Wat vragen over ombouw aquarium.


De ombouw had ook lager gekund, maar ik heb express wat ruimte gelaten boven het aquarium zodat er eventueel in de toekomst een voeder automaat op kan. En kwa ventilatie scheelt het natuurlijk. 2 stuks vocht/temperatuur sensor voor domotica systeem zijn nog onderweg. 1 voor de ombouw om de luchtvochtigheid in de gaten te houden en de ander komt tegen het glas om de watertemperatuur in de gaten te houden. Middels domotica kan ik dan een pushbericht sturen als er een minimale of maximale temperatuur wordt overschreden.

De tv lijkt hoog, maar dat valt wel mee, onderkant tv is 90 cm boven de vloer. Kwa afmeting is de ombouw alleen hoger dan de kast die er stond. Rest van maten scheelt niet zoveel.

Kwa vissen moet ik het nog uitwerken. We denken aan.
-1 of meerdere algeneters/pleco's.
-meerdere paardekop zandhappers (wil de vrouw graag)
-meerdere corydoras (welk soort weet ik nog niet)
- meerdere neon terras
-garnalen of kreeften
-slakken.

Suggesties en opmerkingen over de toekomstige bewoners welkom. Gezien de voorliefde voor de bodembewoners is de bodem van filterzand.
 
Pleco is je bak te klein voor, maar de wereld van L-nummers is enorm groot en legio soorten die wel passen.
Kreeften slopen je planten en medebewoners, enige soort die in aanmerking komt is de dwergsoort cambarellus diminitus of de cpo, beide soortjes laten bewoners en planten met rust, of dat samen gaat met een paardekop zandhapper durf ik niet te zeggen, die combi is mij onbekend, kan wel samen met corydoras.
 
De bak is 120 breed, wat is dan een beetje de maximale maat voor een volwassen algeneter 15 cm ofzo?
 
Een pleco word 40 cm ;) dus dat gaat niet.
Ik zou inderdaad max 15 cm aanhouden voor een volgroeid L-nummer, veel L-nummers eten overigens helemaal geen algen, je hebt er die alleen maar hout eten, of alleen maar dierlijk voer, of een combi, de echte algeneters zijn eigenlijk alleen de ancistrusfamilie
 

Terug
Bovenaan