Esthersvisjes
Well-known member
- Lid geworden
- 14 augustus 2016
Tja, er moet nog een aantal grammen poeders in het 500ml flesjeBeginnen met 423 ml water, hahaha!
Welke OIA gebruik je eigenlijk?
Ik heb Complete van aquariumbemesting.nl, maar daar staat dus niets op de verpakking over kalium.
Deze 'Complete' is helemaal geen EI.
Het heeft een (onvolledige) verhouding gebaseerd op de Estimative Index. En dat is heel wat anders.
Jawel, er vanuit gaande dat er geen kalium in de bemesting zit zou je bv gewoon Kaliumchloride (KCL) kunnen gebruiken.
Even een berekening maken met een nutriëntcalculator voor de beoogde waarde.
'Complete' van aquariumbemesting.nl JohnMaar welke OIA heb je nu dan Esther?
Zou daar geen kalium inzitten, hun maken dit zelf en zouden KNO3 kunnen gebruiken?'Complete' van aquariumbemesting
Het staat niet in de beschrijving en je weet natuurlijk niet wat ze als stikstofbron gebruiken.Zou daar geen kalium inzitten, hun maken dit zelf en zouden KNO3 kunnen gebruiken?
l waterstofperoxide. Net voor het eerst geprobeerd
Allez Willem en ik dacht nog wel dat jij zo'n dierenliefhebber was 😀Voor ze het goed en wel besefte werd ze door een opstijgende luchtbellenstroom meegenomen en naar de oppervlakte gekatapulteerd! 🙄
Allez Willem en ik dacht nog wel dat jij zo'n dierenliefhebber was 😀
Waarom in de bodem?
Waarom in de bodem?
Pavlov zou trots op je zijn😉😀Zo "getraind" (lees: "obsessief" 🙄) was ik.
zoals Saddam in zijn riool
Pavlov zou trots op je zijn
Skinner was beter?Eigenlijk: zo trots ben ik toch niet op hem geloof ik bij nader inzien... 😡
Skinner was beter?😉
Edit: sorry voor de off-topic Esther![]()
Die moest ik dan even opzoeken.Tenzij je principal Skinner bedoelt? Die vind ik nog wel aandoenlijk door zijn moedercomplex eigenlijk... 😀
Effecten op waterstofperoxide zie je ook niet direct. Dat maakt dat sommigen menen, er is niet genoeg gedoseerd met het gevolg dat na een aantal dagen niet alleen de alg maar ook de plant weg is. Voorzichtig dus!Geen probleem, ik ben niet veel verder gekomen dan Rita Kohnstamm, maar ik vond ontwikkelingspsychologie wel het leukste vak op de Pabo, haha!
En weer on topic, 3% waterstofperoxide van de Kruidvat, flesje van 120 ml. Ik heb met een 10 ml spuitje 6x 10 ml direct in de algen gespoten. Ik zie alleen geen direct effect, behalve natuurlijk de bellenexplosie, de algen blijven gewoon groen. Ik kijk de komende dagen wat ermee gebeurt.
dat na een aantal dagen niet alleen de alg maar ook de plant weg is.
Je kan de algen misschien bestrijden door ze op te laten eten maar de oorzaak neem je daarmee niet weg en dat is wel heel belangrijk want anders kom je er nooit vanaf. In hoeverre die slakjes je eraf helpen weet ik niet maar ik zou ook de oorzaak bestrijden van de algen.
Effecten op waterstofperoxide zie je ook niet direct. Dat maakt dat sommigen menen, er is niet genoeg gedoseerd met het gevolg dat na een aantal dagen niet alleen de alg maar ook de plant weg is. Voorzichtig dus!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.