Wat is er nieuw

welke nieuwe garnalen

MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Na een aantal jaren mij niet meer verdiept te hebben in garnalen wil ik binnenkort weer een bakje vullen met deze leuke diertjes.
Nu kwam ik allerhande kleurvarianten tegen waarvan ik mij afvraag hoe sterk/gevoelig deze zijn. Is het zo dat een red rili net zo sterk is als een doodgewone vuurgarnaal? Of ga ik dan te kort door de bocht? idem voor bijvoorbeeld een blue velvet of een red sakura.

Nou zover ik heb ervaren zijn alle Neocaridina s best sterk te noemen en deze kunnen makkelijk op gewoon kraanwater. Ze stammen allemaal af van het Vuurtje.

Dankjewel John, die stamboom is ook mooi om te zien :thumbs:
Was ook een beetje mijn verwachting dat ze allemaal wel sterk zijn en op kraanwater kunnen, maar liever hoor ik dat ook van mensen die ervaring hebben met deze varianten voordat ik een "gokje" ga wagen 😀

Ik heb zelf de Vuurtjes gehad en de Rilli s en de Sakura s en merk eigenlijk geen verschil ertussen hoor. Zaten allemaal op kraanwater hier.

Het is denk ik wel bekend maar hou het bij 1 soort want anders kruisen deze rakkers erg snel.

Plat bezien is het zo, hoe verder doorgekruisd hoe lastiger te houden, bijv de green jade en orange sakura (twee vrij nieuwe soortjes) zijn heel ver doorgekruisd dus stukken zwakker als de originele vuurgarnaal

Maar is het altijd zo Antje dat ze zwakker worden door het doorkruisen en in hoeverre zijn ze zwakker want ik heb de Red Sakura ook wel gehad en die vond ik niet echt zwakker.

Maar is het altijd zo Antje dat ze zwakker worden door het doorkruisen en in hoeverre zijn ze zwakker want ik heb de Red Sakura ook wel gehad en die vond ik niet echt zwakker.
Ja als ik bijvoorbeeld naar de caredinasoorten kijk, de crystalredgarnalen doen het nog wel op leidingwater maar crystalblackgarnalen is al lastiger en dan de blue bolt laat het volledig afweten op leidingwater, dus dat geeft wel aan dat naarmate je dieper inkruist hoe zwakker de soort word, en dat geld voor alle dieren zo

Ja als ik bijvoorbeeld naar de caredinasoorten kijk, de crystalredgarnalen doen het nog wel op leidingwater maar crystalblackgarnalen is al lastiger en dan de blue bolt laat het volledig afweten op leidingwater, dus dat geeft wel aan dat naarmate je dieper inkruist hoe zwakker de soort word, en dat geld voor alle dieren zo

Ja ik ben het met je eens wat betreft de Caridina soorten. Maar echt veel verschil heb ik nog niet gemerkt bij de Neo s en die heb ik altijd op kraanwater kunnen houden en hoor ook weinig geluiden dat dit niet meer zou kunnen.

Ja ik ben het met je eens wat betreft de Caridina soorten. Maar echt veel verschil heb ik nog niet gemerkt bij de Neo s en die heb ik altijd op kraanwater kunnen houden en hoor ook weinig geluiden dat dit niet meer zou kunnen.
Ja bij de neo's heb ik dat wel gemerkt ook, je houdt gewoon minder nakweek in leven, planten zich minder snel voor (de verder doorgekruiste soorten)

Nog wat meer stof tot nadenken 🙂 In het verleden altijd de normale vuurtjes en CRs gehad, vond er altijd nogal een verschil in zitten qua eisen. Met name in de zomer merkte ik dat de CRs veel meer moeite hadden zodra de temperatuur omhoog schoot.

Maar denk dat ik dit maal voor een bakje met red rilis ga.
Hoewel ik ook wel geloof dat ik nog een tiental maal van gedachten kan veranderen, aangezien vandaag net de bak klaar is. Nu dus eerst maar eens een aantal weekjes wachten :juggle:

De red rili’s zijn besteld, kan nu niet meer van gedachten veranderen 😀
Nog drie weekjes geduld en dan eindelijk bewoners in het nieuwe oude bakje

Dat zijn leuke en niet zo moeilijke garnalen hoor. Ben benieuwd naar de foto s als je ze tzt hebt 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan