Wat is er nieuw

Water-uitstroom splitsen voor waaierhand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Papabear
  • Startdatum Startdatum
Corydorasfan zei:
Ze lijken op plaatjes toch anders als in het echt :foto:
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik werkelijk geen flauw idee heb. Ik ken ze namelijk alleen maar van plaatjes 😀

Maar als ik uiteindelijk m'n keuze heb gemaakt moet ik er natuurlijk wel voor zorgen dat het beestje in een goede omgeving terecht komt. Dus eerst keuze maken, dan de techniek (stroming) daarvoor in orde maken en daarna pas de aanschaf.

Kanonne! Wat voor camera gebruik je? Echt prachtig mooi 🙂

Een tip van mij: zorg dat je bak goed afgesloten is. Vul ventilatiegaten op met filterwatten of iets anders. Ze kunnen echt goed ontsnappen. Zo ben ik er onlangs een kwijt geraakt..

Little zei:
dankje, gebruik een dslr met een macro lens 😉
sorry dat ik je topic vol gooi met plaatjes, haha
Geen probleem, ben gek op mooie foto's en filmpjes. En dat maakt het alleen maar beter om uiteindelijk mijn keuze te kunnen maken.

Mijn aquarium is op dit moment alleen nog maar voorzien van water en planten en heb dus nog alle tijd om me te ori�nteren.

Ik wil ook een groepje kleinere garnaaltjes, maar zo'n eyecatcher als een waaierhand wil ik ook graag. Het zou dan natuurlijk prettig zijn als het beestje zich ook op de voorgrond laat zien. En daarvoor moet ik dan zorgen voor een goede en juiste stroming op die plaats, toch?

Jacobus zei:
Een tip van mij: zorg dat je bak goed afgesloten is. Vul ventilatiegaten op met filterwatten of iets anders. Ze kunnen echt goed ontsnappen. Zo ben ik er onlangs een kwijt geraakt..
Het is een Juwel Vision 260. De kap is volledig afgesloten 🙂

jup, mijn ervaring is een goeie sterke stroming, je merkt vanzelf wel wanneer het niet genoeg is.

maar je moet ook aan andere vissen denken...of ga je alleen waaiers houden? 😛
beste is combineren met vissen die ook van een sterke stroming willen, hillstream

H9zjDN_2AQel3VDtKfUEl2_XwNCLm9hT.jpegDSC_4816 by John Lam '82, on Flickr

H9zjDN_2AQel3VDtKfUEl2_XwNCLm9hT.jpegDSC_4812 by John Lam '82, on Flickr

nog een aziaat 😛

H9zjDN_2AQel3VDtKfUEl2_XwNCLm9hT.jpegDSC_4299 by John Lam '82, on Flickr

Little zei:
jup, mijn ervaring is een goeie sterke stroming, je merkt vanzelf wel wanneer het niet genoeg is.

maar je moet ook aan andere vissen denken...of ga je alleen waaiers houden? 😛
beste is combineren met vissen die ook van een sterke stroming willen, hillstream
Nee, het wordt z�ker geen garnalenbak. Om het ietwat oneerbiedig te zeggen, de waaierhand zal een "bijvis" worden.

De bak op dit moment:

927462papabear_0_82_20140806_21.jpg

Denk daar nog wat spiderwood (slagtanden) bij en als hoofdbewoners een schooltje maanvissen (roodruggen).

Hij is momenteel nog aan het indraaien, dus de plantjes staan er net een paar dagen in. Binnen niet al te lange tijd hoop ik dat het een mooi beplante biotoop wordt met ook flink wat hout.
Over een week of 3 hoop ik de eerste bewoners te kunnen verwelkomen. En dat zullen dan de garnaaltjes zijn en later de waaierhand.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan