Wat is er nieuw

Welke ph controller

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
Goeie Link John...mn huisleverancier.

Fozzy zei:

Ik kan daar niet bestellen.

Kan me voorstellen dat de douanehonden wel eens aan die verzendingen zitten te ruiken en het dan op een blaffen zet 🙂

Krijg je daarna mss. een SWAT-team over de vloer. lol

In Belgi� zijn ze wel tolerant tov bepaalde planten, maar het is hier geen Nederland 🙂

Coulibaly zei:
Fozzy zei:

Ik kan daar niet bestellen.

Kan me voorstellen dat de douanehonden wel eens aan die verzendingen zitten te ruiken en het dan op een blaffen zet 🙂

Krijg je daarna mss. een SWAT-team over de vloer. lol

In Belgi� zijn ze wel tolerant tov bepaalde planten, maar het is hier geen Nederland 🙂

Dat zit hier niet ver vandaan dus je kan het afhalen en hier een bakje koffie komen halen hoor 🙂.

jessicapilon zei:
Dat zit hier niet ver vandaan dus je kan het afhalen en hier een bakje koffie komen halen hoor 🙂.

Als je nu nog over Duvel zou praten... 🙂

Coulibaly zei:
Bij sommige modellen heb je pH9 nodig ipv pH4. En die 9 kan je niet overal vinden. Sommige rekenen voor die pH9 dan weer aardig door.

Bij deze dennerle heb je dus ph 4 en ph 7 nodig

Heb ik ook bij de voltcraft.
Goede morgen.

Ph9 nooit van gehoord. of wel?

PH 9 PLUS water, een wonder van moeder natuur

ph9plus.com/

PH 9 PLUS water is door de eeuwen heen gezuiverd door bijzondere aard lagen waardoor het beschikt over een bijzondere mineralen samenstelling.

Welkom bij PH 9 PLUS zuiver mineraal water.

Natural power energy water for a healthy life.

PH 9 PLUS is het wonder van moeder natuur, door de natuurlijke hoge pH-waarde van minimaal 9,3 is PH 9 PLUS een natuurlijk alkalisch mineraal water.
PH 9 PLUS zuiver mineraal water wordt gebotteld uit een diep gelegen beschermde bron van ruim 400 meter diepte.
PH 9 PLUS water is door de eeuwen heen gezuiverd door bijzondere aard lagen waardoor het beschikt over een bijzondere mineralen samenstelling.
PH 9 PLUS is een door het Ministerie van volksgezondheid goed gekeurd mineraal water en staat onder strenge controle,
iedere botteling wordt in het laboratorium getest en als de botteling voldoet aan de strenge eisen die gesteld worden aan PH 9 PLUS zuiver mineraal water mag de vracht het terrein verlaten op weg om voor het eerst daglicht te zien.

�PH 9 PLUS is niet gefilterd
�PH 9 PLUS is niet gezuiverd
�PH 9 PLUS heeft geen toevoegingen
�PH 9 PLUS is geen kustmatig geproduceerd alkalisch water
�PH 9 PLUS is een onaangetast zuiver mineraal water

Ja, snap ik.

Had het ook over ijkvloeistof.

Ik lees dat je dan ijken elke dag moet doen, is dit dan niet heel veel gedoe? En wat als je het vergeet?

Ik dacht dat je eerst een co2 set moest kopen en er dan een losse ph controller erbij, maar de ph controller is dus ook al de co2 set? Tenminste in het geval van de Dennerle evolution de luxe?

Er zijn diverse modellen/merken als set verkrijgbaar incl. controller. Het calibreren is volgens een vast schema. De JBL moet je om de 30 dagen doen. Dit om schommelingen en afwijkingen van de sensor binnen de perken te houden.
De standaard sensoren adviseren ze om die elk jaar/anderhalf jaar te vervangen. Je kunt ook ph sensoren kopen die je kunt hervullen en dus veel langer kan gebruiken. Ikzelf heb er 1 via Agrotools gekocht, incl. gel om te hervullen als de gel uitgewerkt is. Heb ik na 2 jaar nog niet gedaan, omdat de pen nog goed werkt.

Susanne zei:
Ik lees dat je dan ijken elke dag moet doen, is dit dan niet heel veel gedoe? En wat als je het vergeet?

Ik dacht dat je eerst een co2 set moest kopen en er dan een losse ph controller erbij, maar de ph controller is dus ook al de co2 set? Tenminste in het geval van de Dennerle evolution de luxe?

Jij ijkt hem wanneer je start met hem te gebruiken, weekje later opnieuw.

Een maandje later weer opnieuw.

Vanaf dan kan het om de 2 maanden.

Maar zoals Fozzy zegt, pakweg de JBL zal je dwingen om hem elke maand te ijken.

Beste is zo'n hervulbare diode te nemen en liefst 2. Om de 2 maanden wissel je dan eens van pen om, de andere plof je in speciale bewaarvloeistof.

Op die manier ga je de levensduur per pen gemakkelijk verdubbelen.

Mijn Voltcraft, ijk ik nooit na.

Vloeistof wat in het flesje zit, geeft al 7 aan.

Is het anders,doe ik er nieuw vloeistof 7 in. en controleer dat.

ter info Dennerle ph controller geeft zelf om de 30 dagen aan dat je hem moet eiken
werkt wel gewoon door maar kan een afwijking krijgen al loopt dat niet in de hoge punten afwijking

groet

jaap

Eens per maand is goed te doen, maar ben wel blij dat ik hulp kan krijgen bij het aansluiten en gebruiken van de controller, vind het allemaal maar heel ingewikkeld klinken...

Is een flipper eigenlijk noodzakelijk?

En klopt het dat ik met die Dennerle controller geen co2 set meer nodig heb?

Ja,natuurlijk wel.

Stom ,weet ik niet,sorry.

Susanne zei:
En klopt het dat ik met die Dennerle controller geen co2 set meer nodig heb?

Wat bedoel je nou met een co2 set? Fles met co2, dennerle controller, ph electrode, klaar. Flipper is handig om co2 makkelijker op te laten lossen in je water, maar zijn ook andere manieren voor

Susanne, ik zou me eerst eens inlezen over een co2 set, en de werking ervan.
Heb het idee dat jij denkt dat als je een controller hebt dat je geen co2 set nodig hebt..

Maar een controller is slechts een onderdeel van de co2 set. De co2fles etc zijn onmisbaar onderdeel hiervan nl.
De controller is te zien als een 'uitbreiding' van een co2 set, om het niveau van de hoeveelheid co2 te automatiseren.

Coulibaly zei:
TIP:

JBL is recent met een nieuw model op de markt met een touchscreen scherm.

Het oude model is exact hetzelfde, maar zonder touchscreen.

Veel winkeliers hebben de oude nog liggen en pakken daarom de nieuwe niet binnen, anders krijgen ze die oude niet meer verkocht.

Met die wetenschap kan je, met een beetje onderhandelen, die oude controller aan hun aankoopprijs wel meekrijgen. Dan moet je rekenen op zo'n 160 a 170 euro.

Hoi Coulibaly,

Ik begreep dat de nieuwe juist niet hetzelfde zou zijn... Geen magneetventiel in de controller meer omdat die voor problemen zorgde.?!

Dennerle Profi-Line ph-Controller Evolution DeLuxe

Topmodel voor permanente elektronische meting van de pH-waarde en automatische besturing van de CO2-toevoer in het aquarium, met extra praktijkgerichte functies meer informatie...

ook een goeie?
van � 289,99
voor � 229,99

Aramis zei:
Hoi Coulibaly,

Ik begreep dat de nieuwe juist niet hetzelfde zou zijn... Geen magneetventiel in de controller meer omdat die voor problemen zorgde.?!

Gaat eerder over de functionaliteit. Die is hetzelfde.

Ik betwijfel of de ingebouwde magneetventiel zo'n probleem was/is.

Dit is er eentje die aardig wat druk kan verdragen. En ze verkopen dat toestel al vrij lang.

Fozzy zei:
Susanne, ik zou me eerst eens inlezen over een co2 set, en de werking ervan.
Heb het idee dat jij denkt dat als je een controller hebt dat je geen co2 set nodig hebt..

Maar een controller is slechts een onderdeel van de co2 set. De co2fles etc zijn onmisbaar onderdeel hiervan nl.
De controller is te zien als een 'uitbreiding' van een co2 set, om het niveau van de hoeveelheid co2 te automatiseren.

Dat dacht ik juist niet, maar volgens degene van wie ik de ph controller over kan nemen zit daar al een fles co2 bij. Ik zou alleen nog een elektrode en flipper moeten kopen, de rest (heb net gevraagd wat die rest dan is) zou er al bij zitten zodat ik dus meteen aan de slag kan met de co2 en de ph controller.

Bertus zei:
Dennerle Profi-Line ph-Controller Evolution DeLuxe

Topmodel voor permanente elektronische meting van de pH-waarde en automatische besturing van de CO2-toevoer in het aquarium, met extra praktijkgerichte functies meer informatie...

ook een goeie?
van � 289,99
voor � 229,99

Dit is degene die ik tweedehands in goede staat voor �100 over kan nemen inclusief alles (behalve de elektrode en flipper) om meteen aan de slag te kunnen!

even op de keurings-datum van de fles letten Susanne als deze over datum is vullen een hoop vul-stations hem niet meer
daarnaast een goede ph-elektrode kost ga 60-107 euro tel dat bij de prijs op en zit je toch al richting nieuw prijs met garantie
(let wel dan heb ik het over de ph-elektrode die er bij hoort)

groet

jaap

flipper34 zei:
daarnaast een goede ph-elektrode kost ga 60-107 euro tel dat bij de prijs op en zit je toch al richting nieuw prijs met garantie
(let wel dan heb ik het over de ph-elektrode die er bij hoort)

Voor mijn controller heb ik er 1 van ebay gehaald, deze koste mij 8 euro, en deze werkt al 2 jaar probleemloos. Electrodes van dennerle komen waarschijnlijk ook uit china, alleen word daar dennerle op gedrukt

caddyladdy zei:
Voor mijn controller heb ik er 1 van ebay gehaald, deze koste mij 8 euro, en deze werkt al 2 jaar probleemloos. Electrodes van dennerle komen waarschijnlijk ook uit china, alleen word daar dennerle op gedrukt

Misschien. Misschien komt die ook uit China, maar dat wil daarom niet zeggen dat de kwaliteit ondermaats is.

In de meeste fabrieken kan je op bestelling diverse 'kwaliteiten' bestellen, op de ene band rollen die goedkope blauwe pennen van de band, op een andere misschien die van Dennerle.

Maar ga er maar niet vanuit dat er geen verschil zit op de kwaliteit.

Levensduur is immers ook maar 1 aspect. Accuraatheid en snelheid van de meting zijn alvast 2 andere parameters.

Ook de dikte van de kabel (tussen pen en BNC connector) heeft invloed op de prijs �n de kwaliteit.

Zelf ben ik in ieder geval zeer voorzichtig met het super goedkope spul. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.

Verhalen zat van �ber goedkoop Chinees speelgoed waar gewoonweg giftige bestanddelen in het plastic zijn verwerkt.

Daarbij moet je er ook wat geluk bij hebben denk ik.

jessicapilon zei:
Daarbij moet je er ook wat geluk bij hebben denk ik.

Zeker. Bij de 'grote' merken niet natuurlijk, daar is de kwaliteit constant.

Bij die naamloze dingen zal de ene evenwaardig zijn, een andere van hetzelfde naamloze 'merk' minder waard zijn dan speelgoed.

Coulibaly zei:
caddyladdy zei:

Misschien. Misschien komt die ook uit China, maar dat wil daarom niet zeggen dat de kwaliteit ondermaats is.

In de meeste fabrieken kan je op bestelling diverse 'kwaliteiten' bestellen, op de ene band rollen die goedkope blauwe pennen van de band, op een andere misschien die van Dennerle.

Maar ga er maar niet vanuit dat er geen verschil zit op de kwaliteit.

Levensduur is immers ook maar 1 aspect. Accuraatheid en snelheid van de meting zijn alvast 2 andere parameters.

Ook de dikte van de kabel (tussen pen en BNC connector) heeft invloed op de prijs �n de kwaliteit.

Zelf ben ik in ieder geval zeer voorzichtig met het super goedkope spul. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.

Verhalen zat van �ber goedkoop Chinees speelgoed waar gewoonweg giftige bestanddelen in het plastic zijn verwerkt.

Niemand suggereerd dat de probe van dennerle ondermaats is. En mijn inziens doet een goedkope electrode precies hetzelfde als de dure van dennerle of what ever welk ander merk. De metingen die wij doen zijn ook niet dusdanig secuur dat dat een dure pen rechtvaardigd, en al zal hij er 3 tiende naast zitten, wellicht altijd nog dichterbij de werkelijkheid dan een druppel test. En giftige bestanddelen is ronduit bullshit, tuurlijk het zal een enkele x voorgekomen zijn, maar daar hoeft het niet per defenitie voor uit china te komen. Tegenwoordig komt bijna alles uit china, daarom gaat de economie daar ook zo goed de laatste jaren. Ik koop hem op Ebay voor weinig en jij koopt een dure. Iedereen blij.

Coulibaly zei:
Beste is zo'n hervulbare diode te nemen en liefst 2. Om de 2 maanden wissel je dan eens van pen om, de andere plof je in speciale bewaarvloeistof.

Op die manier ga je de levensduur per pen gemakkelijk verdubbelen.

Tuurlijk, en dan koop jij er 2 van tussen de 70 en 100 euro per stuk. lekker advies

caddyladdy zei:
Tuurlijk, en dan koop jij er 2 van tussen de 70 en 100 euro per stuk. lekker advies

Ook met je goedkope pen kan je op die manier de levensduur verlengen.

Het wordt er niet makkelijker op... Mijn kleine vraag is een enorme discussie geworden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan