Wat is er nieuw

Welke ph controller

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Ivm de co2 set die ik ga aanschaffen ben ik nu op zoek naar een elektronische ph controller, maar er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat is een goede en ook nog betaalbare keuze?
 
Tja lastig. Ik heb er 1 van Voltcraft via Conrad gekocht voor goed 50 euro. Voordeel is dat de electrode verwisseld kan worden.
Ik heb met de goedkopere gewoon mindere ervaringen, maar het hangt ook af van hoe vaak je deze zal gebruiken en het onderhoud.
 
Welke is dat precies John? En is deze makkelijk qua gebruik en onderhoud?
 
Sluit deze de co2 ook af op het moment dat de ph op de gewenste waarde is? Zal er op een ander moment eens uitgebreid naar kijken, maar bedankt voor de link!
 
Nee dat doet een ph controller. Dit is een ph meter die je even in je water moet houden en dan de ph waarde aangeeft.
Daarna spoel je hem af en doet hem weer in de dop.
 
Oh, dan denk ik dat ik op zoek ben naar een controller ipv een meter... Een controller meet ook?
 
Die geeft dacht ik ook wel de ph waarde aan ja. Ik zal de titel wel even voor je veranderen hoor voor alle duidelijkheid.

Edit:
Je had een klein tikfoutje gemaakt en die heb ik alsnog hersteld voor je want je was zelf al met de titel bezig zag ik 😉
 
Re: Welke ph meter

jessicapilon zei:
Die geeft dacht ik ook wel de ph waarde aan ja. Ik zal de titel wel even voor je veranderen hoor voor alle duidelijkheid.

Heb ik inmiddels zelf al gedaan. 😉 Schrik alleen wel heel erg van die prijzen, hopelijk bestaat er ook een betaalbare variant...
 
Titel klopt nu in ieder geval 😉

Tja, ze zijn niet goedkoop maar via Google kun je vast wel vergelijken.
 
Is ook zo lastig om te bepalen welke wel en geen goede keuze is, er zijn zoveel verschillende... Vandaar dat ik het hier vraag. 😉
 
Ja dat snap ik. Zelf gebruik ik die dus niet maar er zullen vast wel andere leden reageren die wel met een controller werken. Topic heb je net geopend dus je zult vast wel reacties gaan krijgen nog.
 
Ik weet nog iemand met een dennerle evolution de luxe, die er niets mee doet
 
Je zou op Marktplaats je geluk kunnen beproeven. Waar je wel vaak aan vast zit is een nieuwe ph electrode aanschaffen. Want een ph sensor bewaren valt niet mee.
 
ik gebruik een electrode van ebay, koste 8 euro en werkt al 2 jaar perfect
 
Fozzy zei:
Je zou op Marktplaats je geluk kunnen beproeven. Waar je wel vaak aan vast zit is een nieuwe ph electrode aanschaffen. Want een ph sensor bewaren valt niet mee.

Maar dan nog weete ik niet wat een goede aankoop is...
 
Tja..iedereen heeft zn voorkeur. De ene wil Dennerle, de andere Jbl.
Ik heb de jbl m603 gekocht, nieuw via marktplaats een paar jaar geleden voor 250�. Dat was een koopje.
 
Ja zoals met alles zul je ook hier veel meningen over hebben. Ik denk dat de meeste gerenommeerde merken wel goed zijn kwalitatief.
Het is maar net wat je kunt uitgeven denk ik.
 
Susanne zei:
Henk P. zei:
jessicapilon zei:
Hij is makkelijk in onderhoud want er kan in de dop ook direct wat bewaarvloeistof.
Hij is inmiddels weer wat duurder zag ik net.

https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-pht- ... 01137.html

Op advies van John heb ik deze ook aangeschaft en het is een goede aankoop.
Compleet maar helaas wel duurder geworden.

Dat is een meter en geen controller...

😀
 
Susanne,

Ik heb een review voor 2 controllers geschreven, die kan je hier vinden:

Jbl Proflora Co2 Ph Control versus Sera Seramic pH Controller

De meeste zijn allemaal wel goed, uiteindelijk is het principe simpel.

Goed, als je ��n van de superkoopjes - genre 'made in China' - neemt, dan bestaat er wel een risico dat je brol zal aanschaffen.

Bij de controllers van de bekende merken heeft de ene bepaalde leuke gadgets die de andere niet heeft.

Neem eens die review door, dan zal je vast wel het ��n en ander duidelijk worden.

Belangrijkste dingen waar je moet op letten:
  • Kan je er een standaard diode op aansluiten via een BNC connector?
  • Hoe fijn kan je de hysteresis instellen?
  • Werkt het met een intern of extern magneetventiel (heeft beide voor- en nadelen)?
  • Indien het met een intern magneetventiel werkt, welke maximum druk kan die aan? Bij oudere modellen is dat nog niet te veel en blaas je die zo aan flarden.
  • Gebruiksvriendelijkheid bij het kalibreren
  • De prijs
Als je 2de hands gaat kopen, ga er dan maar vanuit dat je ook een nieuwe pH diode mag kopen. Je moet die kundig bewaren wanneer ie niet in gebruik is. Veel mensen weten dat niet, niet iedereen doet dat dus en bijgevolg is die diode meestal stuk of onbetrouwbaar.

Bij een nieuwe zit die diode er standaard meestal niet bij.

TIP:

JBL is recent met een nieuw model op de markt met een touchscreen scherm.

Het oude model is exact hetzelfde, maar zonder touchscreen.

Veel winkeliers hebben de oude nog liggen en pakken daarom de nieuwe niet binnen, anders krijgen ze die oude niet meer verkocht.

Met die wetenschap kan je, met een beetje onderhandelen, die oude controller aan hun aankoopprijs wel meekrijgen. Dan moet je rekenen op zo'n 160 a 170 euro.
 
Coulibaly zei:
Susanne,

Ik heb een review voor 2 controllers geschreven, die kan je hier vinden:

Jbl Proflora Co2 Ph Control versus Sera Seramic pH Controller

De meeste zijn allemaal wel goed, uiteindelijk is het principe simpel.

Goed, als je ��n van de superkoopjes - genre 'made in China' - neemt, dan bestaat er wel een risico dat je brol zal aanschaffen.

Bij de controllers van de bekende merken heeft de ene bepaalde leuke gadgets die de andere niet heeft.

Neem eens die review door, dan zal je vast wel het ��n en ander duidelijk worden.

Bedankt, zal het eens bekijken. Is ook even de vraag van welk merk de c02 installatie is die ik kan overnemen (zie ik dinsdag). Begreep dat deze van hetzelfde merk moet zijn als de controller om ze op elkaar te kunnen aansluiten.

Ik kan deze ook van iemand overnemen voor �100: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/vis ... erle/71272

De reviews zijn goed, is deze bij jou bekend?
 
Of dat zo is betwijfel ik maar goed dat weet Coulibaly misschien nog wel te vertellen.
 
jessicapilon zei:
Of dat zo is betwijfel ik maar goed dat weet Coulibaly misschien nog wel te vertellen.

Of wat zo is?
 
Susanne zei:
Bedankt, zal het eens bekijken. Is ook even de vraag van welk merk de c02 installatie is die ik kan overnemen (zie ik dinsdag). Begreep dat deze van hetzelfde merk moet zijn als de controller om ze op elkaar te kunnen aansluiten.

Ik kan deze ook van iemand overnemen voor �100: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/vis ... erle/71272

De reviews zijn goed, is deze bij jou bekend?

Neen, CO2 installatie en pH controller moeten niet van hetzelfde merk zijn.

Ja, ik ken dat model en da's een goed toestel.

100 euro is geen verkeerde prijs.
 
Dennerle is verder een prima merk en 100 euri is niet duur denk ik.

Ik bedoelde of ze van hetzelfde merk moeten zijn, maar die vraag is al beantwoord door Coulibaly 😉.
 
100 euro is zeker niet verkeerd, toch rekening mee houden dat je 2de hands meestal ook nog kalibratie vloeistoffen moet kopen om je diode af te stellen. Bij een nieuwe toestel zit dat er (meestal) bij. Geen idee of dit bij Dennerle zo is.
 
voor het ijken heb je Ph4 en Ph7 vloeistof nodig, dit zit er dus niet bij
 
Nou ja voor 8 euro kun je beiden bestellen in de link van daarnet.
 
Bij sommige modellen heb je pH9 nodig ipv pH4. En die 9 kan je niet overal vinden. Sommige rekenen voor die pH9 dan weer aardig door.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan