Wat voor werk doe jij naast je Aqua Hobby?


Nou dat is ook zekers zo, we hebben een half uur pauze, en daar zit uit en aankleden bij in. Dus eigenlijk maar 20 minuten om je eten naar binnen te proppen

Toch raar dat de meeste bazen nog zo denken.

In de zeevaart dacht men vroeger ook zo.
Dan had je een kwartiertje koffiepauze.
Van 10 tot 10.15.
Vijf minuten om vanuit het ruim naar de accommodatie te lopen, 1 a 2 om je overall uit te trekken en handen te wassen, dat is al 6 á 7 minuten.
En dat ook weer om terug te gaan naar de werkplek.
Bleven er dus 2 minuten over om koffie te drinken.
Op een gegeven moment namen we de moeite niet eens meer.
( Dat vond de baas helemáál geweldig, natuurlijk).

Nu staat er in het arbeidscontract dat je recht hebt op het nuttigen van de maaltijd ( wat koffie drinken dan voor het gemak dan ook maar even is) voor de duur van zoveel minuten.

Omkleden gebeurt in de baas zijn tijd.
Je gaat tenslotte ook voor hem aan het werk.
 
Toch raar dat de meeste bazen nog zo denken.

In de zeevaart dacht men vroeger ook zo.
Dan had je een kwartiertje koffiepauze.
Van 10 tot 10.15.
Vijf minuten om vanuit het ruim naar de accommodatie te lopen, 1 a 2 om je overall uit te trekken en handen te wassen, dat is al 6 á 7 minuten.
En dat ook weer om terug te gaan naar de werkplek.
Bleven er dus 2 minuten over om koffie te drinken.
Op een gegeven moment namen we de moeite niet eens meer.
( Dat vond de baas helemáál geweldig, natuurlijk).

Nu staat er in het arbeidscontract dat je recht hebt op het nuttigen van de maaltijd ( wat koffie drinken dan voor het gemak dan ook maar even is) voor de duur van zoveel minuten.

Omkleden gebeurt in de baas zijn tijd.
Je gaat tenslotte ook voor hem aan het werk.


Dat is ook discutabel.
Je gaat tenslotte wel voor hem aan het werk, maar hij betaald je ook. dus kan indd 2 kanten op.
Maar dit is te simpel gedacht je hebt dan met wetten en regels te maken :)
 
Ik werk bij Fokker, vanaf al 1976 de projecten die ik in al deze jaren heb meegemaakt zijn de Fokker F27 Fokker 100 F16 en momenteel werkzaam aan de g6 Gulfstream.Ik ben werkzaam in de productieve sector,dus geen baan op kantoor.
 
Dat is ook discutabel.
Je gaat tenslotte wel voor hem aan het werk, maar hij betaald je ook. dus kan indd 2 kanten op.
Maar dit is te simpel gedacht je hebt dan met wetten en regels te maken :)

Moet toch wel even rustig kunnen eten en drinken. Ze moet ook dat pak aan van haar baas, doet ze denk niet omdat zedat nu zo leuk vind. Dan maar gewoon 6 keer plassen per dag :D
 
Moet toch wel even rustig kunnen eten en drinken. Ze moet ook dat pak aan van haar baas, doet ze denk niet omdat zedat nu zo leuk vind. Dan maar gewoon 6 keer plassen per dag :D

Daar heb je eennpunt haha
 
Nou zal ik ook maar eens vertellen wat ik doe.
Afgestudeerd als paraveterinair ( dierenartsassistente )

Als stagiaire ooit terecht gekomen bij een geitenmelkbedrijf en nooit meer weggegaan.

Heb vaste melkdagen waarbij ik s'middags melk ( 1 melkbeurt 5.5 uur melken:D , 3x per jaar lammerperiode dus dan veel drukte en veel werken.

Begin juni komt er een nieuwe melkput dus spannende tijd!

Super blij met mijn baan, geweldige collega's en altijd tussen de dieren. Heb ondertussen ontzettend veel favorietjes rond lopen.

Hier 2 die naar mij zijn vernoemd. Moeder ( wit ) & Dochter. Moeder is ondertussen 12 jaar en heeft met 2 lactaties ( dus 2x aflammeren ) 15.000 kg melk behaald. Super trots!!

20181229_193149.jpg
 
Het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt en zo te lezen zit dat wel goed Sharon.
 
Wat een leuk beroep heb je Sharon, ik heb in mijn jeugd stage gelopen bij een geitenmelkbedrijf, die maakte zijn eigen kaas, echt een wereldervaring om dat mee te maken
 
Het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt en zo te lezen zit dat wel goed Sharon.

Plezier is voor mij 1000x belangrijker dan geld.
Je zou mij niet gelukkig maken met een kantoorbaan.

Tuurlijk heb ik wel eens geen zin ,moet ik regelmatig weekends werken en met feestdagen. Maar het is het allemaal waard.
 
Wat een leuk beroep heb je Sharon, ik heb in mijn jeugd stage gelopen bij een geitenmelkbedrijf, die maakte zijn eigen kaas, echt een wereldervaring om dat mee te maken

Leuk! Wij maken geen kaas. Onze melk word gebruikt voor babypoeder. Met 1100 melkgeiten en veel bezig zijn met de fokkerij hebben wij geen tijd voor kaas maken :D
 
Leuk! Wij maken geen kaas. Onze melk word gebruikt voor babypoeder. Met 1100 melkgeiten en veel bezig zijn met de fokkerij hebben wij geen tijd voor kaas maken :D

Dat is echt wel heel veel zeg 1100 melkgeiten, ja die uit mijn jeugd was kleinschalig (dacht iets van 150 melkgeiten)
 
Nou zal ik ook maar eens vertellen wat ik doe.
Afgestudeerd als paraveterinair ( dierenartsassistente )

Als stagiaire ooit terecht gekomen bij een geitenmelkbedrijf en nooit meer weggegaan.

Heb vaste melkdagen waarbij ik s'middags melk ( 1 melkbeurt 5.5 uur melken:D , 3x per jaar lammerperiode dus dan veel drukte en veel werken.

Begin juni komt er een nieuwe melkput dus spannende tijd!

Super blij met mijn baan, geweldige collega's en altijd tussen de dieren. Heb ondertussen ontzettend veel favorietjes rond lopen.

Hier 2 die naar mij zijn vernoemd. Moeder ( wit ) & Dochter. Moeder is ondertussen 12 jaar en heeft met 2 lactaties ( dus 2x aflammeren ) 15.000 kg melk behaald. Super trots!!

Bekijk bijlage 273605
Niet zo lang geleden was er een programma op TV dat vertelde over de gevaren van de intensieve geiten houderij. Met name long problemen schijnen nog al eens voor te komen. Fijnstof? Ken je dit soort problemen?
 
Niet zo lang geleden was er een programma op TV dat vertelde over de gevaren van de intensieve geiten houderij. Met name long problemen schijnen nog al eens voor te komen. Fijnstof? Ken je dit soort problemen?

Er zullen vast mensen beweren dat het zo is. Laat ik onze mening maar eens laten horen.
Ondertussen zijn er in bijna alle provincies groeistops, omdat er beweert word dat mensen in een straal van 3km longontstekingen etc. krijgen. Ze gooien de hele geitensector dicht, doordat ze de geitensector verdenken, ze komen niet met feiten. Ze zijn denk ik bang dat er teveel geiten komen in Nederland, de sector groeit snel. Veel koeienboeren stappen over omdat de geitenmelkprijs al jaren goed is.

Er zit nu dus een geitenstop op veel provincies, wat betekent dat je niet mag groeien / uitbreiden als je geen vergunning hebt. Wij hebben gelukkig vlak voor de geitenstop van friesland een vergunning gekregen voor een nieuwe stal. :petjeaf:

Alle boeren en medewerkers weten dat het hele verhaal over longontstekingen niet klopt. Mijn baas en zijn vrouw zijn bijna 50 en hebben nog nooit longontsteking gehad, net zoals hun kinderen. Ik ben meerdere dagen per week tussen de geiten en nog nooit longontsteking gehad.

Wij zijn geen intensief bedrijf gelukkig. We zitten op het landelijk gemiddelde. 1100 lijkt heel veel, maar een geit produceert gemiddeld maar ongeveer 4liter per dag.
 
Test/commisioning engineer bij een bedrijf dat centrifugaalpompen maakt. Nadeel is dat ik soms meer dan een week van huis ben wat niet ideaal is natuurlijk voor het onderhoud aan mijn Aquarium.
 
Hahaha nou eigenlijk wel ja.
Maar ja de kantine is geen steriele ruimte dus daar mag de cleanroom kleding dan weer niet aan.



Nou dat is ook zekers zo, we hebben een half uur pauze, en daar zit uit en aankleden bij in. Dus eigenlijk maar 20 minuten om je eten naar binnen te proppen


Doe net als Hans Kazan. floep aan, floep uit.
 
Ik ben leerkracht in het primair speciaal onderwijs, gericht op kinderen met autisme en gedragsproblematiek.

Bewust gekozen voor het speciaal onderwijs. Je krijgt zo'n band met die kinderen. Pareltjes zijn het. Iedere dag weer lachen en even 'boos spelen' om ze weer in het gareel te krijgen, maar ondertussen genieten van binnen. Je ziet ze iedere dag groeien. Het is een baan waar ik erg veel voldoening uit haal.
 
Wat een leuk topic!

Mijn naam is Tessa en ik ben 19 jaar oud.

Ik heb een jaar geleden mijn havo diploma gehaald en zit nu in het einde van mijn tussenjaar. Ik werk momenteel 20-32 uur op de broodafdeling bij de albert heijn. Daarnaast ben ik natuurlijk bezig met mijn aquarium maar ook met mijn konijntje. Verder game ik veel (league of legends vooral) en teken en zing ik regelmatig!
 
Er zullen vast mensen beweren dat het zo is. Laat ik onze mening maar eens laten horen.
Ondertussen zijn er in bijna alle provincies groeistops, omdat er beweert word dat mensen in een straal van 3km longontstekingen etc. krijgen. Ze gooien de hele geitensector dicht, doordat ze de geitensector verdenken, ze komen niet met feiten. Ze zijn denk ik bang dat er teveel geiten komen in Nederland, de sector groeit snel. Veel koeienboeren stappen over omdat de geitenmelkprijs al jaren goed is.

Er zit nu dus een geitenstop op veel provincies, wat betekent dat je niet mag groeien / uitbreiden als je geen vergunning hebt. Wij hebben gelukkig vlak voor de geitenstop van friesland een vergunning gekregen voor een nieuwe stal. :petjeaf:

Alle boeren en medewerkers weten dat het hele verhaal over longontstekingen niet klopt. Mijn baas en zijn vrouw zijn bijna 50 en hebben nog nooit longontsteking gehad, net zoals hun kinderen. Ik ben meerdere dagen per week tussen de geiten en nog nooit longontsteking gehad.

Wij zijn geen intensief bedrijf gelukkig. We zitten op het landelijk gemiddelde. 1100 lijkt heel veel, maar een geit produceert gemiddeld maar ongeveer 4liter per dag.
Mijn exacte gedachte als ik weer eens een artikel lees over dit onderwerp wat de gevaren van veehouderij en geitenhouderij in het bijzonder lees Maar de mensen die er dagelijks in werken worden die niet ziek dan nou nee niet dus
Is gewoon weer een aantal lieden die wat horen roepen en dit herhalen wordt op gepakt door de media en en dieren welzijns-groepen en ja wel in eens is levens gevaarlijk :stom:
Zo moe wordt je er van
geniet van de prachtig beroep en mooie dieren Sharon :D:thumbs:
 
Mijn exacte gedachte als ik weer eens een artikel lees over dit onderwerp wat de gevaren van veehouderij en geitenhouderij in het bijzonder lees Maar de mensen die er dagelijks in werken worden die niet ziek dan nou nee niet dus
Is gewoon weer een aantal lieden die wat horen roepen en dit herhalen wordt op gepakt door de media en en dieren welzijns-groepen en ja wel in eens is levens gevaarlijk :stom:
Zo moe wordt je er van
geniet van de prachtig beroep en mooie dieren Sharon :D:thumbs:

Ja helaas de media en "welzijnsgroepen" zijn niet onze vriend.
Ze laten alleen de slechte dingen zien, tuurlijk zijn er ook wel wat bedrijven die niet goed voor hun dieren zorgen. Maar 99 % doet keihard zijn best en werkt meer dan 12uren per dag.

Tijd geleden ook een heel gedoe na een aflevering van boer zoekt vrouw. Toen zagen mensen dat de lammetjes bij de moeder worden weggehaald.
Willen ze dat we de lammetjes bij de moeder laten lopen en komen burgers met verhalen dat wij dit doen omdat het makkelijker is en wij de melk willen.
Terwijl ze geen idee hebben waarom wij het zo doen. Nee dode lammetjes in de stal vinden is leuk, moeders die op hun lammetje gaan liggen en noem maar op.
Kost ons veel meer door ze zelf op te fokken, en dan nog niet te spreken over de aantal uren die we erin steken.

Ik hou van mn werk en van alle kleine baby's. Ben momenteel erg druk als kraamverzorgster. :)
 
Ik ben Jan, 35 jaar en werk als verpleegkundige.
Aangezien het ook over roken gaat, ook gestopt en al een mooi spaarpotje aan het opbouwen voor de hobby!
 
Ik ben afgekeurd, dus veel tijd om met onze honden en andere leuke dingen bezig te zijn.
Mijn man en ik delen deze account en aquariumhobby, vandaar dat ik hem ook maar gelijk hier bij betrek. Hij werkt in de waterbehandeling (niet voor aquaria) en hobbymatig repareert hij graag motorfietsen.
 
standaardisatie is ver te zoeken zie ik :)
hehe, ja dat is er gelukkig wel, maar we zijn bezig met een grote omgang van een Citrix omgeving met gemiddeld 250 man ingelogd elke dag naar volledig cloudbased werken met een lokaal device. Lokale devices zijn over het algemeen ook standaard, maar bij ons heb je ook de keuze voor "choose your own device" als hij maar aan bepaalde specs voldoet.
 
hehe, ja dat is er gelukkig wel, maar we zijn bezig met een grote omgang van een Citrix omgeving met gemiddeld 250 man ingelogd elke dag naar volledig cloudbased werken met een lokaal device. Lokale devices zijn over het algemeen ook standaard, maar bij ons heb je ook de keuze voor "choose your own device" als hij maar aan bepaalde specs voldoet.
Ik werk dan ook in de IT. Ook beheer van Citrix omgeving. Voornamelijk met Thin Clients. Wat voor mij een verademing is.
We hebben hier en daar ook Laptops. die dan via storefront connectie maakt met Citrix, maar wel allemaal dezelfde reeks computers.

Heerlijk. gewoon 1 systeem 1 driver 1 van alles. geen gedoe die moet die die moet dat.
 
Een dergelijk topic is er toch ook over andere hobbies?
Ik kan het niet meer vinden....
(Sorry voor dit off-topicje)
 

Terug
Bovenaan