Welk aquarium?


De �chte twijfelaar maakt een scheiding (van steen bvb) en gebruikt toch echt twee kleuren zand :p
 
Maar die gaan altijd door elkaar lopen door verschillende oorzaken en dat vind ik echt niet mooi.
 
Ik ga toch voor de lichte bodem, heb dat al in huis (beide zand) en vind het denk ik toch ook mooier bij een wit aquarium. De enige reden waarom ik voor zwart zou gaan is vanwege de toekomstige bewoners (zilver bijlzalmen, corydoras panda of pygmeaus, crystal red garnalen en een ancistrus). Maar vind het toch wel zonde om nieuw zand te kopen als ik hier al zand heb staan. Hopelijk is het genoeg! Voor het buitenfilter ga ik nog naar Willem van Wezel, kijken of het echt zo simpel is als iedereen zegt. ;)
 
Je kan ook in de lfs vragen of ze het even laten zien hoor. Dat doen ze vast met alle liefde als ze iets kunnen verkopen of denken te kunnen verkopen.
 
Kan het inderdaad in ieder geval vragen. Misschien kunnen we er wel een leuk dealtje van maken als ik alles bij hun koop. ;)
 
Susanne zei:
Kan het inderdaad in ieder geval vragen. Misschien kunnen we er wel een leuk dealtje van maken als ik alles bij hun koop. ;)

kijk eerst ook even goed rond op het internet zie daar behoorlijke prijs verschillen langs komen


succes
groet

jaap
 
flipper34 zei:
Susanne zei:
Kan het inderdaad in ieder geval vragen. Misschien kunnen we er wel een leuk dealtje van maken als ik alles bij hun koop. ;)

kijk eerst ook even goed rond op het internet zie daar behoorlijke prijs verschillen langs komen


succes
groet

jaap

Bedoel je specifiek bij dit filter of algemeen? Indien bij dit filter, waar was hij het goedkoopst dat jij gezien hebt? Ik heb hem nog niet goedkoper dan �60 kunnen vinden en dat kost hij bij Romberg ook.
 
filter ??? ging toch over welke Welk aquarium
bedoelde dus het aquarium

groet

jaap
 
flipper34 zei:
filter ??? ging toch over welke Welk aquarium
bedoelde dus het aquarium

groet

jaap

We waren inmiddels overgestapt op het filter hihi. Maar het aquarium heb ik nog nergens goedkoper gezien dan bij Romberg in Delft (�214), jij wel?
 
Seabait zei:
Zie soms Lido's van nog geen jaar oud voor rond de 100 euro op tweedehands sites.

Helaas staat er niks op Marktplaats op het moment, in ieder geval niet hier in de buurt. En Marktplaats heeft ook kuren, de afbeeldingen/foto's zijn niet te zien... Nu wel weer.
 
Ik ben nieuw op het forum, maar zit ook met enkele van dezelfde overwegingen -- welke aquarium? wordt, denk ik een Juwel Rekoord zonder bibehorende meubel. welke maat? verlichting? enz. Zoveel beslissingen.

Na veel rondkijken en bellen, ik vond de prijzen en aanbod bij Pets Place redelijk. Ze vragen geen verzendkosten, maar ik durf niet een aquarium via post te krijgen. Gelukkig zijn ze bereid het langs te bringen ( ik heb geen vervoer ).

Prijzen voor Juwel aquaria kunnen veel verschillen tussen winkels. Soms � 50! Dit was niet de meest voordelig, maar, zoals ik zei, ik wou geen verzending via de post.

Ze hebben enkele uitvoeringen van meubels in wit, voor een goede prijs. Misschien heb je hier iets aan.

Mijn aquarium ga ik boven een oud stalen bureau plaatsen.

Ik ben benieuwd waar je voor uiteindelijk kiest.
 
Ik ga voor de Juwel Lido 120 met meubel en buitenfilter. Weet alleen nog niet wanneer ik hem ga kopen, heb geen haast. Ga hem kopen bij Romberg in Delft. Zijn verreweg de goedkoopste, is een goede en fijne winkel en wij hebben wel een auto. Maar via de post is geen probleem trouwens hoor, je kan het aquarium ter plekke controleren en als er wat mee is dan kan hij gewoon terug en krijg je een andere. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk. :) Succes en veel plezier met je nieuwe aquarium! Welke is het nou uiteindelijk geworden?
 
Als ik nog een duit in het zakje mag doen :)
Kijk ook eens naar de Ferplast Dubai. Heb er zelf eentje (240 liter) en vind hem degelijker dan de Juwel. En een los binnenfilter, dus je hoeft hem niet te verwijderen zoas de vastgekitte juwel (dacht ik).

En als klap op de vuurpijl... was bij mij nog goedkoper dan de juwel ook.

Maar het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.
 
Zoals ik eerder ook al aangaf kan ik maximaal een 60 cm aquarium kwijt en een 240 liter is dat vast niet. ;) Dat is mij sowieso ook veel te groot.
 
Als ik hier op MP kijk staan er in de buurt diverse 60cm bakjes te koop hoor.
Maar misschien is dat bij jou anders.
Maar in de regel vind je daar wel de goedkoopste.
 
jessicapilon zei:
Als ik hier op MP kijk staan er in de buurt diverse 60cm bakjes te koop hoor.
Maar misschien is dat bij jou anders.
Maar in de regel vind je daar wel de goedkoopste.

Ik wil wel de witte Juwel Lido 120 h�. :) Koop hem ook gewoon het liefste nieuw omdat ik erg kieskeurig ben wat betreft beschadigingen etc en dan weet ik ook zeker dat alles in orde is en heb ik ook garantie.
 

Terug
Bovenaan