Wat schaft de pot bij jullie vandaag?


Sla met Rösti en gehaktballetjes in ketjap.
 
Wildstoof zit in de slowcooker, recept is heel simpel en een experiment dus :juggle:
Nog zeker 5 uur te gaan.
 
Nachtmaaltijd dus…:)
Ja want ik heb geen idee hoe lang die op moest staan, al gauw 8 uur op 'low' denk ik. Maar als het erg laat wordt dan koel ik hem snel af, zet hem in de koelkast om ook deels in te vriezen morgen.
Liever op 'low' dan op 'high' omdat ik het idee heb dat het vlees dan veel malser wordt.
 
Snitsel met patat en zelf gemaakte appelmoes
Vla toe.
IMG_20230211_173151.jpg

Smakelijk eten Allemaal
 
Met zoveel koffie op, zal ze vanacht wel wakker blijven.
Dat zou best eens kunnen, want ik reageer tamelijk gevoelig op koffie heb ik de laatste tijd in de gaten. Zonder slaap ik als een os, met is mijn slaap onderbroken en kort.
 
Dat zou best eens kunnen, want ik reageer tamelijk gevoelig op koffie heb ik de laatste tijd in de gaten. Zonder slaap ik als een os, met is mijn slaap onderbroken en kort.
Je kunt beter de dag beginnen met koffie. En dan in de middag en avond geen koffie meer drinken.
Dan is het tegen bedtijd wel uitgewerkt.

Ik heb echt koffie nodig in de ochtend. En drink ‘s middags ook nog wel een bakje.
Maar in de avond niet meer.
 
Je kunt beter de dag beginnen met koffie. En dan in de middag en avond geen koffie meer drinken.
Dan is het tegen bedtijd wel uitgewerkt.

Ik heb echt koffie nodig in de ochtend. En drink ‘s middags ook nog wel een bakje.
Maar in de avond niet meer.
Ik heb alleen koffie gedronken toen ik de Moccamaster aan het testen was. Twee kleine mokken, van de rest alleen even een beetje genipt om te proeven. Dat was voor mij al tel laat op de dag. Ik moet het echt beperken tot de vroege ochtend.
 
Het wordt home made groente/tomatensoep vanavond. Met bonen en ballen…
 
Drie keer raden. Wildstoof (everzwijn), aardappelen, rodekool en zelfgemaakte appelmoes. Dat laatste geïnspireerd door Jaap en laat ik nou net nog 2 goudrenetten hebben liggen.

Gisteravond al voorgeproefd van de stoof en voor een experiment goed gelukt. En voor iemand die altijd zegt niet van wijn te houden smaakte de wijn die over was van het koken, bijzonder goed erbij 😊
 
Hier het restje kipshoarma en iets van spagetti voor de liefhebber.
 
Restant van eten van vrijdag en met stukje zalm soep vooraf
Vla toe
Smakelijk eten Allemaal
 
Drie keer raden. Wildstoof (everzwijn), aardappelen, rodekool en zelfgemaakte appelmoes. Dat laatste geïnspireerd door Jaap en laat ik nou net nog 2 goudrenetten hebben liggen.

Gisteravond al voorgeproefd van de stoof en voor een experiment goed gelukt. En voor iemand die altijd zegt niet van wijn te houden smaakte de wijn die over was van het koken, bijzonder goed erbij 😊
Dat is vaak zo. De wijn die je in het gerecht gebruikt, smaakt ook bijzonder goed erbij.

Zomaar een vraagje over die slow cooker.
Normaal als ik hachee maak (oid) dan moet ik dat vlees eerst even aanbakken. Hoe doe je dat met die slow cooker?
Gewoon alles erin mikken en gaan???
 
Normaal als ik hachee maak (oid) dan moet ik dat vlees eerst even aanbakken. Hoe doe je dat met die slow cooker?
Gewoon alles erin mikken en gaan???
Kan beiden. Sommige braden aan, anderen niet. Volgens mij zijn mensen het daar niet over eens.

Voor de kleur zou je aan kunnen braden. Als ik bv kipsaté maak, maakt het geen donder uit omdat je niet eens ziet of het aangebraden is of niet.

Zoals bij hachee vind ik dat het ook niet perse hoeven.

Bij konijnenbout en bijvoorbeeld kippenbout, dan wel weer anders blijft hij echt vreselijk bleek. Maar oeh wat worden ze mals en zacht! Kippenbout kun je ook bv eerst garen in een slowcooker en daarna even onder de gril.

En er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een hele kip op slow doen en die hem daarna kort grillen in de oven voor de kleur en het krokante korstje. Spare ribs worden vaak ook nog even de oven gegrild maar het hoeft eigenlijk weer niet en sommige mensen laten het dan ook.

Ik denk dat veel af hangt van de persoonlijke voorkeur en het gerecht dat je maakt.

Ik braad doorgaans niks aan. Wat ik wel bv doe is even de uien een zetje geven op de pannetjes stand van mijn multicooker, omdat uien lang nodig hebben in een slowcooker, of zoals bij mij, op de slow stand.

Mensen zeggen dat als je aanbraadt de smaken niet zo mooi vrij komen en dat het vlees droger blijft. Maar wat er van waar is?
Ik heb overigens een multicooker, waarin ik ook kan aanbraden.
 
Thaise pad thai was super lekker maar behoorlijk scherp. De limoen bluste het nog wat. Nog wat voor morgen.
 

Bijlagen

  • IMG-20230212-WA0002.jpeg
    IMG-20230212-WA0002.jpeg
    76.7 KB · Weergaven: 36
Dat is vaak zo. De wijn die je in het gerecht gebruikt, smaakt ook bijzonder goed erbij.

Zomaar een vraagje over die slow cooker.
Normaal als ik hachee maak (oid) dan moet ik dat vlees eerst even aanbakken. Hoe doe je dat met die slow cooker?
Gewoon alles erin mikken en gaan???
Hachee gaat gewoon direct in de slowcooker hier. Stukjes van ca 3x3cm dobbelsteen snijden. Bouillon dr bij, laurierblad, kruidnagels ontbijtkoek en uien. en een flinke schep appelstroop. En dan gewoon een 4 uur op low laten sudderen,
 
Andaag roerbak spruiten met gemarineerde spek lap en gebakken aardappelen
Vla toe
IMG_20230213_172231.jpg

Smakelijk eten Allemaal
 
Broodje worst16763844665722131122946.jpgvoor nu.
Krijg later ook wel trek in chinees afhalen😋🤗
 
Makkelijk eten vandaag of wel toestand pasta met snitsel en patat.
Vla toe
Smakelijk eten Allemaal
 
Rauwe witlof met tomaat en appel aangemaakt met mayonaise mosterd en rozemarijn en gebakken aardappelen met een braadworst
Vla toe.
Smakelijk eten Allemaal
 
Hier voor de tweede dag pompeonsoep dus ik heb uit nood maar friet gemaakt.
 
Lasagne van de slager. Met gehakt, aubergine, tomaat en weet ik niet hoeveel meer. 😋
Twintig minuutjes op 160 graden… Heerlijk!
 

Bijlagen

  • 4A0105E9-0E29-4DE1-9E28-A9628312F2A2.jpeg
    4A0105E9-0E29-4DE1-9E28-A9628312F2A2.jpeg
    248.2 KB · Weergaven: 41
Vandaag captains diner
Bestaande uit door gebakken spekblokjes knoflook rundergehakt roerbak groente champignons tomaten blokjes bruine bonen en zilver uitjes
IMG_20230216_173611.jpg

Smakelijk eten Allemaal
 
Ik heb een maaltijdsalade aangeschaft.

En de slowcooker staat aan.

1226E7EB-A295-4728-8697-36518ACBB0E8.jpeg
 
Hier heb ik spinazie gegeten met aardappels en een cordon blue.
 
Vega-burger met veldsla (met vulling), en gebakken krieltjes…
 
16765721816932092023105.jpg
Vlees, boter en stukjes groente😋
 

Terug
Bovenaan