Welk aquarium? (Beginner) 60/70 Liter


Nino

New member
Lid geworden
4 oktober 2022
Berichten
3
Leeftijd
22
Hoi mensen,

Ik wil graag gaan beginnen met een aquarium, alleen met alle informatie die ik op internet en het forum kan vinden kom ik er nog steeds niet uit en hopelijk kunnen jullie mij was tips geven welke bak het beste is.

Die bakken die ik gezien heb zijn:

- Ciano Aquarium aqua 60 LED CF80​

Juwel Aquarium Primo 70 61x31x44 cm - Aquaria - Wit Ca. 70 L

EHEIM Aquarium Aquastar LED wit 54 L, 60x30x30 cm


Bij meerdere topics heb ik gelezen dat sommige meegeleverde filters niet sterk genoeg zijn voor het aquarium. Wat voor filter zou ik er dan bij moeten aanschaffen?

Alvast bedankt. Ik zie jullie reacties graag tegemoed :D
 
Denk niet dat je naar de baksoort moet kijken maar kijken naar watvoor bewoners je erin wilt houden, want veel bewoners zijn hele actieve zwemmers en dan is 60 cm vaak te weinig
 
Voordat je een bak aanschaft, wat wil je erin hebben? Filter is ook weer afhankelijk van de bezetting.

Gr
Stefan
 
Mijn vriendin en ik zijn heel veel informatie aan het verzamelen voor het houden van een aquarium, ik hou me bezig met de dingen zoals filters, bodembedekking, planten, etc. terwijl mijn vriendin zich vooral bezig houd met de vissen. Wij hebben alleen maar plek voor een aquarium van deze afmetingen(zou iets groter kunnen), en gebaseerd daarop zijn wij aan het uitvogelen welke vissen erin kunnen. Onder andere welke vissen met elkaar overweg kunnen, hoeveel er in de bak kunnen gebaseerd op de groottes van de bak en de vissen, etc. etc.

We zijn geïnteresseerd in vissen die in warm water leven, bijvoorbeeld black molly's, neon tetra's, platy's, zwaardragers, etc.
Mijn vriendin is momenteel ziek dus heeft even niet de energie om verdere informatie op te zoeken, maar ze is zeer serieus hierin en wilt ook het beste voor de vissen zelf.

Bedankt voor jullie reactie
 
Ik zou toch kijken of je misschien een 80cm bak kwijt kan. De vissen die je nu noemt hebben al eigelijk groter nodig. Plus het zijn konijnen onder de vissen dus in no time zit je bak overvol.
 
Heb je enige aanraders voor voor een 80cm bak? Het liefst 1 die dicht is van boven ivm katten.
En heb jij misschien tips als die vissen als konijnen gaan werken en te bak overvol begint te raken?
 
Mijn 80cm bak was een Juwel primo 110. Maar dat is ook wat je er zelf aan wilt uitgeven.

De enige tip die ik heb is ander soort vissen nemen.
Levendbarende visjes (of hoe je t noemt) kun je niet tegen houden. Das de reden dat ik ze niet neem, hoe leuk ik ze ook zijn.
 
Ik had voorheen een Juwel rio 125 is ook 80cm. Vind ik een mooie bak.
 
Rio is idd mooier
 
Ik heb een primo 60 en een primo 70 staan.
Tweedehands betaalbaar aan te komen, maar is wel erg "budget".
Het filter en de verlichting zijn (voor mij) ondermaats, die heb ik vervangen voor een eheim biopower en een superfish XL.

Het meest vervelend is de kap.
Die is massief met een klein klepje.
Als je wat in de bak wilt doen moet je de hele kap eraf pakken met alle condens erbij.

Met een primo 110 kun je wel het deksel openklappen:DD
Als je het budget hebt en de ruimte zou ik idd voor 80 cm gaan.
 
Welkom op het forum.

Mijn tweede bak was een Rio 125 (80 cm) en ik heb hier erg veel plezier aan beleefd. Daarvoor had ik een 60 cm bakje maar de mogelijkheden met een 80 cm zijn zoveel groter! Als je 80 cm kwijt kunt zou ik je aanraden daar voor te gaan en niet voor een 60 cm.
Bij levendbarenden zet men wel eens rouwtetra's, die eten de meeste jongen van levendbarenden op, maar dat moet je maar net willen/kunnen.
 

Terug
Bovenaan