog steeds verstopt, hoop niet dat er echter de stenen een berg dode vissen ligt... kan het niet zien... maar alles lijkt nog te bewegen.
Over 48 uur weer water verversen, sponzen uitspoelen en over kool filteren... heb trouwens ook nog steeds (al jaren) een uv lamp in de doos zitten, wellicht ook handig? 48 uur ga ik trouwens niet redden... heb dan vroege dienst en ga echt niet om 5 uur al een aquarium verversen...dus het wordt iets van 56 uur, hopelijk kan dat geen kwaad.
Fingers Crossed!!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.