Welk aquarium?


kellemes zei:
Ja, da's een mooi bakkie.. zal wel liggen aan het feit dat de voorplaat + zijplaten niet gekit zijn, is 1 glasplaat.. denk ik zo.

dat zijn alle vision's toch? En die zijn er ook in 150 cm ;)
 
Ik keek net even maar de Vio is er echt alleen in een 40cm.
Dus meer een echt garnalenbakje denk ik.
 
Maar die Vision's hebben toch een aan de zijplaten vastgekitte voorplaat?
_Hv7kEY-ASlhZC73sdoNV1I55WUmGbC6.jpeg
 
Diesel1610 zei:
kellemes zei:
Ja, da's een mooi bakkie.. zal wel liggen aan het feit dat de voorplaat + zijplaten niet gekit zijn, is 1 glasplaat.. denk ik zo.

dat zijn alle vision's toch? En die zijn er ook in 150 cm ;)

Het gaat hier dacht ik om de Vio en niet de Vision ;)

De Vision is met kitrand.
 
Weet iemand van jullie of de manier van het wel aan kunnen sluiten van een tijdschakelaar op de Expert 70 een veilige manier is en hoe dit licht zich qua hoeveelheid en sterkte verhoudt tov de Juwel Rekord 600?

En het ging inderdaad om de Vio en niet de Vision.
 
Is gewoon een veilige manier,enkel de schakelaar van het handmatig aan en uitzetten is op die manier omzeilt.
Weet alleen niet of dat de lichtsterkte en kleuren op die manier 100% is.
 
Ok�, dat is mooi. Lijkt me wel, je veranderd alleen de manier van aanzetten, het licht wordt daar toch niet anders?

Is er misschien iemand die dit uit wil/kan proberen?
 
Helaas wordt de Expert 70 pas tussen augustus en oktober verwacht. :( Dat wordt wachten of toch een ander aquarium kiezen.

Vraag me nog steeds af hoe het licht van de Expert 70 zich verhoudt tot het licht van de Rekord 600 van Juwel, iemand die dit weet?
 
In verhouding is die bij de Hornbach veel goedkoper denk ik.
Maar ja dan heb je geen led. Ik heb alleen ervaring met led boven de kleine bakjes van max 40 liter en moet zeggen dat dit echt tegenvalt qua opbrengst. Hier heb je een beperkte opbrengst vind ik.
Zelf zou ik dan ook nog steeds een bak kopen met tl buizen hoor.

Voordeel van een 80cm bak is dat je iets meer ruimte hebt en dus iets meer mogelijkheden hebt met deze bak.
 
Ik heb een Fluval bak staan met een AquaLife & Plant ledbalk er boven en ik moet zeggen dat die wel een onfatsoenlijke bak licht geeft. Zodanig veel zelfs dat ik zelfs met een kortere belichtingsduur en co2 de algengroei nauwelijks onder controle krijg, terwijl de planten lekker groeien...

Overigens is dat ook een aanrader qua 60cm bak, maar dan praat je prijstechnisch wel over iets totaal anders.
 
Lecturer in Recent Runes zei:
Eheim heeft ook mooie startersets, zoals de Aquabay en de Aquapro. Weet je in ieder geval zeker dat je er ook een goed filter en een goeie verwarming bij hebt.

Zoiets als deze:

https://www.hornbach.nl/shop/EHEIM-Aqua ... eCat=S9300

Heb je volgens mij een veel mooier bakje aan dan aan de Expert of de Marina.

Sorry, maar ik vind de Expert echt mooier dan het aquarium van je link. Bovendien kan ik een 80 cm bak niet kwijt. Kan misschien nog ever verder kijken naar andere Eheims.
 
jessicapilon zei:
In verhouding is die bij de Hornbach veel goedkoper denk ik.
Maar ja dan heb je geen led. Ik heb alleen ervaring met led boven de kleine bakjes van max 40 liter en moet zeggen dat dit echt tegenvalt qua opbrengst. Hier heb je een beperkte opbrengst vind ik.
Zelf zou ik dan ook nog steeds een bak kopen met tl buizen hoor.

Voordeel van een 80cm bak is dat je iets meer ruimte hebt en dus iets meer mogelijkheden hebt met deze bak.

Helaas kan ik een 80 cm bak niet kwijt op de plek waar hij moet komen te staan. Anders was de Juwel Rio 125 zeker een optie!
 
Eheim heeft mooie aquaria, maar helaas in ieder geval voor mij echt te duur. :(
 
Eheim heeft ze inderdaad ook wel kleiner, maar ik kwam er voornamelijk op vanwege de kwaliteit van het filter etc. Helaas voert Fluval zijn nieuwe Premium kits hier nog niet, anders had je daar ook iets moois aan gehad.

Maar als je de Expert zo mooi vindt, waarom schaf je die dan niet gewoon aan? Als ik af ga op de verlichting van mijn Home 25 dan zul je in de Expert ook licht zat hebben voor het bakje.
 
Ik heb de Home25 ook gehad.
Daar zat weer meer licht boven vond ik dan de losse SF led lampen.
Het hangt natuurlijk ook wel af van de kwaliteit van de led.
 
Harry1 heeft in zn fotoalbum ook een Home25 dacht ik ingericht en die is dacht ik wel goed te spreken erover.
Anders moet je eens in dat topic kijken of hem vragen hoe of wat.
 
Lecturer in Recent Runes zei:
Ik heb een Fluval bak staan met een AquaLife & Plant ledbalk er boven en ik moet zeggen dat die wel een onfatsoenlijke bak licht geeft. Zodanig veel zelfs dat ik zelfs met een kortere belichtingsduur en co2 de algengroei nauwelijks onder controle krijg, terwijl de planten lekker groeien...

Overigens is dat ook een aanrader qua 60cm bak, maar dan praat je prijstechnisch wel over iets totaal anders.

Uiteraard zit ik niet te wachten op een bak vol met algen...
 
Lecturer in Recent Runes zei:
Eheim heeft ze inderdaad ook wel kleiner, maar ik kwam er voornamelijk op vanwege de kwaliteit van het filter etc. Helaas voert Fluval zijn nieuwe Premium kits hier nog niet, anders had je daar ook iets moois aan gehad.

Maar als je de Expert zo mooi vindt, waarom schaf je die dan niet gewoon aan? Als ik af ga op de verlichting van mijn Home 25 dan zul je in de Expert ook licht zat hebben voor het bakje.

Omdat de grote versie pas in het najaar in het wit leverbaar is en ik echt graag een wit aquarium wil.
 
Ik zit nog even op Google te zoeken op witte aquaria en toen liep ik tegen de Juwel Lido 120 aan, wat vinden jullie van dit aquarium? Ik weet dat hij een stuk duurder in dan de Rekord 600 en de Expert 70, maar hij heeft wel 2 tl lampen, dus geen zwak licht en geen led-licht. Of is het door de hoogte van het aquarium nog vrij zwak? Ook is hij 60 cm breed en straks qua vormgeving, alleen is hij hoger dan de andere aquaria. Ik ben benieuwd wat jullie van dit aquarium vinden!
 
Ik durfde hem al bijna niet voor te stellen, maar ik heb hem hier staan. Ik vind het een prachtige bak en de verlichting is meer dan voldoende. Planten doen het bij mij uitstekend en mocht je vinden dat je te weinig licht hebt, dan kun je er altijd nog reflectoren op zetten. Standaard filter is ook prima, al hem ik het later door een externe vervangen om meer ruimte in de bak te krijgen. Op MP zijn ze met kast ook nog wel eens voor een leuke prijs te vinden.
 
Lecturer in Recent Runes zei:
Ik durfde hem al bijna niet voor te stellen, maar ik heb hem hier staan. Ik vind het een prachtige bak en de verlichting is meer dan voldoende. Planten doen het bij mij uitstekend en mocht je vinden dat je te weinig licht hebt, dan kun je er altijd nog reflectoren op zetten. Standaard filter is ook prima, al hem ik het later door een externe vervangen om meer ruimte in de bak te krijgen. Op MP zijn ze met kast ook nog wel eens voor een leuke prijs te vinden.

Heb je er foto's van? Dit licht lijkt mij een stuk beter/krachtiger dan dat van de Expert 70, is dit ook zo en is het licht ook beter dan dat van de Rekord 600? Het is T5 ipv de T8 van de Rekord, maar weet eigenlijk niet wat het verschil is en of het ��n beter is dan het ander?Reflectoren had ik ook altijd bij mijn Juwel bakken, scheelt echt! Ik zou nog wel erg twijfelen over het wel of niet laten verwijderen van het filterhuis (om dezelfde reden als jij, dat het behoorlijk veel ruimte inneemt in de bak). Het is alleen wel mooi weggewerkt zo, zeker als je ook het filterhuis laat bedekken met de achterwand. Heb geen haast, maar dat ik weer een (groter) aquarium wil is zeker, heb nu alleen een Aqua 20 met helena's staan omdat ik de hobby toch niet helemaal op kon geven en het begint toch weer te kriebelen. ;)

Ik had in mijn Rio 180 ook bijlzalmpjes, die zouden in zo'n hoog aquarium heel goed tot hun recht komen toch en kunnen ook wel in een 60 cm bak toch?
 
Hmmm... Die ene is op onduidelijke wijze gedraaid... Anyways, ik heb er, zoals je misschien kunt zien, zelf een groepje marmerbijltjes in zwemmen.
 
Ziet er goed uit,een mooie volle plantenbak! Ik wil er dan in ieder geval een groepje zilver bijlzalmen in hebben, zijn zulke leuke en mooie vissen.

Er zijn alleen nog 2 dingen waar ik over twijfel: het filterhuis eruit of erin en een lichte of een donkere (zand)bodem. Wat vinden jullie het mooiste bij zilver bijlzalmen, een ancistrus, corydoras panda of pygmeaus en crystal red garnalen?
 
In de paar weken die ik het 60cm bakje had ergerde ik me al aan het grote filter en vond ik een buitenfilter mooier.

Dee CR garnalen die ik heb doen het goed. Beter als de Blue Fairy's, want daar ben ik de helft van kwijt.

De Corydoras Panda vind ik een leuke en wordt ook niet zo groot.
Als de combi met garnalen goed is, doen :)
 
WilcoNL zei:
In de paar weken die ik het 60cm bakje had ergerde ik me al aan het grote filter en vond ik een buitenfilter mooier.

Dee CR garnalen die ik heb doen het goed. Beter als de Blue Fairy's, want daar ben ik de helft van kwijt.

De Corydoras Panda vind ik een leuke en wordt ook niet zo groot.
Als de combi met garnalen goed is, doen :)

Bedankt voor je reactie!

Welk aquarium had jij dan? Een buitenfilter is zeker mooier, maar ben er behoorlijk onzeker over.

Ik heb juist heel veel ellende gehad met cr's, maar blijf het super mooie garnalen vinden en wil het toch nog een keer proberen. Hopelijk loop ik een keer tegen een goede deal aan.

Ik had eerst de pygmeaus, maar die zijn erg klein en ook behoorlijk schuw, de panda is wat meer aanwezig.

En qua kleur zand? Wat vind jij dan mooier, licht of donker?
 
Was een Tetra bakje van 60 liter.
Mooi bakje, compleet met LED verlichting.
Maar door een lekje terug gebracht en aangezien ze die niet meer hadden op dat moment en ik er al achter was dat ik een grotere bak wilde... Toch maar voor een 85cm bak gegaan.

De CR's leven nog 10 van 10, dus met al mijn stommiteiten zou ik ze niet lastig willen noemen, haha.

De Panda komt ook voor mijn bak nog wel in aanmerking. De Otocinclusjes (5) zie je nu haast niet terug in deze ruimte, maar die zijn wel erg leuk trouwens.

Donker zand is over t algemeen mooier naar mijn idee.
Hoewel... dit zit er toch ook echt goed uit!
> https://www.youtube.com/watch?v=FbhXKN7c1I8#t=16
 
WilcoNL zei:
Was een Tetra bakje van 60 liter.
Mooi bakje, compleet met LED verlichting.
Maar door een lekje terug gebracht en aangezien ze die niet meer hadden op dat moment en ik er al achter was dat ik een grotere bak wilde... Toch maar voor een 85cm bak gegaan.

De CR's leven nog 10 van 10, dus met al mijn stommiteiten zou ik ze niet lastig willen noemen, haha.

De Panda komt ook voor mijn bak nog wel in aanmerking. De Otocinclusjes (5) zie je nu haast niet terug in deze ruimte, maar die zijn wel erg leuk trouwens.

Donker zand is over t algemeen mooier naar mijn idee.
Hoewel... dit zit er toch ook echt goed uit!
> https://www.youtube.com/watch?v=FbhXKN7c1I8#t=16

Dan kwam het dus eigenlijk niet zo slecht uit dat er een lek in zat haha.

Ik weet ook niet wat het bij mij was met de cr's... Mooi dat ze bij jou nog allemaal leven!

Otocinclussen zijn inderdaad ook erg leuk!

Bij donkere bewoners vind ik licht zand mooier en bij lichte bewoners donker zand. Nu wil ik zowel lichte als donkere bewoners haha. Ik had in mijn Rio 180 licht zand (geen wit) en dat vond ik zeker bij het wit van het aquarium toch wel erg mooi. Wat een dilemma's haha. Dat van jouw filmpje is bij de panda's inderdaad wel erg mooi!
 
Nou... ben ik niet onzeker en geen twijfelkont, maar ik ben er wel al achter dat ik hier niets van weet en het minder simpel is dan het lijkt :p
 
Pffff, het valt inderdaad niet mee! Ik moet gewoon knopen doorhakken, maar hoe doe je dat als je overal over twijfelt???
 
WilcoNL zei:

Maar dan ga ik nog weer twijfelen of ik niet toch liever de andere optie gewild had haha.

Voor alsnog ga ik in ieder geval voor de Lido 120 met een buitenfilter, twijfel alleen nog over de kleur zand: zandkleur of zwart. Ik heb zandkleur gehad en daar heb ik ook nog veel van, dus eigenlijk zou het wel handig zijn om dat te gaan gebruiken. 2 kleuren bij elkaar wil ik in ieder geval niet, vroeger of later gaan deze 2 dan toch door elkaar lopen.
 

Terug
Bovenaan