Wat is er nieuw

welke buitenfilter aanschaffen ?

Temp meter zit er altijd een graad naast maar verder prima

ik had ook een G6 ,maar die vond ik niet zo fijn.
Fijnfilter was snel vuil zodat ik die vaak moest reinigen en de flow daardoor snel minder werd en ontluchten ging niet altijd even handig.

Fijnfilter was snel vuil zodat ik die vaak moest reinigen
En anders zit al dat vuil door heel je filter heen, en dus ook in je poreuze media wat weer verminderde ruimte over voor bacteriën..

Een goed en fijn voorfilter is dus beter voor je poreuze materiaal

ik had ook een G6 ,maar die vond ik niet zo fijn.
Fijnfilter was snel vuil zodat ik die vaak moest reinigen en de flow daardoor snel minder werd en ontluchten ging niet altijd even handig.
Hoe snel?

goede vraag is alweer een tijd geleden,ik denk elke maand.
En anders zit al dat vuil door heel je filter heen, en dus ook in je poreuze media wat weer verminderde ruimte over voor bacteriën..

Een goed en fijn voorfilter is dus beter voor je poreuze materiaal

Ja klopt een goed en makkelijk uitneembaar voorfilter is wel handig en houd het meeste vuil wel tegen .
Je ziet ze alleen op weinig pompen en je moet altijd je pomp stilzetten om deze te vervangen.
Als je daarna je pomp weer aanzet stroomt er weer een hoop vuil door je bak als je deze vergeet op te vangen .
Een los voorfilter met een bypass zou ideaal zijn.

dat is al weer een tijd geleden ,een maand denk ik en als de flow dan minder werd sloeg de pomp automatisch af of ging het alarm af.
Ik doe spoel de cartridge elke twee weken uit. De stroming is dan nog 100%

Ik heb sinds een maandje een zelf geknutseld filtertje om de instroom. Maar dat is in eerste instantie bedoeld om de garnalen uit het filter te houden.
Moet zeggen daardoor blijft de cardridge ook veel schoner.

Die moet ik wel minimaal om de dag wisselen met een schone.

Ik zou gaan kiezen tussen het merk oase en eheim, dat zijn kwalitatief de betere pompen.
De nieuwe fluval buitenfilters zijn ook wel goed maar worden minder aangeboden in mijn regio.
JBL zou ik afraden. Prijs is wel aantrekkelijk, maar alle grote leveranciers in Nederland zijn gestopt
of gaan stoppen met de distributie. mocht er dan ooit een onderdeel stuk zijn dan wordt het nog lastig
te verkrijgen en als je het vindt is de levertijd vaak lang.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan