Welke led verlichting Juwel rio 125


Als je weet de oorspronkelijk lampen van de bak in lumen zijn heb je een lichtlijn.
 
ja maar je moet de netto inhoud nemen als je de inhoud neemt als je de bodem en stenen eraf haalt blijft er lang geen 125 liter over .bij mijn rio 240 blijft er netto ook maar 194 liter netto over
 
Ik zie dat de Juwel Multilux day led 2645 lumen heeft. Dan kan de 746 van Sera toch nooit goed zijn?
Stel dat ik uitga van 90 liter, dan zou dat nog altijd op 1350 lumen neerkomen.

En ik zie ook dat er een plantcolor versie is. Ik heb nu de sunrise en de cool daylight. Twijfel toch of dat de beste keuze is. Die cool is toch weer aardig blauw maar ik wilde het om toch maanlicht te kunnen nabootsen. De plantcolor schijnt zowel rood als blauw te hebben, maar ik denk dat ik dan te weinig gewoon wit heb.

Jeetje wat is dit lastig zeg!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met Sera lampen. Lijken wel weinig licht te geven. Teveel blauw ben ik geen fan van, aangezien dat alg zou kunnen bevorderen.

Tevens krijg ik morgen HVP Retroline daylight en RGB binnen incl controller. Dit omdat er aanbieding liep en ik veel positieve ervaringen over heb gelezen.
 
Soms moet je, ook als vrouw, gewoon een beslissing nemen. Met het risico dat je een foute neemt... But hey, that's life! ;)
Weet jij wel hoeveel tijd het kost om al die pro and con lijstjes te maken:deal:;)
 
Ik heb geen ervaring met Sera lampen. Lijken wel weinig licht te geven. Teveel blauw ben ik geen fan van, aangezien dat alg zou kunnen bevorderen.

Tevens krijg ik morgen HVP Retroline daylight en RGB binnen incl controller. Dit omdat er aanbieding liep en ik veel positieve ervaringen over heb gelezen.
Nee, ik heb nu teveel blauw en daar heb ik nu juist een probleem mee. Met algen.

Ik denk dat ik dan toch voor HVP moet gaan, die heeft iets van 2400 lumen.
Dan maar een voorgeprogrammeerde set. Kan altijd volgend jaar nog kijken of ik er een neiwie controller bij koop.
 
Nee, ik heb nu teveel blauw en daar heb ik nu juist een probleem mee. Met algen.

Ik denk dat ik dan toch voor HVP moet gaan, die heeft iets van 2400 lumen.
Dan maar een voorgeprogrammeerde set. Kan altijd volgend jaar nog kijken of ik er een neiwie controller bij koop.
Zover ik weet is de 5 kanaals controller voor geprogrammeerd maar je kunt ook zelf wijzigen en toevoegen. 3 kanaals heeft dat niet, die is zonder voorprogramma. 8 kanaal is alles er op en eraan met wifi en app.
 
Als 5 kanalen ook goed is, dat in de TC421 ook goed, met WiFi en app.
 
Ik heb de HVP Goldline weer opnieuw besteld maar nu bij HVP zelf. Ik dacht dat ik elders goedkoper had, maar dat was helemaal niet zo.
Ik begin met deze lamp met ingebouwde programma's en kijk hoe het bevalt. Mocht ik toch zelf willen programmeren, kan ik altijd de 5 of 8 kanaalscontroller erbij bestellen. De 8 kanaal vind ik wel erg duur, 140 euro zag ik.
 
Ik heb de HVP Goldline weer opnieuw besteld maar nu bij HVP zelf. Ik dacht dat ik elders goedkoper had, maar dat was helemaal niet zo.
Ik begin met deze lamp met ingebouwde programma's en kijk hoe het bevalt. Mocht ik toch zelf willen programmeren, kan ik altijd de 5 of 8 kanaalscontroller erbij bestellen. De 8 kanaal vind ik wel erg duur, 140 euro zag ik.
Bij aquastorexl zijn HVP items in korting momenteel. Rond 55 euro heb je 5 kanaals, tenzij elders goedkope 8 kanaals kan nemen. Ik hoefde niet speciaal apps te hebben oid.
 
Maar als ik online kijk, dan zie ik dat je 15 lumen per liter moet aanhouden. 15x125 liter is toch iets van 1875.
Dan heb ik hiermee toch weer veel te weinig lumen?
Persoonlijk vindt ik 15 lumen per liter al aan de lage kant .
 
Lage verlichtingseisen

10 - 20 lumen per liter

Voor onderhoudsvriendelijke waterplanten zoals B. Anubias, sommige crypocorynes, sommige Amazon, Java-varen, Vallisneria, biotoopaquaria (bijv. Garnalen, discus of Afrikaanse aquaria)

Sera bende terug brengen das speelgoed van Chinese makelij misschien leuk voor het kleur effect maar meer ook niet :sorry:
 
Bij aquastorexl zijn HVP items in korting momenteel. Rond 55 euro heb je 5 kanaals, tenzij elders goedkope 8 kanaals kan nemen. Ik hoefde niet speciaal apps te hebben oid.
Screenshot_20191228_085641_com.android.chrome.jpg

De controller kost nu gewoon 64 euro. Anyway, er zit een mini controller bij de Goldline en ik ga daar gewoon mee beginnen. Kan het altijd later nog uitbreiden als het niet bevalt.
Sera bende gaat vandaag weer terug.
 
Bekijk bijlage 286017
De controller kost nu gewoon 64 euro. Anyway, er zit een mini controller bij de Goldline en ik ga daar gewoon mee beginnen. Kan het altijd later nog uitbreiden als het niet bevalt.
Sera bende gaat vandaag weer terug.
Klopt, zoek resultaat geeft 64 aan, tot je naar pagina gaat en aan winkelmand toevoegd

Screenshot_20191228-095507_Samsung Internet.jpg


Maar als eem mini controller aan Goldline versie bij zit, zou ik zeker met die eerst beginnen om te kijken of lampen bevalt.
 
Die TC420 is enkel voor Windows, de app voor TC421 is er ook voor iOS.
 
Zolang je geen plantenbak hebt is zwakker licht beter, anders ga je algen kweken. Heb je het al aangesloten?
 
Zolang je geen plantenbak hebt is zwakker licht beter, anders ga je algen kweken. Heb je het al aangesloten?
Nee, ik zit nu te wachten op de HVP lichtbalk. Ik wil nu geen plantenbak, maar wie weet wat de toekomst brengt. Hvp is ook dimbaar, met de juiste controller. Ik ga eerst kijken hoe het gaat met de mini controller, die voorgeprogrammeerd is. Mocht dat niet bevallen, bestel ik de controller erbij.
 
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag andere verlichting boven mijn bak. Wat raden jullie aan?

Ik hoor dat Daytime geschikt zou zijn, maar ik snap niet zo goed wat ik nu precies allemaal nodig heb en hoeveel het gaat kosten dan.

Helialux spectrum is gemaakt voor mijn bak maar ik lees geen goede verhalen erover.
Zonsopgang en ondergang in te stellen via app en alles naar smaak aan te passen. Kosten 260 euro.

Sera heeft led balken en een controller, die in de bestaande armatuur geplaatst kan worden. Daarbij kan ook een controller gekocht worden. Zonsopgang en ondergang met beperkingen te reguleren, evenals wolken enz. Maar kleurtoon niet te kiezen. Kosten 180 euro voor alles.

JMB zie ik ook voorbij komen, maar ik snap geen snars van hun website. Ik zie niet echt goed waar ik nou een set kan samenstellen.

In het verleden heb ik led strips gehad van HVP, waar ik uiteindelijk niet heel tevreden over was. Toch net te weinig licht en leek in de loop der tijd ook minder te worden.

Wie heeft aanvulling, uitleg, advies?
 
misschien de retroleds van superfisch zijn ook controllers van kun je dag en nacht verlichting nabootsen?
 
Nee, ik zit nu te wachten op de HVP lichtbalk. Ik wil nu geen plantenbak, maar wie weet wat de toekomst brengt. Hvp is ook dimbaar, met de juiste controller. Ik ga eerst kijken hoe het gaat met de mini controller, die voorgeprogrammeerd is. Mocht dat niet bevallen, bestel ik de controller erbij.
hmm laat ik nu toch denken dat het om de planten in de bak ging althans de foto uit een ander topic laat toch echt planten zien https://aquaforum.nl/threads/draadalgenplaag.166195/ :juggle: :S:D
Oja en ook om de draad algen weg te krijgen :D
 
Je kunt de retroled lampen pakken zijn er in verschillende lengtes ik zou de bright en combi pakken met 2 controllers led plus om de dag en nacht na te bootsen.
 
hmm laat ik nu toch denken dat het om de planten in de bak ging althans de foto uit een ander topic laat toch echt planten zien https://aquaforum.nl/threads/draadalgenplaag.166195/ :juggle: :S:D
Oja en ook om de draad algen weg te krijgen :D
Wat ik bedoel met 'geen plantenbak' is geen bak met veeleisende planten. Zo'n Hollandse plantenbak. Maar ik wil wel dat de planten die ik heb, goed groeien.

Je kunt de retroled lampen pakken zijn er in verschillende lengtes ik zou de bright en combi pakken met 2 controllers led plus om de dag en nacht na te bootsen.
Ik heb de Goldline gekocht en ga dit eerst bekijken. Mocht het niet voldoen, komt er een retroline bij. En evt een controller.
 
Wat ik bedoel met 'geen plantenbak' is geen bak met veeleisende planten. Zo'n Hollandse plantenbak. Maar ik wil wel dat de planten die ik heb, goed groeien.
Duidelijk gaat wel goed komen denk ik zo succes
 
Oke ik heb het over de lampen van superfisch misschien handig om te weten.
Succes.
 
Superfish staat ook niet heel goed bekend. Ook nog minder lumen dan Sera.
 
Oke. lumen zegt ook niet alles wat te fel licht vinden de vissen niet prettig.
 
Ik zie dat je geen macro stoffen toevoegd? Draadalg kan ook door een tekort hierin ontstaan. Zo kan je het probleem van meerdere kanten oplossen!
 
Klinkt misschien gek, maar ik heb de gewone Juwel helialux led balk incl Day Night controller van Juwel boven mijn Juwel Rio 125.
Geen app, geen spectrum maar wel 7 dagen instelbaar met witte en blauwe leds.
Mooie zonsopkomst.
Leuke zonsondergang en blauw maanlicht in de nacht.
Heel simpel. Check Aquaria en Tuin Frits op youtube voor de 3 delige videoserie over het instellen.
 
Nee, ik zit nu te wachten op de HVP lichtbalk. Ik wil nu geen plantenbak, maar wie weet wat de toekomst brengt. Hvp is ook dimbaar, met de juiste controller. Ik ga eerst kijken hoe het gaat met de mini controller, die voorgeprogrammeerd is. Mocht dat niet bevallen, bestel ik de controller erbij.

Het is inderdaad goed om overwaarde te nemen. Dimmen kan altijd en e.e.a. wordt pas duur wanneer er weer iets nieuws besteld moet worden als er gekozen wordt voor een nieuwe inrichting. Goed plan dus!
 
Goedendag, ik heb de Juwel Helialux Spectrum en de Smart Controller, ben daar zeer tevreden mee, ik had de Juwel Multilux LED, maar dat was te intens en zoals eerder gemeld niet dimbaar

Nu mooi dimbaar (nu in het "dag" programma 80%) en een prachtige zons- opkomst en ondergang, geeft rust bij de vissen.

Prijs is inderdaad te hoog (€ 300,--), maar mooie balk en volledige integratie met je Juwel aquarium.
 

Terug
Bovenaan