Koekieboe
Well-known member
Mijn zoontje van 4 wil wel helpen stickers plakken šOMG wat een gepriegel zeg! Wel een heel erg gaaf project zo met deze stickers.
Mijn zoontje van 4 wil wel helpen stickers plakken šOMG wat een gepriegel zeg! Wel een heel erg gaaf project zo met deze stickers.
Ik weet niet hoe oud jij bent, vast geen 58 gok ik zo. Mijn generatie ging nog langs winkels om stickers te vragen haha. We spaarden die zelfs. Over hobbies gesproken. Dat was de jeugdige variant op sigarenbandjesMijn zoontje van 4 wil wel helpen stickers plakken š

Hahaha, nee ik heb nog een paar jaar te gaan tot ik die leeftijd mag bereiken. Wij gingen niet de winkels langs maar spaarden ze zeker wel. En diddl-blaadjes/boekjes. Flippo's. PokƩmonkaarten.Ik weet niet hoe oud jij bent, vast geen 58 gok ik zo. Mijn generatie ging nog langs winkels om stickers te vragen haha. We spaarden die zelfs. Over hobbies gesproken. Dat was de jeugdige variant op sigarenbandjes![]()

Das maar een klein stukje verder lopen dan wak meestal doe met een postwijk..Ik zag gisteren opvTV een Koikarpervijver in een hotel in Vietnam .
Daar is het altijd 30++ graden.
Beestjes zwommen net zo vrolijk rond...

Ik heb dat toevallig ook gezien. Maar in het hotel zal hoogstwaarschijnlijk de airco aanstaan.šIk zag gisteren opvTV een Koikarpervijver in een hotel in Vietnam .
Daar is het altijd 30++ graden.
Beestjes zwommen net zo vrolijk rond...
Wat een geduldwerkje Albert. Petje af.Alweer heel wat uurtjes verder met dit model AMG GT3. Voorwielophanging en achterwielophanging op de onderplaat. Beetje veel werk alles airbrushen, laten drogen en dan monteren. De schokdempers, 4x uit een stuk, in 3 kleuren brushen. Eerst blauw, toen een halve mm afplakband ertussen plakken om de veren zwart te spuiten en dan weer afplakken voor het goud. Maar het is gelukt, incl de decals van een paar mm.
To be continued als ik weer ff zin heb.
Bekijk bijlage 397228Bekijk bijlage 397229Bekijk bijlage 397230Bekijk bijlage 397231Bekijk bijlage 397232
Koop je altijd gewoon zo'n kant-en-klare kit in de winkel en daarmee klaar of doe je zelf nog wel eens wat printen/maken voor zulks?Alweer heel wat uurtjes verder met dit model AMG GT3. Voorwielophanging en achterwielophanging op de onderplaat. Beetje veel werk alles airbrushen, laten drogen en dan monteren. De schokdempers, 4x uit een stuk, in 3 kleuren brushen. Eerst blauw, toen een halve mm afplakband ertussen plakken om de veren zwart te spuiten en dan weer afplakken voor het goud. Maar het is gelukt, incl de decals van een paar mm.
To be continued als ik weer ff zin heb.
Ik maak zelf niks nee. Je kunt tegenwoordig voor heel veel van de modelbouwsets een zgn detail up kopen. Extra, vervangende onderdelen die in het Verre Oosten ofzo worden gemaakt.Koop je altijd gewoon zo'n kant-en-klare kit in de winkel en daarmee klaar of doe je zelf nog wel eens wat printen/maken voor zulks?
Ah gaaf! Ik weet dat mijn vader vroeger bij de vleet van die modelbouwtanks kocht en maakte. Geen idee of 't detailniveau vergelijkbaar is/was, maar zo'n detailup kit klinkt wel als iets van nu en niet van vroeger ja.Ik maak zelf niks nee. Je kunt tegenwoordig voor heel veel van de modelbouwsets een zgn detail up kopen. Extra, vervangende onderdelen die in het Verre Oosten ofzo worden gemaakt.
Ik gebruik een Fengda compressor met luchttankje zodat de motor niet continu draait.
Nee, en dit compressortje kostte nieuw nog geen ā¬100 incl airbrushpistool. Dat pistooltje is voor mij voldoende met verwisselbare naalddiktes. Ja je kunt zelfs pistolen kopen van Harder & Steenbeck, maar dan betaal je daar prijzen voor vanaf ā¬150 ps.Heb je weleens overwogen om te airbrushen met CO2 uit fles, lekker stil en een reserve voor aquarium?
Oh wat mooi en wat een goed idee van je!Bekijk bijlage 397384
Hier maar eens wat lego tegen de muur gehangen vandaag, scheelt weer ruimte op de eettafel š¤
DHZ zaken met een aquariumafdeling kun je denk ik wel scoren? Hornbach ofzo? Wel balen, zo'n ongeplande activiteit op je zondag šVanochtend helaas tot de ontdekking gekomen dat de pomp vam de skimmer in de vijver het heeft begeven.
Net nu met dit hete weer. Het is een pomp vam auga 10000L 1 uit het duurdere segment. Helaas is dit de 3e pomp in 5 jaar. De 1e 2x onder garantie nu buiten garantie.
Voor mij dus geen auga meer want je mag wel wat meer verwachten van een product lijkt mij. Dan te bedenken dat de pomp maar 8 maanden per jaar aan staat.
Weer een ongepland project voor vandaag als ik al aan een pomp kan komen aangezien de meeste vijver zaken vandaag gesloten zijn.
Wat leuk dat je er een hobby bij hebt.Ik heb er een hobby bij⦠toen mijn moeder overleed erfde ik haar planten. Toen mijn vader overleed gebeurde hetzelfde. In totaal 8 Phalaenopsis orchideeĆ«n en 3 Schlumbergeraās ( lidcactussen). Ik dacht geen groene vingers te hebben en had behalve deze planten nog een Parodia cactus, een Senecio, een Ludisia en een paar Crassulaās. Die kwijnddn weg achter het gordijn⦠ik gaf inmiddels wel wekelijks water na de waterwissel in het aquarium. En op tafel stond mijn āSlakkenbakā. En een Graslelie op de wc.
Maar⦠ik kreeg een stek van een Epiphyllum, waar ik ern plek voor moest zoeken. Mijn blik viel op de Schlumbergeraās die er wel erg rood of bleek uitzagen. En achter het gordijn stonden ook stiekem een paar orchideeĆ«n in bloei ( dat hadden de Schlumbergeraās ook gedaan). Ik besloot eens wat vragen op Chat GPT af te vuren, en kreeg veel adviezen.
Inmiddels zijn alle kamerplanten verpot en van standplaats veranderd, heb ik 10 Phalaenopsis, 2 Miltoniopsis, 1 Dendrobium nobile, 1 Cambria en 1 Ludisia, heb ik 1 jungle terrarium, 1 oerwoudbiotoopje in de voormalige slakkenbak, is de tuin aangepakt en heb ik een mini-moerasje met Sarracenia en Dionaea op het terrasā¦Bekijk bijlage 397419Bekijk bijlage 397420Bekijk bijlage 397422Bekijk bijlage 397421Bekijk bijlage 397423
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ludisia YepWat leuk dat je er een hobby bij hebt.
Ik heb je misschien niet goed gelezen, maar weet jij dat een Ludisia ook een orchidee is?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.