Wat is er nieuw

Welke alg is dit?

ja man geen voeding heb ik gezecht....


Dit zei je daarnet nog dus geen voeding doseren is het beste dan toch? Geloof mij en al die andere mensen met ervaring nou en tekorten veroorzaken algen.
 
welke onzin gast waar heb jij het over met feiten komen neit verzinsels


Nou die man staat hoog in het vaandel bij mij en die verteld geen onzin kan ik je zeggen. Maar goed ieder mag zijn mening hebben en moet zelf doen wat hem of haar goeddunkt en als jij tevreden bent met de manier waarop je het doet dan is dat alleen maar mooi denk ik.
 
welke onzin gast waar heb jij het over met feiten komen neit verzinsels
Welke feiten?? Ik heb je nergens feiten zien geven. Een filmpje van een gast met 20 bakken waarvan 18 vol met alg zitten zijn geen feiten.
 
Dit zei je daarnet nog dus geen voeding doseren is het beste dan toch? Geloof mij en al die andere mensen met ervaring nou en tekorten veroorzaken algen.
heb ik nooit gezecht hoe kom jij daar bij dat herhaalde ik omdat je bijdehand bezig bent
 
Welke feiten?? Ik heb je nergens feiten zien geven. Een filmpje van een gast met 20 bakken waarvan 18 vol met alg zitten zijn geen feiten.
moet je beter naar de feiten kijken
 
Dit is een discussie die nergens toe leidt en ik denk dat we het beter kunnen houden bij de vraag die Nicole heeft aangedragen en zover ik het kan inschatten is die al wel beantwoord😉.
 
hier is het bewijs nog een keer dan dat mijn methode werkt deze man gebruikt geen voeding en groeit planten en geen alg. en ik volg ongeveer de zelfde methode maar 2ml voeding in plaats 10 ml recommend op de fles. mijn planten en dieren staan in even wicht met elkaar
 
Laatst bewerkt:
hier is het bewijs nog een keer dan dat mijn methode werkt deze man gebruikt geen voeding en groeit planten en geen alg.

Nou die man staat hoog in het vaandel bij mij en die verteld geen onzin kan ik je zeggen. Maar goed ieder mag zijn mening hebben en moet zelf doen wat hem of haar goeddunkt en als jij tevreden bent met de manier waarop je het doet dan is dat alleen maar mooi denk ik.
ik kom hier met filmpjes die het gewoon bewijzen ik vertel je heb zelf ook zoon vijver maar als je men niet gelooft prima tog moet ckkr zelf weten maar voor mij komt het gewoon dom over.
 
ik heb tot paar weken terug ook veel stam planten gehad die stonden in potjes met voedings bodem en deden het prima aleen weg gedaan omdat poep collecters waren in mijn setup zou ik meer planten op de bodem willen groeien moet ik dus meer drijg planten weg halen
Leuk om foto van je bakken te zien! Heb ook nog eerdere post met foto's teruggekeken. Je hebt wel wat alg in je bak (steen/ruiten) maar niks wat ik verschrikkelijk vind ofzo. Denk zelfs dat een groene ruit nuttig kan zijn voor garnalen. Denk dat jij als garnalenliefhebber misschien ook anders tegen plantenvoeding aankijkt.
Als dit werkt voor jou en jij hier je goed bij voelt lekker zo doorgaan!
Nu heb ik zelf geen verstand van mooie plantenbakken en plantenvoeding maar zie wel dat er veel verschil zit tussen jouw (kweek)bakken en een vol beplant aquarium. Veel van deze mensen werken met plantenvoeding op een manier waar zij weer blij mee zijn. Dus deel je mening maar respecteer anderen als ze het liever op een andere manier doen dan jouw manier.
 
welke onzin gast waar heb jij het over met feiten komen neit verzinsels

heb ik nooit gezecht hoe kom jij daar bij dat herhaalde ik omdat je bijdehand bezig bent

Dat iemand een andere mening heeft, betekend niet dat die bijdehand is.
Ook is John op een leetijd (sorry John:juggle:) waarbij het een meneer is en geen “gast”.

Wat Thea hierboven al vermeld klopt wel. Tussen een gigantische plantenbak met moeilijke planten of een kweekbak met wat mossen en “makkelijke” planten zit nogal een verschil.

Je kan het ook zoals mij doen: geen planten nemen!
 
Dat iemand een andere mening heeft, betekend niet dat die bijdehand is.
Ook is John op een leetijd (sorry John:juggle:) waarbij het een meneer is en geen “gast”.

Wat Thea hierboven al vermeld klopt wel. Tussen een gigantische plantenbak met moeilijke planten of een kweekbak met wat mossen en “makkelijke” planten zit nogal een verschil.

Je kan het ook zoals mij doen: geen planten nemen!
is het hele punt nie hier hoor hij zecht dat ik geen voeding gebruikt en blijft benadruken dat bij low nutriens omgeving algen gaan groeien terwel ik met feiten kom en dat da nie het geval is ....
 
Leuk om foto van je bakken te zien! Heb ook nog eerdere post met foto's teruggekeken. Je hebt wel wat alg in je bak (steen/ruiten) maar niks wat ik verschrikkelijk vind ofzo. Denk zelfs dat een groene ruit nuttig kan zijn voor garnalen. Denk dat jij als garnalenliefhebber misschien ook anders tegen plantenvoeding aankijkt.
Als dit werkt voor jou en jij hier je goed bij voelt lekker zo doorgaan!
Nu heb ik zelf geen verstand van mooie plantenbakken en plantenvoeding maar zie wel dat er veel verschil zit tussen jouw (kweek)bakken en een vol beplant aquarium. Veel van deze mensen werken met plantenvoeding op een manier waar zij weer blij mee zijn. Dus deel je mening maar respecteer anderen als ze het liever op een andere manier doen dan jouw manier.
me broer draad op de zelfde methode bergen met planten zal foto maken als ik daar ben ..

je ziet tog dat ik bijna aleen maar planten heb groeien op de bodem en dan ook nog eens een hele laag drijf planten is een 50 liter bakje
 
Ik denk dat ik ook maar stop met voeding geven, filter in de prullenbak, ééns per 6 weken water verversen, klaar:thumbs:

Eigenlijk was ik van plan om hier geen reactie te plaatsen, maar mijn vingertjes werden naar het toetsenbord getrokken:sorry:
 
Nicole, mooie foto van je algen en dat is inderdaad prachtige vertakte staghorn. Volgens mij is er in het begin van dit topic, toen het nog ging over jouw vraag, genoeg over gezegd 🙂, dus ik hoop van ganser harte dat er van de algen af komt en je plantje weer mooi verder groeit.

Even terug on-topic :r
 
Ik denk dat ik ook maar stop met voeding geven, filter in de prullenbak, ééns per 6 weken water verversen, klaar:thumbs:

Eigenlijk was ik van plan om hier geen reactie te plaatsen, maar mijn vingertjes werden naar het toetsenbord getrokken:sorry:
dat is filmpje is gewoon een voor beeld wat er gebeurt als je geen voeding geeft en zo als je ziet 50% van de bakken blijven in evenwicht/of komen in evenwicht maar ik krijg aleen maar kinder achtig reacties zonder enige kennis van zaken in het volgende filmpje zie je een plante ecologie die er voor zorgen dat geen algen kan groeien .. waar geen voeding woord gebruikt
 
AquaCafe
Help Users
      Ed Tensen: Dat lijkt mij ook wel
      Terug
      Bovenaan