Wat zijn jullie andere hobbies?


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,995
Leeftijd
55
Helaas lijkt mooie inspirerende topic over onze andere hobbies verdwenen van het forum. Daarom hier een nieuw topic om onze hobbies met elkaar te delen.

Ik heb me weer schuldig gemaakt aan het kopen van orchideeën. Zowel hybrides als botanische. Deze week er 6 aangeschaft, het gros wordt dinsdag pas geleverd. Afgelopen zomer deze hobby weer opgepakt en er staan er 6 van die lichting op het punt te gaan bloeien. Al gaat het voor sommigen nog wel een tijd duren tot de bloemstengel voldoende ontwikkelt is.

Voor wie het wat zegt, ik heb 4 Paphiopedilums aangeschaft en 2 Sarcochilus. Hiermee komt de teller op 19. Waarvan ik er 2 van de hand ga doen. Die blijken toch minder geschikt om niet in een kas of terra te houden. Blijven er 17 over.


IMG_0074.jpeg


De nieuwe aanwinsten, de meesten worden dinsdag pas geleverd. Foto's volgen wanneer er iets bloeit.

IMG_0062.jpeg



IMG_0063.jpeg


IMG_5113.jpeg= Paphiopedilum Pinocchio
 
Je had deze orchideeën al een tijdje meen ik me te herinneren of zijn dit weer nieuwe ?
Hier staan er ook nog 3 in de vensterbank, niet stuk te krijgen en eentje begint weer eens te bloeien.

Over m'n andere hobby's schrijf ik ook wel weer eens een stukje.;)
 
Je had deze orchideeën al een tijdje meen ik me te herinneren of zijn dit weer nieuwe ?
Hier staan er ook nog 3 in de vensterbank, niet stuk te krijgen en eentje begint weer eens te bloeien.

Over m'n andere hobby's schrijf ik ook wel weer eens een stukje.;)
Nee ik had er afgelopen zomer een flink aantal gekocht. Daarvan gaat er een aantal bloeien, bloemstengels zichtbaar. 6 zo uit mijn hoofd.
Wat ik toen kocht was om te proberen hoe planten die koel tot gematigde temperaturen nodig hebben, het hier zouden doen. Niet slecht dus maar ik merk dat ik het minder leuk vind. Ze staan tot ver in het najaar buiten. Verschillende zelfs tot het nog maar 5 graden is.
Nu toch gekozen voor planten die gematigde tot warme temperaturen nodig hebben. Kunnen ze binnen blijven. Vind ik wel zo leuk.


Deze 6 zijn nieuw, 5 ervan worden hopelijk dinsdag bezorgd.

Van plan om over een half jaar er weer aan te schaffen.
 
Heb jij eigenlijk wel een leuke groeilamp voor erbij er zijn echt leuke ledarmaturen voor zoals deze bv
 
Gelukkig nog meer hondenliefhebbers op het forum. Ik heb er ook twee, gaan ook mee op jacht (ook een passie van mij waar ik helaas weinig aan toe kom). In mijn tienerjaren heb ik veel gevist, soms denk ik weleens om dat weer te gaan doen maar dat zou ten koste gaan van mijn honden die toch een paar keer per dag de benen willen strekken en dat gaat niet als ik weer hele dagen langs de waterkant zou zitten.
 
Ik vul mijn tijd vooral met dit 3-tal 🥰.
Verder lees ik graag een goede spannende thriller of kijk ik een serie
 

Bijlagen

  • 20240115_100324.jpg
    20240115_100324.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 17
  • 20240116_080647.jpg
    20240116_080647.jpg
    542.7 KB · Weergaven: 19
17064758023101848339830.jpglinks is moortje de moeder van thor
ze broer ,oranje,
 
Dit is onder andere mijn hobby naast het aquarium, luisterboeken luisteren, de tuin die in opbouw is, sporten en een kolonie oogstmieren verzorgen. En mn werk is ook mn hobby.
IMG_1672.jpeg
 
Recentelijke hobbies: yoga, pilates, fitness, prutsen met het aquarium, Koreaanse series kijken en haken.
Enige tijd terug hoorde er ook Koreaans leren bij, breien, mixed media, op de naaimachine kleding maken voor mij en diverse soorten poppen die ik heb verzameld (voornamelijk uit de USA en Japan) en semi quiltwerk.
Verder terug in de tijd: Actief poppen verzamelen, poppenhuis spul maken,
418F54A7-91CC-413B-9F3C-22F7F31E13CE.jpeg
Spaanse les, zumba, flamenco dansen (palos) leren, rock ‘n roll dansen en ballroom dansen (bleek niet mijn ding).
 

Bijlagen

  • IMG_0686.jpeg
    IMG_0686.jpeg
    182.1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_2654.png
    IMG_2654.png
    1.3 MB · Weergaven: 14
  • IMG_3796.jpeg
    IMG_3796.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 14
Recentelijke hobbies: yoga, pilates, fitness, prutsen met het aquarium, Koreaanse series kijken en haken.
Enige tijd terug hoorde er ook Koreaans leren bij, breien, mixed media, op de naaimachine kleding maken voor mij en diverse soorten poppen die ik heb verzameld (voornamelijk uit de USA en Japan) en semi quiltwerk.
Verder terug in de tijd: Actief poppen verzamelen, poppenhuis spul maken, Bekijk bijlage 371353Spaanse les, zumba, flamenco dansen (palos) leren, rock ‘n roll dansen en ballroom dansen (bleek niet mijn ding).
Waar haal je de tijd vandaan 😆
 
@amanda27 Ik kan met weinig slaap toe 5-6 uur en heel soms minder dan dat. Ik ben aan het oefenen om meer te slapen. Lukt niet echt nu ik elke dag nieuwsgierig ben naar het net ingerichte aquarium dat ik zéér regelmatig check. Komt nog een fotoalbum van binnenkort.
 
@amanda27 Ik kan met weinig slaap toe 5-6 uur en heel soms minder dan dat. Ik ben aan het oefenen om meer te slapen. Lukt niet echt nu ik elke dag nieuwsgierig ben naar het net ingerichte aquarium dat ik zéér regelmatig check. Komt nog een fotoalbum van binnenkort.
Ik snap dat 🤣
 
Naast deze geweldige Australian Labradoodle in mini uitvoering die wij vanuit de VS hebben geïmporteerd en Yippee heet spelen wij graag klaverjassen. Één keer per week in het buurthuis en een keur per maand organiseer ik een gezellige zondagmiddag in een café waaraan 36 spelers meedoen.
 

Bijlagen

  • D7AD3469-0ECB-4AAD-8032-EC7E0E625649.jpeg
    D7AD3469-0ECB-4AAD-8032-EC7E0E625649.jpeg
    45.5 KB · Weergaven: 15
Steentje voor steentje? Prachtig weer.


Een Griffon? Heb je meerdere? Zie je maar weinig! Ik kan me niet herinneren dat ik in al die jaren er ooit 1 ben tegengekomen. Zelfs niet binnen een grote KC.

Idd een Brusselse Griffon. Wij zien er eigenlijk ook heel zelden. Zag wel eens een Russische dame/toeriste in Brugge die er een had maar het hondje had een gecoupeerde staart. Vonden wij dan weer jammer. Waar we haar kochten schijnen ze ook geen nestjes meer te hebben de laatste jaren. Enorm aanhankelijke hondjes maar de training als puppy vraagt veel structuur en vasthoudendheid.
 
Enorm aanhankelijke hondjes maar de training als puppy vraagt veel structuur en vasthoudendheid.
Dat geldt voor onze Boomer ook maar de training hebben we zelf gedaan en ik denk dat er geen hond te vinden is die beter kan schooien:DD:DD;)
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Sneak peak, zelf in bloei getrokken.

Coelogyne cristata, knoppen gaan bijna open. Als de knoppen niet indrogen gaat deze rijkelijk bloeien.
IMG_5124.jpeg

Paphiopedilum lawrenceanum, ook nog even geduld voor hebben maar erg lang zal het denk ik niet meer duren.
IMG_5133.jpeg

Er gaat nog meer bloeien maar die zijn nog niet zo ver als die hierboven.

Vandaag ontving ik ook een pretpakket. De hobby groeit langzaam maar gestaag.
En dit zijn de nieuwe orchideeën dan. Voor een flink bedrag maar tussen de anderen zie je ze amper staan :rolleyes:.
IMG_5130.jpeg

Van de week zal ik iets laten zien van mijn andere hobby.
 

Terug
Bovenaan