HAAWEE
Active member
- Lid geworden
- 19 november 2021
- Leeftijd
- 50
Goedemiddag allemaal,
Wat een fijn forum is dit toch. Ik ben al een tijdje mee aan het lezen. Heb vroeger zelf een aquarium gehad en nu wil mijn zoon (12 jaar) er heel graag ook een. Helaas kan het maximaal 60 cm breed zijn ivm ruimtegebrek. We willen er naast planten, hout en stenen wat visjes (niet teveel) en vuurgarnalen in gaan houden. we zijn door onder andere dit forum te raadplegen op een aantal eisen gekomen:
Ik kom steeds bij dezelfde opties uit:
Verder weet ik niet goed de verschillen in kwaliteit van filter, verlichting en verwarming.
Of kan ik beter een aparte bak met losse onderdelen kopen en zo ja welke?
Kijk overigens ook op Marktplaats maar kom dan ook steeds bij bovenstaande opties uit.
Graag jullie advies. en als ik een goede optie over het hoofd heb gezien dan hoor ik het ook zeker graag!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Wat een fijn forum is dit toch. Ik ben al een tijdje mee aan het lezen. Heb vroeger zelf een aquarium gehad en nu wil mijn zoon (12 jaar) er heel graag ook een. Helaas kan het maximaal 60 cm breed zijn ivm ruimtegebrek. We willen er naast planten, hout en stenen wat visjes (niet teveel) en vuurgarnalen in gaan houden. we zijn door onder andere dit forum te raadplegen op een aantal eisen gekomen:
- -60 cm breed. mag wel wat hoger en dieper dus. Graag zelf om dat we zo aan meer liters komen.
- -Liever een klep ipv een vaste kap. met ruimte voor voerautomaat (ivm vakanties van 3 weken).
- -Voldoende ledlicht welke met een timer geregeld kan worden.
- -Verwarming met voldoende vermogen.
- -Goed filter.
Ik kom steeds bij dezelfde opties uit:
- aquatlantis advance led 60 (nadeel wat weinig liters en kan hier een voerautomaat op?)
- eheim aquastar 54 led (nadeel wat weinig liters en kan hier een voerautomaat op?)
- juwel primo 70 zwart (meer liters en mogelijkheid voerautomaat maar vaste kap lijkt me een nadeel)
- eheim-aquapro-84-led-zwart (nog meer liters en klep maar behoorlijk aan de prijs en kan hier een voerautomaat op?)
Verder weet ik niet goed de verschillen in kwaliteit van filter, verlichting en verwarming.
Of kan ik beter een aparte bak met losse onderdelen kopen en zo ja welke?
Kijk overigens ook op Marktplaats maar kom dan ook steeds bij bovenstaande opties uit.
Graag jullie advies. en als ik een goede optie over het hoofd heb gezien dan hoor ik het ook zeker graag!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.