Gewoon een topic uit interesse maar wat doen jullie met slakken die teveel zijn en die je met de hand of met een val hebt uitgevangen?
Puntslakken zijn toch geen verboden slakken die niet in de natuur mogen komen?ivm de kans dat het toch in de natuur komt
Puntslakken zijn toch geen verboden slakken die niet in de natuur mogen komen?
Ja dank en op die lijst staat bv geen posthoorn of puntslak dus in principe zouden die hier in de natuur moge terechtkomen vanuit een aquarium. Al is voorkomen beter dan genezen maar ze staan niet op de verboden lijst.Tsja er staan nu ook slakken op de lijst die voorheen niet op de lijst stonden.
Kortom voorkomen is beter dan genezen.
Hier is de lijst
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/invasieve-exoten/unielijst-invasieve-exoten
Nee op die lijst staan invasieve exoten. En omdat ze nu nog niet op de lijst staan als invasieve exoot, betekent niet dat men deze exoot mag uitzetten. Blijft dat de puntslak een exoot is die we niet in onze waterwegen moeten willen hebben.Ja dank en op die lijst staat bv geen posthoorn of puntslak dus in principe zouden die hier in de natuur moge terechtkomen vanuit een aquarium. Al is voorkomen beter dan genezen maar ze staan niet op de verboden lijst.
Maar goed als ze niet op een lijst staan is het denk ik niet verboden om ze na het verwijderen bv via het riool in de natuur te brengen of ze in de vijver in de buurt te dumpen. Of het handig is dat is iets anders maar verboden is het volgens mij niet.En omdat ze nu nog niet op de lijst staan als invasieve exoot, betekent niet dat men deze exoot mag uitzetten
Maar goed als ze niet op een lijst staan is het denk ik niet verboden om ze na het verwijderen bv via het riool in de natuur te brengen of ze in de vijver in de buurt te dumpen. Of het handig is dat is iets anders maar verboden is het volgens mij niet.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.