Nou ja, om dus met je PO van 0 naar 1 te komen moet je al 100 ml. op 500 liter toevoegen. Het zelfde geldt ook voor je nitraat, daar moet nogal wat bij wil je het opmerken. Je dropchecker is nu aardig richting blauw zie ik.Fosfo
Gebruik: 10 ml per 500 liter verhoogt de concentratie met 0.1 ppm (mg/l).
Nitro:
Gebruik:
10 ml per 500 liter verhoogd de concentratie met 2 mg/l en K-concentratie met 1.3 mg/l.
Een Vallisneria kan soms heel moeilijk aanslaan, afsterven zelfs maar komt dan later toch wel terug. Je moet voor deze plant wat geduld hebben. Wel is het zo dat ze eigenlijk niet van zacht/zuur water houdt. Het is eigenlijk, er bestaat wel een uitzondering maar die zal je niet hebben, een plant die graag hard/alkalisch water heeft. Hoewel ze wel een best grote tolerantie kent op dit gebied. Je schrijft dat ze toch al uitlopers maakt? Dan komt ze zeker goed terug.Ik had tot 2 x nieuwe vallisneria gekocht. Ik snap r niks van nooit eerder problemen mee gehad.. En ja, sterft af... Paar uitlopers maar ook niet geweldig te noemen!
had die plant geen hekel aan easy carbo en dat soort middeltjes?
Dat klopt! Maar dat is van veel eerder. Jij hebt het waarschijnlijk over 1) een x op de achterwand gesmeerd met een kwast en 2) een enkele x een begin van een stootkuur. Maar dat is beiden al weer wat eerder gebeurd.
Klopt, ze maken uitlopers maar heel erg gering. Ik wacht het idd af. Voor de zekerheid ververs ik water, alhoewel dat zondag al gebeurd is. Misschien is dat de juiste stap? 1/3 verversen?Een Vallisneria kan soms heel moeilijk aanslaan, afsterven zelfs maar komt dan later toch wel terug. Je moet voor deze plant wat geduld hebben. Wel is het zo dat ze eigenlijk niet van zacht/zuur water houdt. Het is eigenlijk, er bestaat wel een uitzondering maar die zal je niet hebben, een plant die graag hard/alkalisch water heeft. Hoewel ze wel een best grote tolerantie kent op dit gebied. Je schrijft dat ze toch al uitlopers maakt? Dan komt ze zeker goed terug.
Extra water verversen is niet nodig. Tenminste niet voor de Vallisneria. Wanneer je ammonium problemen hebt kan verversen geen kwaad.Klopt, ze maken uitlopers maar heel erg gering. Ik wacht het idd af. Voor de zekerheid ververs ik water, alhoewel dat zondag al gebeurd is. Misschien is dat de juiste stap? 1/3 verversen?
Bedankt voor de reacties!!
Dat wilde ik ff weten. Bedankt!Wanneer je ammonium problemen hebt kan verversen geen kwaad.
Voor de zekerheid controleer ik eerst nog een x de NH3.Extra water verversen is niet nodig. Tenminste niet voor de Vallisneria. Wanneer je ammonium problemen hebt kan verversen geen kwaad.
Hoorde ik ook laatst. Maar is dat wel goed voor je vissen? Tast het niet je waterwaardes?Een stukje krijt onder je vallisneria durft ook wel eens helpen
Ik brak 1 dun stoepkrijtje in 5a8 delen en stak per 2 moederplanten er zo een stukje tussenHoorde ik ook laatst. Maar is dat wel goed voor je vissen? Tast het niet je waterwaardes?
Even een vraag, heb je geen last van Co2 ophoping in je filter? Of merk je dat je filter meer bromt dan normaal.Ik heb een inline diffuser van JBL op de terugvoerslang maat de gaatjesbuizen. Over de achtergrond de gaatjes, licht naar beneden 3 cm onder oppervlakte. Rechtsonder, zijruit zit de dropchecker.
Yep, diffuser is aangesloten op de terugvoer zoals ik al vermeldde. Dus hetzelfde als jij.Even een vraag, heb je geen last van Co2 ophoping in je filter? Of merk je dat je filter meer bromt dan normaal.
Normaal zet je de inline diffuser op de uitgang van je pomp naar je aquarium.
Ik heb deze ook en als ik hem zo als jou monteer dan heb ik problemen met mijn filter.
Nog iets wat ik me afvraag, doseer je 1x per week of meerdere doseringen per week.
Ik heb de dropchecker nu al langer daarmee hou ik de veiligheid in de gaten en ik zie het ook aan de vissen als het niet goed is, geel.Ziet er toch goed uit. Je 10:1 no3 en Po4 klopt toch.
Hoe meet je de ph, met druppeltest had ik ook altijd 7.5
Nu doe ik de ph elektronische meten en is het eigenlijk 6.8.
Kleurtje vergelijken is altijd moeilijk. Zelfs de kleur lamp waar je onderstaat (kamerverlichting) heeft invloed.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.