Welke filter zal ik nemen.


Je kan ook kijken naar de bak die ik heb en dat is de Aquatlantis Fusion120 en die heeft een iets hogere waterkolom met zo n 58cm (dus zonder de kap).
 
Je kan ook kijken naar de bak die ik heb en dat is de Aquatlantis Fusion120 en die heeft een iets hogere waterkolom met zo n 58cm (dus zonder de kap).
Ik had begrepen dat het licht van aqualantis niet al te best is
Heb er zelf geen ervaring mee dus weet niet wat ik er van moet geloven
 
Als je de prijs van een Akva kan/wil betalen heb je daar een prima bak en meubel voor, zelf ben ik dik tevreden met de 200 cm uitvoering, zoals in mijn onderschrift.
 
Als je de prijs van een Akva kan/wil betalen heb je daar een prima bak en meubel voor, zelf ben ik dik tevreden met de 200 cm uitvoering, zoals in mijn onderschrift.
Ben dr hard voor aan het sparen
Maar ik wil niet straks 2000 euro uitgeven en dan alsnog geen maanvissen kunnen houden
 
:D Allemaal goede tips om de keuze makkelijk te maken:D De keuze van filter al zo moeilijk en nu nog je aquarium erbij.

Maar 1200 euro is inderdaad een bedrag die je goed wil spenderen. Gelukkig heb je het geduld om eerst het een en ander uit te zoeken. Ik heb ook een aquarium op maat laten maken. 1.60 rond de 200 euro en ook bezorgt. Ik ga nog even niet zeggen waar ik dit heb laten doen want er loopt op dit moment een topic waar een op maat gemaakte bak problemen heeft en vermoedelijk in een gerechtelijke procedure terecht komt. Dat wil je natuurlijk ook niet maar ik weet niet wie de bouwer van dit aquarium is.

Gewoon eerst je goed orienteren dan voorkom je een hoop problemen.
 
Wellicht eens kijken naar een aquarium van Trofis? Die zijn namelijk allemaal een stuk hoger dan andere aquaria die ik ken (65cm in dit geval) . Er is een versie van 1m20 (link) of (link) en 1m50 (link) of (link) die volgens mij beide voldoen voor een klein groepje maanvissen. Die zijn nog een stuk goedkoper ook, al zit er standaard geen filter bij en geen LED verlichting.
 
Wellicht eens kijken naar een aquarium van Trofis? Die zijn namelijk allemaal een stuk hoger dan andere aquaria die ik ken (65cm in dit geval) . Er is een versie van 1m20 (link) of (link) en 1m50 (link) of (link) die volgens mij beide voldoen voor een klein groepje maanvissen. Die zijn nog een stuk goedkoper ook, al zit er standaard geen filter bij en geen LED verlichting.

Nou die bijgeleleverde interne filters gaan hier snel de zolder op en als je er nog goede led bij moet kopen dan is het denk ik niets duurder dan de Aquatlantis Fusion 120 die je al voor 1119 euro kan kopen met een tegoedbon voor de controller.
 
Ik had begrepen dat het licht van aqualantis niet al te best is
Heb er zelf geen ervaring mee dus weet niet wat ik er van moet geloven

Weet je ook waarom niet want Biljoenblik heeft deze ook en die heeft prachtige planten zonder problemen met die verlichting. Ik heb hem nu 2 weken en kan er dus nog weinig van zeggen.
 
Weet je ook waarom niet want Biljoenblik heeft deze ook en die heeft prachtige planten zonder problemen met die verlichting. Ik heb hem nu 2 weken en kan er dus nog weinig van zeggen.
Dr werd gezegd bij de winkel
Dat er water na verloop van tijd in de lichtbak trekt

maar die winkel sweert bij akvastabil
 
Wellicht eens kijken naar een aquarium van Trofis? Die zijn namelijk allemaal een stuk hoger dan andere aquaria die ik ken (65cm in dit geval) . Er is een versie van 1m20 (link) of (link) en 1m50 (link) of (link) die volgens mij beide voldoen voor een klein groepje maanvissen. Die zijn nog een stuk goedkoper ook, al zit er standaard geen filter bij en geen LED verlichting.
Die heb ik ook bekeken is ook een mooie
Het punt is een beetje elke keer denk ja die neem ik en dan komt een ander met minpunten
Waardoor ik weer ga twijfelen
Waardoor ik weer duurder ga
 
:D Allemaal goede tips om de keuze makkelijk te maken:D De keuze van filter al zo moeilijk en nu nog je aquarium erbij.

Maar 1200 euro is inderdaad een bedrag die je goed wil spenderen. Gelukkig heb je het geduld om eerst het een en ander uit te zoeken. Ik heb ook een aquarium op maat laten maken. 1.60 rond de 200 euro en ook bezorgt. Ik ga nog even niet zeggen waar ik dit heb laten doen want er loopt op dit moment een topic waar een op maat gemaakte bak problemen heeft en vermoedelijk in een gerechtelijke procedure terecht komt. Dat wil je natuurlijk ook niet maar ik weet niet wie de bouwer van dit aquarium is.

Gewoon eerst je goed orienteren dan voorkom je een hoop problemen.
Ik oriënteer me te pletter
Dag en tot ver in de nacht
En elke keer als ik me besluit genomen heb klmy een ander met punten van kritiek waardoor ik weer ga twijfelen
 
Ja prijzen voor zelfbouwbakken liggen veel lager, kun je op de website zien in de link die ik plaatste, wel zal je dan zelf voor verlichting en dergelijke moeten zorgen, maar ook dan ben je mooier uit dan een fabrieksbak
Die ga ik vanmiddag thuis ook rustig bekijken
 
Ik snap die enorme filtercapaciteit die aangeraden wordt ook nooit zo goed. Een jbl e1502 moet meer dan ruim voldoende zijn voor je bak. Hele fijne filters trouwens, heb er zelf 2 uit die serie draaien. Voor lekken hoef je niet heel bang te zijn. De oudste van mij heeft in 5 jaar nog niet gelekt. Als je ooit de slangen los wil maken moet je een behoorlijk gevecht leveren :D Alleen met aansluiten opletten dat alles goed vast zit.

Nou, de bevestigingen van JBL, schroefbevestigingen zijn erg veilig en zeker niet moeilijk los te maken. Bij Eheim bijvoorbeeld worden slangen gewoon over een buis geschoven, een methode waar ik veel meer twijfel bij heb. Maar iedereen de eigen keuze natuurlijk.
 
Ja prijzen voor zelfbouwbakken liggen veel lager, kun je op de website zien in de link die ik plaatste, wel zal je dan zelf voor verlichting en dergelijke moeten zorgen, maar ook dan ben je mooier uit dan een fabrieksbak

Waarbij ik dan zou aanvullen dat het slim is om vooraf te bekijken welke planten je in je bak zou willen en wat die planten nodig zijn qua lichtintensiteit én CO2.
 
Nou, de bevestigingen van JBL, schroefbevestigingen zijn erg veilig en zeker niet moeilijk los te maken. Bij Eheim bijvoorbeeld worden slangen gewoon over een buis geschoven, een methode waar ik veel meer twijfel bij heb. Maar iedereen de eigen keuze natuurlijk.

Bij de zgn installatiesets van Eheim werk je net als bij JBL wel met schroevenbevestigingen en schuif je ze niet enkel over de buis heen.

 
Nou, de bevestigingen van JBL, schroefbevestigingen zijn erg veilig en zeker niet moeilijk los te maken. Bij Eheim bijvoorbeeld worden slangen gewoon over een buis geschoven, een methode waar ik veel meer twijfel bij heb. Maar iedereen de eigen keuze natuurlijk.
Ik ben helemaal voor jbl en wilde ook aangeven dat ze juist veilig zijn en niet snel zullen gaan lekken. Maar makkelijk los te maken? Ik heb toch op de slang moeten gaan staan en aan het plastic trekken om de slang weer van de schroefbevestiging af te krijgen (en ja de schroef was los). Geen probleem verder en dat heb ik liever dan dat je de slang er zo afschuift.
 
Dr werd gezegd bij de winkel
Dat er water na verloop van tijd in de lichtbak trekt

maar die winkel sweert bij akvastabil
Als ik het één verkoop, dan zou ik ook zeggen dat het andere minder is.

Maar goed. Ik heb mijn bak nu al een paar jaar. En ik heb geen water in de led balken.

Er zijn hier een aantal mensen met aquatlantis fusion bakken, dus die kunnen dit misschien ook wel bevestigen.
 
Als ik het één verkoop, dan zou ik ook zeggen dat het andere minder is.

Maar goed. Ik heb mijn bak nu al een paar jaar. En ik heb geen water in de led balken.

Er zijn hier een aantal mensen met aquatlantis fusion bakken, dus die kunnen dit misschien ook wel bevestigen.

Kan ik weer rustig slapen ;)
 
Als ik het één verkoop, dan zou ik ook zeggen dat het andere minder is.

Maar goed. Ik heb mijn bak nu al een paar jaar. En ik heb geen water in de led balken.

Er zijn hier een aantal mensen met aquatlantis fusion bakken, dus die kunnen dit misschien ook wel bevestigen.
De verkoper had inderdaad op elk ander merk wat aan te merken
Maar omdat ie zo deskundig over kwam ging ik er kom van uit dat ie wel gelijk zou hebben
 
Als ik het één verkoop, dan zou ik ook zeggen dat het andere minder is.

Maar goed. Ik heb mijn bak nu al een paar jaar. En ik heb geen water in de led balken.

Er zijn hier een aantal mensen met aquatlantis fusion bakken, dus die kunnen dit misschien ook wel bevestigen.
Hier ook geen water in mijn led balk, heb de fusion nu 3 jaar dacht ik zo uit mijn hoofd
 
Dat er water na verloop van tijd in de lichtbak trekt

Ik heb een Easy Led defect gehad als gevolg van water wat hierin getrokken was. Schijnt wel een bekend probleem te Iijn.

Omdat ik er verder tevreden over was, heb ik toch een nieuwe gekocht.

V2 schijnt op dit vlak beter te zijn, aldus de "geruchten"
 
Ik heb een Easy Led defect gehad als gevolg van water wat hierin getrokken was. Schijnt wel een bekend probleem te Iijn.

Omdat ik er verder tevreden over was, heb ik toch een nieuwe gekocht.

V2 schijnt op dit vlak beter te zijn, aldus de "geruchten"

Voor mij nieuw maar gelukkig heb ik de 2.0 versie weer.
 
Ik heb een Easy Led defect gehad als gevolg van water wat hierin getrokken was. Schijnt wel een bekend probleem te Iijn.

Omdat ik er verder tevreden over was, heb ik toch een nieuwe gekocht.

V2 schijnt op dit vlak beter te zijn, aldus de "geruchten"
Welke led had jij? Die universeel welke in een ander merk aquarium moet.

Of de leds welke in een aluminium balk gemonteerd zijn (zoals standaard bij de fusion)

Want dat maakt nog wel een verschil. De leds in een juwel monteren waar voorheen tl buizen zaten.
Dan loopt er steeds water overeen als je de klep open doet.

Bij de fusion komt er geen water over de leds bij openen van de kleppen.
 
Houd wel rekening met de extra kosten van aquaria op maat.

een kale glazen bak op zich kost niet heel veel, maar met lichtkap, grindlijst, afdek kleppen en het meubel loopt het toch nog wel op.
ook moet je de verlichting en filters er nog bij rekenen.

kan goedkoper uitvallen, maar ook duurder... ook naar gelang de afwerking die je wilt.
 
Welke led had jij? Die universeel welke in een ander merk aquarium moet.
IMG_20191017_195035.jpg
IMG_20191017_195014.jpg
IMG_20191017_195030.jpg
IMG_20191017_195007.jpg


Geen idee of dit anders is als wat in een Aquatlantis lichtkap zit standaard. Bij mij in de Akva loopt er in ieder geval geen water over
 
Houd wel rekening met de extra kosten van aquaria op maat.

een kale glazen bak op zich kost niet heel veel, maar met lichtkap, grindlijst, afdek kleppen en het meubel loopt het toch nog wel op.
ook moet je de verlichting en filters er nog bij rekenen.

kan goedkoper uitvallen, maar ook duurder... ook naar gelang de afwerking die je wilt.
We zullen zien
Ik kwam met de akvastabil met wat ik allemaal wil boven de 2000 uit en dat werd me gewoon te gek
 
Je kan een open bak nemen en dan zelf je verlichtingsbalk maken van een stam hout met 3-4 spots eraan gemaakt en dat geheel hangt dan aan het plafond, is een topic op dit forum die dat ook heeft gedaan
 
Je kan een open bak nemen en dan zelf je verlichtingsbalk maken van een stam hout met 3-4 spots eraan gemaakt en dat geheel hangt dan aan het plafond, is een topic op dit forum die dat ook heeft gedaan
Je heb zoiets al gezien vind het wel mooi
Maar heb liever een gesloten bak
 

Terug
Bovenaan