NicoleE
Well-known member
- Lid geworden
- 27 juli 2013
- Leeftijd
- 58
Zou @Giebeltje het ook weten? 😉
Ja, nu wel. Hoewel degene van wie ik haar kreeg dat ook al “ orchidee” zei, maar wist ik toen veel Ik kreeg haar in 2011 van een kennis in Toulouse, die de moederplant op het balkon hield. Ze heeft al die jaren bij mij in het westraam gestaan, en ook jaarlijks gebloeid( zie onderstaande foto, ze staat links achter het lantaarntje 😬)Pas sinds kort weet ik dus dat haar naam Ludisia discolor is, en heeft ze een plekje in het oostraam gekregen in een “mini-jungle”( samen met een Asplenium nidus en een Micosorum musifolium Crocodyllus en flink wat sphagnum)waar ze nu prachtig donker blad met lichte tekening maakt😍Wat leuk dat je er een hobby bij hebt.
Ik heb je misschien niet goed gelezen, maar weet jij dat een Ludisia ook een orchidee is?
Geweldig dat je je groene vingers herontdekt hebt! Zo leuk om dit allemaal te lezen en te zien 💜 .Nu alleen nog succulenten in het westraam, orchideeën, varens en boscactussen in het oostraam, de Graslelie op het oosten en de vleesetende planten kleuren al mooi bij in hun privé moerasje op het terras😀
Bekijk bijlage 397443
Bekijk bijlage 397444Bekijk bijlage 397445Bekijk bijlage 397446
Nee, het leukste aan eten koken en bakken is natuurlijk het delen met vrienden, buren, wie dan ook. Dit keer was het de buurvrouw en de vrienden waar we naartoe gingen.En eet je dat allemaal alleen op?
Ze waren heerlijk!Hmmmmmmmmmmmmmm................als ze even lekker smaken als ze eruit zien 👍
Oh wat erg, heel veel sterkte!Goedemorgen weer thuis uit Oostenrijk.
Gisteren was zeer hectisch omdat de koivijver het niet goed gedaan heeft de afgelopen 2 weken.
2 dode koi's en een 3e gaat het waarschijnlijk ook niet halen.
Meteen een koi dokter laten komen en er is huidworm + witte stip geconstateerd met als gevolg bij sommige koi kieuwrot.
Er is een behandelplan van 19 dagen. Ik heb tot nu toe 2 vissen moeten afgeven. Nu is het afwachten of de behandeling aanslaat.
Bekijk bijlage 397826
De temperatuur heeft de vissen uiteraard niet ziek gemaakt maar het kan wel net datgene zijn waardoor de parasieten snel om zich heen hebben kunnen grijpen.Heeft dat met de temp. te maken gehad ?
Wat verdrietigDe temperatuur heeft de vissen uiteraard niet ziek gemaakt maar het kan wel net datgene zijn waardoor de parasieten snel om zich heen hebben kunnen grijpen.
Normaal gesproken lossen de vissen een parasietje zelf wel op en ik ben dan ook helemaal anti medicatie (vergif) laatste x is ongeveer 10 jaar geleden dat ik het heb moeten gebruiken.
Toen was er alleen geen uitval. Wellicht als ik niet op vakantie was geweest ook niet want dan had ik snel kunnen handelen.
Zojuist de koi welke echt heel slecht ging laten inslapen met een overdosis verdoving vloeistof. Deze ging het toch niet meer halen en was wachten tot deze dood ging wat weer voor stress zorgt bij de andere koi's.
Na ruim 15 jaar afscheid moeten nemen van deze koi.
Bekijk bijlage 397833

Het water is nu 23,5 graden dus dat valt opzicht wel meeAch wat erg 🙁. Misschien de volgende keer een zeil over de vijver spannen tegen de zon? Mijn koi-vijver lag destijds in de schaduw, dat was in de zomer wel erg fijn (al moest ik er wel zeer regelmatig rommel / bladeren van de bomen uit halen en in de herfst een net spannen). Ik las gisteren toevallig dat veel vissen in de natuur het ook niet redden omdat al die wateren die minder diep zijn dan pakweg een meter veel te warm zijn met alle gevolgen van dien.
Gaaf! Wij houden ook van Lego, hebben deze ook en hebben ook ijsvogels bij de golfbaan🤣Bekijk bijlage 397855
Nog een hobby van ons: LEGO. Deze in combinatie met een andere hobby: vogels kijken. Bij ons op de golfbaan zitten IJsvogels, vandaar dat ik dit model kocht.
Wij zijn op vakantie omgeving Coevorden en daar hebben ze een speelgoedwinkel waar ze de grote sets uitgestald hebben. Ik en oudste dochter hebben toch wel even verlekkerd gekeken naar het kasteel van Harry Potter 🤣Lego blijft altijd mooi. Hier zoekt papa de bouwpakketten van onze zoon ook stiekem mee uit 😅
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.