Zolang jij een sterke stam hebt met garnalen en je gewoon leidingwater gebruikt en daar osmose van maakt en goed in de gaten houd waar jij je handen in hebt stoken voordat je het aqaurium in gaat en geen nieuwe planten of garnalen zonder quarntine of decoratie ongewassen erbij plaatst je geen UV nodig en is de kans op een een bemetting nihil
Als het echt zo kritische was.. man man dan lagen mijn Discussen allang het loodje, was nooit mijn handen tenzij ik met schoonmaak middelen ben bezig geweest en ga ik zo de bak in en pak ook zo het discusvoer beet tussen mijn vingers terwijl er idioten zijn die eerst hun handen wassen dan het voer met dokters handschoendje pakken en met een pincet het in het water doen .. ik lach me kapot als ze dan zeggen..das om besmettingen te voorkomen met je handen..
Je moest eens weten hoeveel goede en slechte bacterien in je aquarium wonen en leven.. zolang een vis gezond is met een gave slijmhuid en goed inmuum systeem worden ze niet ziek. en dat geld ook voor garnalen en overige aquarium bewoners.