Wat is er nieuw

Welke drijfplant voor Honing Gourami

• Onderwerp starter Onderwerp starter linda185
  • Startdatum Startdatum
L

linda185

Guest
Welke drijfplant is het meest geschikt voor de Honing Gourami? Of maakt dat niet uit? Graag suggesties welke drijfplant ik het best kan nemen.

Limnobium is een (meestal) makkelijke drijfplant, maar wel met lange wortels.

Pistia straitoites is iets grover dan de limnobium maar maakt niet van die lange wortels

Eikenblad varen zou ook kunnen

Welke drijfplant je neemt maakt voor de vis niet zoveel uit denk ik, al zou die van de eerst genoemde misschien last kunnen hebben van de lange (en vele) wortels

Persoonlijk vind ik Braziliaanse klimop als drijver ook mooi.

voor de vissen maakt het niet veel uit.

Ikzelf gebruik Braziliaans klimop voor an grotere broer(colisa lalia) ook een beetje watervorkje(Richie fluitans) kunnen ze waarderen als nestmateriaal

Drijfbamboe is ook een leuke en makkelijke drijver als je voldoende licht gebruikt. In de 60cm hier doet deze het stukken minder.

Limnobium kan inderdaad erg lange wortels maken. Heb er hier die de 50 cm halen.

Wat het hier ook altijd goed deed is Salvinia natans. Zeer korte wortels. Drijfbamboe wil ook in de 60 niet en Limnobium gaat daar amper.

Welke drijfplant is het meest geschikt voor de Honing Gourami? Of maakt dat niet uit? Graag suggesties welke drijfplant ik het best kan nemen.
Alles mag eigenlijk, mijn voorkeur zou de drijfbamboe zijn, maar dat is uit mijn eigen gezicht als je boven op de bak kijkt of van onderaf, Limnobium geeft mooie lange wortels maar als deze het goed doet zal je 2x in de week kunnen gaan snoeien, kroos is af te raden dat kan erg gaan woekeren en is heel lastig weer weg te krijgen.

Watervorkje = Riccia fluitans vind ik ook erg mooi, maar de losse steeltjes kunnen ook overal terecht komen en zo dus ook overal in je bak.

Bedankt allemaal voor de reacties! Kan ik nu ik in de opstart zit ivm plantgroei al wel drijfplanten toevoegen?

Watervorkje = Riccia fluitans vind ik ook erg mooi, maar de losse steeltjes kunnen ook overal terecht komen en zo dus ook overal in je bak.

Moet ik volledig toegeven. Heb bij de les per ongeluk 2 vorkjes meegekregen bij een andere plant. Inmiddels is dit een hele dikke mat geworden en mag ik het wekelijks weghalen. Voor nestjes is het wel geweldig. Blijft wel heel mooi zitten op een achterwand die net boven het water steekt (;

Moet ik volledig toegeven. Heb bij de les per ongeluk 2 vorkjes meegekregen bij een andere plant. Inmiddels is dit een hele dikke mat geworden en mag ik het wekelijks weghalen. Voor nestjes is het wel geweldig. Blijft wel heel mooi zitten op een achterwand die net boven het water steekt (;
Hier exact hetzelfde, inclusief tegen de achterwand. Ik weet niet eens hoe het in de bak is gekomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan