Welke filter zal ik nemen.


Heb je die al gezien in de winkel want dat is een bakbeest kan ik je zeggen en ik heb hem bij de lfs achter gelaten want zoiets wil ik nog niet eens op de zolder hebben staan.
Ik heb geen idee hoe groot dat filter is inderdaad
Maar kan m altijd door verkopen
 
Heb je die al gezien in de winkel want dat is een bakbeest kan ik je zeggen en ik heb hem bij de lfs achter gelaten want zoiets wil ik nog niet eens op de zolder hebben staan.
Ik heb inderdaad geen idee hoe groot dat filter nu eigenlijk is
Maar lijkt me toch wel dat ik het door kan verkopen
 
Je kan het proberen maar ik heb er ooit een bij een ferplast gehad en ik raakte deze niet kwijt. Ik denk dat ook bijna iedereen die bakbeesten niet in de bak hangt dus de kans dat iemand zoiets koopt is vrij klein denk ik.
 
Je kan het proberen maar ik heb er ooit een bij een ferplast gehad en ik raakte deze niet kwijt. Ik denk dat ook bijna iedereen die bakbeesten niet in de bak hangt dus de kans dat iemand zoiets koopt is vrij klein denk ik.
Daar hè je wel een punt
Ach kan er nog even over nadenken wat ik met dat filter ga doen
 
Om het simpeler te houden zou ik ook niet voor gaten in de bodem kiezen icm potfilter. Geen idee hoe dit verder technisch in elkaar zit maar wat als je ooit eens je slangen moet schoonmaken. Lijkt me niet dat je zo even je slangen eraf kan halen met die gaten. Je afvoer zit dan met een buisje met korfje recht uit de bodem maar je invoer zal je toch omhoog moeten werken dus het enige voordeel zou dan zijn dat je de pijp van de uitvoer niet zie. In jouw geval zal dat gaan om 60 cm stang. Om daar nu grote gaten voor in je bodem te laten maken is denk wel erg overdreven. Plantje ervoor en zie je hem ook niet meer. Weet ook niet als je de afvoer in je bodem heb via een gat hoe het zit met bodembedekking zoals zand. Is wel handig dat dit blijft liggen en niet word weg gezogen.

Er is een uitsparing in de omlijsting van de kap gemaakt waar de filterslangen overheen vallen aan de achterkant. Je kap gaat dus gewoon dicht. Het is ook altijd even spelen met je in en uitlaat wat bij jouw aquarium zorgt voor de beste stroming. Soms zal je bij een groter aquarium en bijv. een hoop stenen een stromingspompje nodig hebben om tot een goede door stroming te komen. Die zijn niet zo heel duur en zal je pas zien als hij eenmaal staat en ingericht is.

John heeft z on aquarium staan, misschien kan hij een foto maken hoe dit eruit ziet zodat je het kan zien. Hoewel in het filmpje ook al de uitsparingen zie dan wel zonder de slangbochten erop.
 
Om het simpeler te houden zou ik ook niet voor gaten in de bodem kiezen icm potfilter. Geen idee hoe dit verder technisch in elkaar zit maar wat als je ooit eens je slangen moet schoonmaken. Lijkt me niet dat je zo even je slangen eraf kan halen met die gaten. Je afvoer zit dan met een buisje met korfje recht uit de bodem maar je invoer zal je toch omhoog moeten werken dus het enige voordeel zou dan zijn dat je de pijp van de uitvoer niet zie. In jouw geval zal dat gaan om 60 cm stang. Om daar nu grote gaten voor in je bodem te laten maken is denk wel erg overdreven. Plantje ervoor en zie je hem ook niet meer. Weet ook niet als je de afvoer in je bodem heb via een gat hoe het zit met bodembedekking zoals zand. Is wel handig dat dit blijft liggen en niet word weg gezogen.

Er is een uitsparing in de omlijsting van de kap gemaakt waar de filterslangen overheen vallen aan de achterkant. Je kap gaat dus gewoon dicht. Het is ook altijd even spelen met je in en uitlaat wat bij jouw aquarium zorgt voor de beste stroming. Soms zal je bij een groter aquarium en bijv. een hoop stenen een stromingspompje nodig hebben om tot een goede door stroming te komen. Die zijn niet zo heel duur en zal je pas zien als hij eenmaal staat en ingericht is.

John heeft z on aquarium staan, misschien kan hij een foto maken hoe dit eruit ziet zodat je het kan zien. Hoewel in het filmpje ook al de uitsparingen zie dan wel zonder de slangbochten erop.
Na dat meerdere mensen hebben aangegeven dat het geen goed idee is
Ofwel wat overdreven idee is
Zie ik er ook wel van af om het via de bodem te doen.
 
Nouja als het standaard komt bij een aquarium zoals Richard al aangaf dan is het zeker een mooie optie. Maar achteraf laten maken speciaal voor een potfilter, dat lijkt me geen goed idee of in ieder geval niet echt nodig.
 
Nouja als het standaard komt bij een aquarium zoals Richard al aangaf dan is het zeker een mooie optie. Maar achteraf laten maken speciaal voor een potfilter, dat lijkt me geen goed idee of in ieder geval niet echt nodig.
Het is inderdaad wat onnodig
 
Dr werd gezegd bij de winkel
Dat er water na verloop van tijd in de lichtbak trekt

maar die winkel sweert bij akvastabil
Ik heb een Easy Led defect gehad als gevolg van water wat hierin getrokken was. Schijnt wel een bekend probleem te Iijn.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht komt mijn bericht als mosterd na de maaltijd. Helaas kan ik vocht in de balk bevestigen, zichtbaar als condens.
 
Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht komt mijn bericht als mosterd na de maaltijd. Helaas kan ik vocht in de balk bevestigen, zichtbaar als condens.
En dat is bij het model fusion van aqualantis
 
Maar heb je dan geen garantie op de verlichting
Je kan ook op ten duur andere lampen kopen. Ik zou niet je keus enkel op lampen laten vallen.

De een kan er last van hebben en de ander niet. Het heeft met factoren te maken. Zo is het met alles.
 
Je kan ook op ten duur andere lampen kopen. Ik zou niet je keus enkel op lampen laten vallen.

De een kan er last van hebben en de ander niet. Het heeft met factoren te maken. Zo is het met alles.
Nee dat is inderdaad zo maar
Het aanbod is gewoon zo onwijs groot
En het is gewoon een grote uitgaven
Ik wil alles meteen goed doen
En niet voor verrassingen komen te staan

doe liever te veel onderzoek dan zomaar wat kopen
 
Nee dat is inderdaad zo maar
Het aanbod is gewoon zo onwijs groot
En het is gewoon een grote uitgaven
Ik wil alles meteen goed doen
En niet voor verrassingen komen te staan

doe liever te veel onderzoek dan zomaar wat kopen
Dat is sowieso een must en dat doe je goed.

We geven enkel adviezen en je moet zelf maar bedenken wat je doet
 
Dat is sowieso een must en dat doe je goed.

We geven enkel adviezen en je moet zelf maar bedenken wat je doet
Haha doe ik
Heb nu meerdere mensen gesproken over hun ervaring met de 120 fusion
En die mensen hebben geen last van vocht in hun verlichting
Dus ik ga er van uit dat ik dit dat ook niet krijg
En zowel dan kijken of de garantie het dekt
En anders ander licht

want het is wel echt een schitterend aquarium
 
Haha doe ik
Heb nu meerdere mensen gesproken over hun ervaring met de 120 fusion
En die mensen hebben geen last van vocht in hun verlichting
Dus ik ga er van uit dat ik dit dat ook niet krijg
En zowel dan kijken of de garantie het dekt
En anders ander licht

want het is wel echt een schitterend aquarium
Het is een prachtig aquarium en lekker hoog ook. Bij vele aquariums moet ik vaak echt bukken. Bij de fusion is dat niet echt het geval. In iedergeval minder
 
Het is een prachtig aquarium en lekker hoog ook. Bij vele aquariums moet ik vaak echt bukken. Bij de fusion is dat niet echt het geval. In iedergeval minder
Zag t inderdaad op foto’s op het internet
Het grappige is met kast is de set
5 cm kleiner dan me vriendin XD
 
Ik ben 1.80 maar moet echt wel een keukentrapje erbij gebruiken want anders kun je niet of nauwelijks bij de bodem komen.
 
Dr is trouwens nog wel een andere kandidaat als aquarium alleen is die wel erg groot en ook best prijzig
En dat is een oase highline
Maar kan niet echt recensies vinden ervan
 

Terug
Bovenaan