welke buitenfilter aanschaffen ?


Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Berichten
323
Locatie
Sittard
Ik had op mijn 2 meter bak een JBL E1502 en een ferplast 1500 draaien .
nu is mijn ferplast defect en wil ik deze vervangen.
welke pomp kan ik dan het beste kopen of ga ik voor een grote pomp.
 
Voor mij is de stroming prima.
En het gebruiksgemak is fantastisch.
 
Ja dat ligt er maar aan hoeveel stroming je wil hebben.
Bij mij is het eigenlijk precies goed.
De vissen doen het er goed in en de planten groeien ook goed.
 
Naja Opzich 3500l/u volgens de fabrikant..
Filtermateriaal+slangen die nooit 100% perfect liggen hou je ongeveer de helft over..

1750L/U op een bak die minstens 500L is lijkt me niet overdreven veel..
 
Hij is net zo stil als mijn Eheim 2075 en onderhoud is net zoals alle andere pompen afhankelijk van je bak.
Nadelen heeft elke pomp ook deze,
Hij is lomp groot ( wel veel filter inhoud daardoor)
Slangen vind ik wat grof
Voor de rest weet ik ff geen nadelen meer
 
Ik lees al jaren dat Eheim de absolute nummer 1 op de markt zou zijn.
Ik heb op mijn bak een Tetratec en ben daar heel tevreden over en geruisloos,je hoort het ding echt niet draaien en heel gebruiksvriendelijk.
 
Ik lees al jaren dat Eheim de absolute nummer 1 op de markt zou zijn.
Ik heb op mijn bak een Tetratec en ben daar heel tevreden over en geruisloos,je hoort het ding echt niet draaien en heel gebruiksvriendelijk.
Vroeger was het echt de top.
Nu ben ik blij met mijn Fluval.
Zeker als ik een ander topic leest dat mensen elke drie maanden de hele kop moeten schoonmaken.
1 x per jaar is hier al te vaak.
 
Ik heb hier de Eheim en de JBL draaien en schat dat ik de kop zo eens per half jaar schoonmaak of nog minder. Moeten is het dan nog niet eens eigenlijk.
 
Vroeger was het echt de top.
Nu ben ik blij met mijn Fluval.
Zeker als ik een ander topic leest dat mensen elke drie maanden de hele kop moeten schoonmaken.
1 x per jaar is hier al te vaak.

Uhm dat is 1 iemand. En die heeft wss gwn een vrijdagmiddag model. (Of er is gwn niks aan de hand, want dat is ook nog niet duidelijk)
Om daar nou een geheel merk op af te rekenen?
 
Hier goede ervaringen met Eheim filters. Geen reden om de switchen naar ander merk. Ieder zijn voorkeur.
 
De terta EX 1200 Plus - tot 500 Liter Aquaria is als tweede pomp groot genoeg maar niet als alleenstaande pomp.
Kost nu maar 100 €,
Vergelijkbare pompen qua inhoud 600 liter aquarium
eheim x600/227, 235 €
JBL E1501, 158 €
oase biomaster thermo 600 , 224 €
Fluval FX6 , 219 € (aanbieding zooplus) ander systeem dubbele capaciteit
 
840L bruto dus
Met vulling en al hou je iets van 700L over..

Dan zou ik voor een fx-6 gaan die alles alleen aan zou moeten kunnen en daarvoor een spraybar of iets knutselen.

Mocht je andere filter om wat voor reden ermee kappen heb je geen “haast” een nieuwe te vinden
 
Vroeger was het echt de top.
Nu ben ik blij met mijn Fluval.
Zeker als ik een ander topic leest dat mensen elke drie maanden de hele kop moeten schoonmaken.
1 x per jaar is hier al te vaak.
Nou, om ook een duit in het zakje te doen, Dirk. Mijn JBL e901 kop maak ik ook zelden schoon. Dat zal, als ik dat al haal, hooguit één keer per jaar zijn.
 
840L bruto dus
Met vulling en al hou je iets van 700L over..

Dan zou ik voor een fx-6 gaan die alles alleen aan zou moeten kunnen en daarvoor een spraybar of iets knutselen.

Mocht je andere filter om wat voor reden ermee kappen heb je geen “haast” een nieuwe te vinden

Ik denk dat dat inderdaad de beste optie is ,Co2 gaat via andere pomp met inline diffuser.
ik moet/wil wel mijn eigen slangen houden 18/22 omdat ik een Ferplast Star 200 Aquarium heb met een moeilijke doorgang van mijn deksel.
 
Nou, om ook een duit in het zakje te doen, Dirk. Mijn JBL e901 kop maak ik ook zelden schoon. Dat zal, als ik dat al haal, hooguit één keer per jaar zijn.
Ik maak mijn pompen twee keer per jaar schoon omdat er onderin veel zweefvuil in zit niet omdat de doorstroom te laag is ,maar of dit echt nodig is.
Dat is natuurlijk het voordeel van de FX6 ,daar kun je het vuil met water gewoon aftappen onder aan de kraan.
 
Nou, om ook een duit in het zakje te doen, Dirk. Mijn JBL e901 kop maak ik ook zelden schoon. Dat zal, als ik dat al haal, hooguit één keer per jaar zijn.
Bij de eheim moest ik toch regelmatig de filter matjes vervangen.
De fluval heeft een cardridge die ik nu eens in de twee weken uitspoel en dat is 15 minuten werk.
Ik heb er twee dus de pomp staat hooguit een minuut ofzo stil
De aanschaf kosten zijn wat hoger maar daarna heb ik er al vier jaar niks meer aan uitgegeven.
 
Bij de eheim moest ik toch regelmatig de filter matjes vervangen.
De fluval heeft een cardridge die ik nu eens in de twee weken uitspoel en dat is 15 minuten werk.
Ik heb er twee dus de pomp staat hooguit een minuut ofzo stil
De aanschaf kosten zijn wat hoger maar daarna heb ik er al vier jaar niks meer aan uitgegeven.
De Fluval heb ik al een aantal keren voorbij zien komen op YouTube. Vooral in Amerika schijnt het ding vaak gebruikt. Vooral die Fx6, meen ik, is een gigantisch ding. Ik heb een meterbak dus dat ben ik niet echt nodig.
 
Ik heb G6.
Dat is een ander systeem als deFx6.



Screen Shot 2017-10-10 at 16.56.02.jpg
 

Terug
Bovenaan