welke eheimpomp


Mafkees dat ben ik helaas niet met je eens,20 Watt is op aquariumgebied niets, in het verbruik van dan meegenomen andere stroomvragende attributen
JBL CristalProfi e902 verbruikt 11watt?

prima en een krachtige filter hoor.
 
Wanneer een pomp goed is, en op een juiste manier werkt, heeft zo'n ding onderdruk. Wanneer er CO2 uitkomt is er iets mis met de pomp en werkt hij dus niet goed. Kennelijk heb jij, Marcel, een slechte pomp getroffen aangezien jij ooit al klaagde over het lawaai van een e1501. Maar ik snap nog steeds niet hoe jij de CO2 weg in de pomp kan volgen, en dus omschrijven, bij een dichte, werkende, pomp.

Dan hebben John en ik allebei een slechte pomp.

CO2 voegen we toe via de pomp. Dit lost niet op, maar komt er direct uit. Dus dat betekend maar 1 ding. Het is niet door heel de filter gegaan.
 
Johnny.

Als jij de jbl 1902 niet correct vind werken zou ik zeker geen Eheim 2275 nemen.
Zelfde opbouw met mandjes en drukknop.

Als je wat geld wilt besparen zou ik via marktplaats nog een mooie Eheim 2217 erbij kopen.
Deze kun je heel goedkoop en makkelijk zelf opknappen.
Heb ik ook gedaan.

Deze 2 filters zijn dan echt goed voor jou bak! Ik heb een 300 liter fusion met 1 Eheim 2217!
Marcel begrijp me niet verkeerd maar een drukknop heb ik geen last mee hoor,het is dat er uit de JBL zo weinig kracht uit de uitstroom komt en dat vind ik triestig maar er is een spraybar besteld van vorige week en ik moest daar 2 a 3 weken op wachten voor die binnen is van JBL zelf en dan wil ik eerst eens zien of dat een verandering zal zijn maar wat ik hieronder las van dat de filtermanden niet goed op elkaar staan dat je filterkop er dan niet perfect op past en zo lekken krijgt dat heb ik met deze filter ook mee gemaakt en daar sta ik wel huiverig tegenover moet ik eerlijk bekennen.
Wat zo'n Eheim 2217 betreft heb ik gewoon de lege behuizing dus geen filtermedia maar ik heb eens gekeken naar filtermedia voor daar in te steken en ik schrok mij een hoedje, das pokke duur jong.
 
Marcel begrijp me niet verkeerd maar een drukknop heb ik geen last mee hoor,het is dat er uit de JBL zo weinig kracht uit de uitstroom komt en dat vind ik triestig maar er is een spraybar besteld van vorige week en ik moest daar 2 a 3 weken op wachten voor die binnen is van JBL zelf en dan wil ik eerst eens zien of dat een verandering zal zijn maar wat ik hieronder las van dat de filtermanden niet goed op elkaar staan dat je filterkop er dan niet perfect op past en zo lekken krijgt dat heb ik met deze filter ook mee gemaakt en daar sta ik wel huiverig tegenover moet ik eerlijk bekennen.
Wat zo'n Eheim 2217 betreft heb ik gewoon de lege behuizing dus geen filtermedia maar ik heb eens gekeken naar filtermedia voor daar in te steken en ik schrok mij een hoedje, das pokke duur jong.

Dat valt toch best mee. Je hoeft niet alles van eheim te kopen.

Beetje keramische buisjes. Wat poreus materiaal. En wat spons.
 
Dan hebben John en ik allebei een slechte pomp.

CO2 voegen we toe via de pomp. Dit lost niet op, maar komt er direct uit. Dus dat betekend maar 1 ding. Het is niet door heel de filter gegaan.

Zover ik het heb ervaren had ik ook veel last van zgn co2 boertjes.
 
Het lijkt mij geen goed idee om Co2 via de inlaat van een pompfilter te laten lopen,het Co2 hoopt zich op in het filter en dat lijkt mij net goed,ondermeer vanwege gasontwikkeling in de pomp.
Zie verder mijn nieuwe bericht in Co2 via de eheim opvoerpomp.
 
Dat is ook mijn ervaring Treb maar toch zijn er ook wel genoeg die het wel via de filter willen laten oplossen en waar het wel goedgaat.
 
Zover ik het heb ervaren had ik ook veel last van zgn co2 boertjes.
Voor zover ik het kan beoordelen hebben jullie dan toch ook een valse lucht plek. De onderdruk in het filter moet de CO 2 binnen kunnen houden. Ze houdt ook de onderdruk vast, is dus luchtdicht! Wat wel een mogelijkheid is dat de CO2 ontsnapt bij de filter uitlaat. Feitelijk dus net na het verlaten van het filter, immers daar is alleen nog sprake van stroming, niet van onderdruk. De stroming alleen al moet de CO2 meenemen. Begrijp me goed, het is niet mijn bedoeling om jullie mening neer te halen, ik probeer te begrijpen wat er dan mis zou kunnen zijn, tot nu toe snap ik dit namelijk niet. Eigenlijk moet ik ook stoppen, maar dit terzijde, om dit topic te vervuilen...
 
Voor zover ik het kan beoordelen hebben jullie dan toch ook een valse lucht plek. De onderdruk in het filter moet de CO 2 binnen kunnen houden. Ze houdt ook de onderdruk vast, is dus luchtdicht! Wat wel een mogelijkheid is dat de CO2 ontsnapt bij de filter uitlaat. Feitelijk dus net na het verlaten van het filter, immers daar is alleen nog sprake van stroming, niet van onderdruk. De stroming alleen al moet de CO2 meenemen. Begrijp me goed, het is niet mijn bedoeling om jullie mening neer te halen, ik probeer te begrijpen wat er dan mis zou kunnen zijn, tot nu toe snap ik dit namelijk niet. Eigenlijk moet ik ook stoppen, maar dit terzijde, om dit topic te vervuilen...
Waterdicht en luchtdicht zijn 2 hele verschillende dichtheden.

Dat iets waterdicht is betekent niet automatisch dat het ook luchtdicht is.
Andersom ook niet trouwens, je moet een zekere mate van luchtdichtheid hebben om waterdicht te kunnen zijn.
 
jessicapilon ik ken deze voorbeelden niet,maar ik denk wel aan de negatieve aspecten,in een filter zit een bacterien cultuur en die vergassen we (sorry) met koolzuur,dit lijkt mij voorzichtig niet de benadering van het gebruik van Co2 in combinatie met een eheim of ander potfilter,,
co2 moet extern worden aangevoerd,,of en daar ga ik weer zie het topic Co2 via een eheim opvoerpomp,nog weinig reacties in positieve zin ontvangen,maar goed soms / misschien te vaak deel ik mijn mening omdat ik er plezier in heb om iedereen opweg te helpen,soms bot soms met kritiek,ik zie dit forum als een verlengstuk van mijn hobby,en daar gaan jullie/wij als forum toch ook voor,
 
Dat ben ik in zoverre met je eens Treb en ik heb ook altijd mn bedenkingen gehad over co2 via de filter. Toch zijn er genoeg die het doen en daar gaat het prima. Ik denk dat als het goed oplost je weinig problemen zult hebben maar ja hier loste het niet goed op voor mijn gevoel en daarom gebruik ik weer de flipper.
 
Waterdicht en luchtdicht zijn 2 hele verschillende dichtheden.

Dat iets waterdicht is betekent niet automatisch dat het ook luchtdicht is.
Andersom ook niet trouwens, je moet een zekere mate van luchtdichtheid hebben om waterdicht te kunnen zijn.
Helemaal juist. Maar als een filterpomp ergens lucht inlaat of uitlaat dan werkt hij niet goed, hij houdt z'n onderdruk niet en verliest, langzaam maar zeker, daardoor z'n debiet kracht. Dat heb ik zelf ervaren met m'n eigen filter. Wanneer dit wel op orde is kan er dus geen lucht in of uit het filter komen. Daarvoor hebben die rubberringetjes die we zonodig zelfs wat vettig maken om de zaak dicht, niet alleen waterdicht, te houden. Een filter is dus niet alleen waterdicht maar moet ook luchtdicht afgesloten zijn om onderdruk vast te kunnen houden!
 
jessicapilon ik ken deze voorbeelden niet,maar ik denk wel aan de negatieve aspecten,in een filter zit een bacterien cultuur en die vergassen we (sorry) met koolzuur,dit lijkt mij voorzichtig niet de benadering van het gebruik van Co2 in combinatie met een eheim of ander potfilter,,
co2 moet extern worden aangevoerd,,of en daar ga ik weer zie het topic Co2 via een eheim opvoerpomp,nog weinig reacties in positieve zin ontvangen,maar goed soms / misschien te vaak deel ik mijn mening omdat ik er plezier in heb om iedereen opweg te helpen,soms bot soms met kritiek,ik zie dit forum als een verlengstuk van mijn hobby,en daar gaan jullie/wij als forum toch ook voor,

Als de co2 volledig oplost, maakt het niet uit waar je dat oplost. De concentratie in het water is dan overal gelijk.

Met 1000 l/u doorstroom zit er echt niet meer of minder co2 in je filter.
Zuurstof komt er toch ook in?
 
Ik ben niet technisch Ben maar kun je uitleggen wat die onderdruk inhoudt?
Weet je nog dat mijn JBL e901 niet meer werkte? Op het moment dat ik hem aanzette deed hij het goed, na een half uurtje of zo werd z'n debiet lager en lager... Oorzaak, zo vond ik later uit, een schroefdop in de kop zat niet helemaal vast en liet lucht binnen. Daardoor werd de luchtdruk in het filter even hoog als de druk buiten het filter. Eigenlijk behoort er een lagere luchtdruk in het filter te zitten, onderdruk dus.
 
Weet je nog dat mijn JBL e901 niet meer werkte? Op het moment dat ik hem aanzette deed hij het goed, na een half uurtje of zo werd z'n debiet lager en lager... Oorzaak, zo vond ik later uit, een schroefdop in de kop zat niet helemaal vast en liet lucht binnen. Daardoor werd de luchtdruk in het filter even hoog als de druk buiten het filter. Eigenlijk behoort er een lagere luchtdruk in het filter te zitten, onderdruk dus.


Thanks voor je uitleg.

Kort gezegd: zuigen


Ja dat heb ik ik vaker gehoord maar dat had weinig met mn filter van doen volgens mij:D:p
 
Als een filter in werking is zuigt de rotor water aan.

Waarom ze dan Koolzuurgas in het filter willen is raar.
Dan werkt het filter minder.
 
Waarom zou dat minder werken als het goed oplost Bertus? Als je genoeg co2 in je bak hebt dan komt dat ook in je filter natuurlijk. Co2 willen we voor een gezonde plantengroei;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk teveel co2 kan schadelijk zijn maar ik denk dat dit niet het geval is bij onze bakken.
En met de hoogwaardige materialen als siporax en biohome kan je zoveel bacteriën kwijt dat het niet veel meer uit maakt als je er per ongeluk een paar vergast denk ik zo
 
Als een filter in werking is zuigt de rotor water aan.

Waarom ze dan Koolzuurgas in het filter willen is raar.
Dan werkt het filter minder.
Men wil ook geen koolzuurgas in het filter, dat is niet het doel maar een middel om een tot een goede vermenging van CO2 met het water te komen. Wat dan weer kan zorgdragen voor een goede plantengroei.
 
Kan ook vanuit het filter, he. t stukje op uit uitvoer.

Dar de co2 slang p.
 

Terug
Bovenaan