Wel of geen luchtpompje?


Zou het echt? Ben .

Dan toch wel vreemd, dat het ondanks de zuurstof overdag, en s, nachts co2 alles groeit.

Nee zo vreemd, lees dit eens?

1. Energieproductie door fotosynthese
De eerste, en meest bekende, stap in het voedingsproces van een plant is het omzetten van zonlicht in energie. Dit wordt fotosynthese genoemd. Speciale cellen in de bladeren van planten genaamd fotosynthetische pigmenten kunnen lichtenergie veranderen in chemische energie. Deze chemische energie wordt vervolgens gebruikt om koolstofdioxide (CO2) en water (H2O) om te zetten in suikers zoals glucose. Hierbij komt zuurstof (O2) vrij als afvalstof. Grappig genoeg komt de zuurstof niet van koolstofdioxide maar van het water molecuul. Planten zetten dus eigenlijk helemaal geen CO2 om in zuurstof, zoals vaak wordt beweerd.


2. Energieverbruik door celademhaling
Een plant gebruikt 's nachts de suikers die gedurende de dag zijn aangemaakt, omdat er dan geen zonlicht is. Hierbij worden de suikers weer omgezet in koolstofdioxide (CO2) en water (H2O), maar er is ook zuurstof uit de lucht nodig. Dit is identiek aan hoe wij mensen voedingstoffen verwerken, door zuurstof in te ademen en CO2 uit te ademen. Dus ook planten gebruiken zuurstof en produceren CO2. Gelukkig wordt er met fotosynthese 10 keer meer zuurstof gemaakt en CO2 gebruikt. Onderaan de streep leveren planten dus nog steeds meer zuurstof op dan dat ze gebruiken. En dat is maar goed ook.
 
Ja, en? Denk jij dat ik zit te slapen?

Dat heb ik ook al 100 x gelezen.
 
Is een oxydator geen betere oplossing bij te weinig zuurstof?
 
Komt, dat ik vaak naar de kringloop ging. staan veel boeken. en WEER een boek zag. dus mee nemen en lezen.
Andere kringloop in Vlaardingen 2 x 1.00 m bak, met 6 boeken. 75 euro. dus ,meenemen en lezen.
ga zo maar door.

Nu ga ik niet meer, niet meer nodig.
 
Heb ook stapel Bondsblaadjes , ook interessant met kweekverslagen.
 

Terug
Bovenaan