Topicstarter
Topicstarter
Triple20
Guest
Ik ontken niet dat ik onkundig ben (tenslotte mijn eerste externe filter), maar de teleurstelling zit in de herrie, nadat ik me via internet vooraf had ingelezen en overwegend berichten tegenkwam dat de eheim 2213 lekker stil was. Nou, deze maakt met de kastdeur dicht meer herrie dan het interne filter van Jewel! Maar zoals gezegd, ik ga dat uitpuzzelen aan de hand van allerlei tips op fora en op de site van eheim zelf.Bertus zei:Teleurstelling? Eigenlijk meer onkunde.
Bertus zei:Als jij nou naar YouTube gaat, staan 100 den filmpjes over eheim filters.
Lees...
Maar...de stroming is van boven naar beneden,?????????
Stroming is van onder naar Boven.!!!!
Daarom zit grof onderin. En ,JA. die pijpjes raken dan vervuilt. Dat heet bacterie.
Die zo broodnodig zijn. Of wilde jij die schoon houden?
Ja, sorry. Ik bedoel ook van beneden naar boven. Heb ik ook zo aangesloten, maar verkeerd getypt. Ik heb het wel goed aangesloten, en ja, ook zeker eerst een aantal filmpjes bekeken (niet alle honderd 🙂).
Bertus zei:Juwel moet je nu vergeten, die werkt anders.
Blijkbaar is dat zo. Ik schreef ook dat ik bij de Jewelvolgorde sowieso al vragen had. Toch vreemd, een filter zou in essentie toch hetzelfde moeten werken. En bij de een gaat het water van grof naar fijn, en bij de ander van fijn naar grof. Is niet logisch...