Welke filter zal ik nemen.


f ergens van die grote zuignappen scoren met handvaten aan.
Dat heb ik ook gedaan met de 2 meter nano, eventueel kan je deze huren bij een bouwshop of dergelijke.
 
Ik neem aan dat de lfs hem in je kamer neerzet dus daar heb je dan geen werk van en toen de kast inelkaar zat hebben we de bak iets naar voren getild waardoor je makkelijk de handen onder de bodem kan krijgen en dan til je hem met 2 man zo op de kast hoor. Ik ben ook geen beer en dat ging prima moet ik zeggen.
 
Ik heb zuignappen op me werk
Dus dat is wel te regelen
 
Dat is altijd even handiger Syl. Zo kun je hem makkelijk optillen natuurlijk dus ik zou die zeker gebruiken.
 
Het komt hoe dan opk wel goed
Ben zelf ( al zeg ik het zelf ) best sterk
Moet alleen uitkijken met tillen met me pols
Die is een paar jaar geleden gebroken geweest en daar ondervind ik nog steeds hinder van
 
Of ergens van die grote zuignappen scoren met handvaten aan.
Maar als je ergens een trap of smalle deur door moet, dan zou ik daar altijd iets van karton aanbrengen. Een tik tegen metaal of steen is snel fataal en zo zonde.
Dan ga ik sowieso doen
 
Alsjeblieft... al die "onzin" is echt niet nodig voor een bak van 120cm.
bak is met 2 man met de hand te tillen, verplaatsen en op zijn plek te zetten zonder verdere hulpmiddelen.
 
Alsjeblieft... al die "onzin" is echt niet nodig voor een bak van 120cm.
bak is met 2 man met de hand te tillen, verplaatsen en op zijn plek te zetten zonder verdere hulpmiddelen.
Jij fixed het wel in je eentje toch? gewoon ff tillen op je schouders laten leunen en goan.
 
Het staat nog helemaal niet vast dat die van 120 komt
Er is nog 1 ander aquarium en dat is de oase highline 400 en dat is een pakketje van 190 kilo
 
die Oase is ook een mooie.

Je hebt ook een van Eheim, ook een mooie met led lamp aan de kast
 
Dat van vocht in de led balken kan misschien ook komen dat het bij sommige mensen erg koud wordt in huis gedurende de nacht.
Hierdoor krijg je veel meer condens op de ledbalken.

Bij mij is het altijd 19-20 graden in huis (zomers niet jammer genoeg) dus is er ook weinig condens vorming.

Misschien dat dit kan verklaren waarom sommige mensen er wel last van hebben.

Daarnaast is er ook een verschil tussen ledbalken welke universeel te gebruiken zijn, en de ledbalken welke standaard bij de aquatlantis kap horen.

Bij de laatste optie kan er geen vocht op de leds komen. Want daar zit het alu profiel.

Heel veel ledstrips worden verkocht als zijnde waterdicht. Plotseling worden dan IP65 strips als geschikt voor boven een aquarium verkocht. Daar zit al een groot probleem. Boven een aquarium moet je tenminste de IP68 norm aanhouden!
 
die Oase is ook een mooie.

Je hebt ook een van Eheim, ook een mooie met led lamp aan de kast
Ja gezien maar dat word gewoon echt te duur
Maar inderdaad een schitterend aquarium
 
je hebt ook de Akvastabil Fusion 130
 
O ja haha je moest hoge hebben voor de Discus a maanvissen . excuus was mij even ontgaan.
 
Alsjeblieft... al die "onzin" is echt niet nodig voor een bak van 120cm.
bak is met 2 man met de hand te tillen, verplaatsen en op zijn plek te zetten zonder verdere hulpmiddelen.
Maar niet iedereen heeft het gespierde lichaam en de kracht van een zekere 25 jarige man uit Driebergen;)
 
Leuk topic om te lezen.
hoop dat je een goede keuze kunt maken na al de goede adviezen hier qua bak,
filter en dergelijke.
ik vind je keuzes qua bakken erg mooi. Met externe filters heb ik geen ervaring nog.
Ik ga je topic zeker in de gaten houden naar progressie en welke bak het uiteindelijk word.
ik ben namelijk zelf ook al een beetje aan het plannen voor een grotere bak. Echter kan ik maar 100 cm kwijt Maximaal. de bakken van oase, aquatlantis en akvastabil voldoen hier prima aan en zijn erg mooie bakken.
ik kwam ook nog de Eheim proxima serie tegen. Deze is ook erg mooi!!!
 
Maar niet iedereen heeft het gespierde lichaam en de kracht van een zekere 25 jarige man uit Driebergen;)
Hij mag als ik de oase neem
Het aquarium even binnen zetten
Zo gedaan toch
Weegt niks
 
Leuk topic om te lezen.
hoop dat je een goede keuze kunt maken na al de goede adviezen hier qua bak,
filter en dergelijke.
ik vind je keuzes qua bakken erg mooi. Met externe filters heb ik geen ervaring nog.
Ik ga je topic zeker in de gaten houden naar progressie en welke bak het uiteindelijk word.
ik ben namelijk zelf ook al een beetje aan het plannen voor een grotere bak. Echter kan ik maar 100 cm kwijt Maximaal. de bakken van oase, aquatlantis en akvastabil voldoen hier prima aan en zijn erg mooie bakken.
ik kwam ook nog de Eheim proxima serie tegen. Deze is ook erg mooi!!!
Het grappige is
Het was eigenlijk de bedoeling dat er een wat groter aquarium kwam
Zou eerst voor de juwel 180 gaan
Toen de juwel 240
Toen de juwel 350
Toen de fluval vicenca 260
En besloot ik als ik dan toch steeds groter ga
Dan maar meteen het maximale dr uit halen
En zo kwam ik op ( met hulp van dit forum )
Op aqualantis en zelf op oase
 
Het grappige is
Het was eigenlijk de bedoeling dat er een wat groter aquarium kwam
Zou eerst voor de juwel 180 gaan
Toen de juwel 240
Toen de juwel 350
Toen de fluval vicenca 260
En besloot ik als ik dan toch steeds groter ga
Dan maar meteen het maximale dr uit halen
En zo kwam ik op ( met hulp van dit forum )
Op aqualantis en zelf op oase

ja grappig is dat. Als je het virus te pakken hebt van deze hobbie wil je denk alleen maar groter. Haha
 
ja grappig is dat. Als je het virus te pakken hebt van deze hobbie wil je denk alleen maar groter. Haha
Hahah ja dat ging heel hard inderdaad
Als je nagaat dat de oase highline 400
140 cm is
 
Hahah ja dat ging heel hard inderdaad
Als je nagaat dat de oase highline 400
140 cm is

ja mooi formaat. Helaas kan ik die niet kwijt. De k echt maximaal 120. Maar dan word alles wel erg krap.
Er is zoveel keus. Dus best lastig om hieruit te kiezen en wat ook nog binnen budget past en ook nog is welke vissen je graag erin wilt.
 
ja mooi formaat. Helaas kan ik die niet kwijt. De k echt maximaal 120. Maar dan word alles wel erg krap.
Er is zoveel keus. Dus best lastig om hieruit te kiezen en wat ook nog binnen budget past en ook nog is welke vissen je graag erin wilt.
Die 140 cm past ook echt net
Maar de opties worden zoveel groter
Bij een groot aquarium
Zo heb je toch wel minimaal 400 liter nodig voor 8 discus
En 300 voor 6 maanvissen
Of sleutelgat cichlide
En het staat meteen heel imposant
Maarja je moet de ruimte natuurlijk wel hebben
En het budget

het word hard sparen voor me de komende maanden
Maar ben zo gemotiveerd

ik zou 1000 uitgeven aan vuurwerk
Ook een grote hobby van me
En dat is gereduceerd naar 300
Om zeker te weten dat ik het gewenste aquarium kan halen
 
Maar niet iedereen heeft het gespierde lichaam en de kracht van een zekere 25 jarige man uit Driebergen;)

Haha nou dat gespierde... vroeger toen ik nog 4x per week aan de gewichten hing.
maar sinds mijn carrière van start is gegaan, is dat er een beetje bij ingeschoten :D

Hij mag als ik de oase neem
Het aquarium even binnen zetten
Zo gedaan toch
Weegt niks

Nee ik zeg niet dat het allemaal niks weeg! :D

zeg alleen dat het te doen is met 2 personen! ook die Oase (totaal gewicht incl meubel is 190 trouwens, het totaal tillen is geen doen ivm houvast maar ook niet aan te raden met waterpas zetten :))
hier met mijn oude man een Trofis 1500 de trap op gekregen en samen met de buurman mijn volglas 160x50x55 de trap op... zonder enige beschadiging.
de bak even optillen om op t meubel te zetten zou ik zelfs nog met m'n moedertje aandurven :juggle:

Vroeger stonden we in de havens alles zelf te tillen, dus nu even een bakje binnenzetten met wat fysieke mankracht moet ook te doen zijn toch?
wat ik bedoel: niet piepen maar tillen!
 
Haha nou dat gespierde... vroeger toen ik nog 4x per week aan de gewichten hing.
maar sinds mijn carrière van start is gegaan, is dat er een beetje bij ingeschoten :D



Nee ik zeg niet dat het allemaal niks weeg! :D

zeg alleen dat het te doen is met 2 personen! ook die Oase (totaal gewicht incl meubel is 190 trouwens, het totaal tillen is geen doen ivm houvast maar ook niet aan te raden met waterpas zetten :))
hier met mijn oude man een Trofis 1500 de trap op gekregen en samen met de buurman mijn volglas 160x50x55 de trap op... zonder enige beschadiging.
de bak even optillen om op t meubel te zetten zou ik zelfs nog met m'n moedertje aandurven :juggle:

Vroeger stonden we in de havens alles zelf te tillen, dus nu even een bakje binnenzetten met wat fysieke mankracht moet ook te doen zijn toch?
wat ik bedoel: niet piepen maar tillen!
Hahaha snap ik komt
Goed
Het enige waarvoor ik moet oppassen is het binnen halen
Direct na me voordeur moet je de bocht om
En ik zelf wel werk elke dag met stalen kozijnen en puien is ook niet het lichtste werk

ik wil alleen geen fouten maken en de bak zien
Vallen of iets dergelijks
 
Nou Syl al met al lastig voor je zie ik wel en ik wens je succes met het maken van je keuze ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Erg leuk om te horen hoe veel plezier je in de hobby hebt natuurlijk :thumbs:
 
Kom net van de lfs vandaan en na flink wat bespreken zijn we er uit gekomen
Het word de oase highline 400 met het premium led systeem
Heb iets met de lfs kunnen regelen waardoor het betaalbaar is
En ik kan niet anders zeggen dan dat ik super blij ben

Nu nog even 4 maanden geduld hebben
 
Kom net van de lfs vandaan en na flink wat bespreken zijn we er uit gekomen
Het word de oase highline 400 met het premium led systeem
Heb iets met de lfs kunnen regelen waardoor het betaalbaar is
En ik kan niet anders zeggen dan dat ik super blij ben

Nu nog even 4 maanden geduld hebben

Prachtige bakken!

Maar 4 maanden levertijd? of heeft dat een andere reden?
 
Prachtige bakken!

Maar 4 maanden levertijd? of heeft dat een andere reden?
Nee december staat ook nog voor de deur
En ook daar hadden we besloten om stevig uit te pakken daarna komt oudejaarsavond en ik ben een groot fan van sier vuurwerk

Daarnaast wil ik het aquarium met je verjaardag in februari hebben vond ik wel een mooie timing
 
Mooi dat je er naar tevredenheid uit bent gekomen Syl.
 
Mooie bak zeg! Nu nog even heeeeeel veeeeeel geduld hebben.
Pfff niets voor mij :D
 

Terug
Bovenaan