welke pomp


P

pesci

Guest
goedemiddag! ik wil een nieuwe buitenpomp. ik heb nu een 70 liter aquarium en wil uiteindelijk naar 125.
ik heb zitten kijken naar tetra of oase. wat zijn jullie ervaringen?

achtergrond info over mij;

- ik ben niet handig en vind techniek ingewikkeld
- ik houd van makkelijk (ben redelijk lui :))

dus het liefst een filter, waar ik niet hoef na te denken over afkoppelen?? aanzuigen?? etc.

en graag een filter waar alles bij zit. ik wil niet nog losse dingen erbij kopen.

bestaat mijn wens? ik hoor het graag!!
 
dan wel dubbele kranen, he.

De vierkante is 2 kraantjes diht, hendel oveer.
Stik nu van de filters.
Moet alles nog utzoeken.
 
zoiets. niet van mij, hoor.
 

Bijlagen

  • 669751.jpg
    669751.jpg
    39.6 KB · Weergaven: 119
dan wel dubbele kranen, he.

De vierkante is 2 kraantjes diht, hendel oveer.
Stik nu van de filters.
Moet alles nog utzoeken.


wat bedoel je? dubbele kranen? is jouw reactie een reactie op iemand anders?

ga je wat te koop zetten? dan zou inbedt een berichtje willen eventuel
 
2213 heeft geen kranen, dus moeten er 2 x dubbekke kranen bij om af te koppellen.

Deze hebben dat al erop.
Met loshaalbeugel.
Eheim 2222 en 2224..jpg

Voor jou gemakkelijker.
 
2213 heeft geen kranen, dus moeten er 2 x dubbekke kranen bij om af te koppellen.

Deze hebben dat al erop.
Met loshaalbeugel.
Bekijk bijlage 287581
Voor jou gemakkelijker.


juist! goed inschat, dat vind ik prettiger. de 2222 is voldoende? en kan ik dan die kopen, rustig de handleiding lezen en m gemakkelijk aansluiten? niks meer erbij kopen?
 
Dat wijst zich vanzelf. handleiding staat op internet, die heb ik niet meer.
Ben nog steeds aan het uitpakken, staan nog 25 dozen .

Heb je haast , dan gewoon verder kijken.

Ik heb het vreselijk druk.
 
zoiets. niet van mij, hoor.

:D :D
Goed dat je er bij zegt dat het niet jouw bak is op de foto!
Aan de dikke filterslang rechts op de foto te zien staat er zelfs ook nog een filtertje buiten beeld... :eek:
Dat moet pas een proper bakje zijn.
Een filter per visje...:thumbs:
 
Ik zou zeggen de Fluval G3. Ideaal als je niet van moeilijk doen houd.
ze draaien jaren zonder groot onderhoud. Alleen regelmatig voorfilter cardridge schoonmaken maar dat is 5 minuten werk.
 
Ik zou zeggen de Fluval G3. Ideaal als je niet van moeilijk doen houd.
ze draaien jaren zonder groot onderhoud. Alleen regelmatig voorfilter cardridge schoonmaken maar dat is 5 minuten werk.

oei erg dure pomp wel. €350 zie ik
 
Je kan ook voor een JBL 902 gaan. Prima filter én, zoals je wens was, meteen helemaal compleet. Je hoeft er ook niet aan te zuigen.

ik lees dat hij nogal veel geluid maakt? en lastig in elkaar te zetten is? (bol.com)
 
Ik vind 350 euro ook wat overdreven voor een 70L en later 125L aquarium.. Of het nou goedkoop moest of niet.

Mijn opties:
Een Eheim classic 250 (2213) is een solide filter en met de plus versie (linkje) heb je bijna alles. Het enige wat nog mist is wat biologisch filtermedia zoals Siporax. Dus nog een los bakje Siporax kopen en je bent klaar. 440 l/u aan flow met een 3L filterpot voor filtermedia en gebruikt 8W vermogen. Prijs €86,95

Een JBL CristalProfi e702 Greenline zit wel alles bij (linkje). Slang, koppelstukjes, spraybar, hoekjes en filtermedia en die is iets makkelijker in onderhoud dan de Eheim want er zitten losse mandjes in en het loskoppelen van de slangen is iets eenvoudiger gemaakt. 6,1 L aan filterpot voor filtermedia en een flow van 700 liter per uur en gebruikt 9W vermogen. Prijs €89,00

Beide filters zou mijn inziens een prima keuze zijn. De Eheim is een wat ouder type maar wel echt oersterk. Ik heb een 2215 die wel 20 jaar oud is en het nog prima doet. De JBL is een wat nieuwer type met wat handigheidjes zoals het makkelijk losklikken van de slangen voor onderhoud en mandjes voor je filtermedia.

Neem de genoemde flow met een korrel zout en kijk vooral naar het vermogen. DIe JBL is met 1W meer ietsje sterker maar moet ook het dubbele aan filtermedia 'verwerken'. De uiteindelijke flow in beide filters zijn denk ik nagenoeg gelijk en ondanks de genoemde waardes denk ik dat de Eheim zelfs net zal winnen.
 
Laatst bewerkt:
ik lees dat hij nogal veel geluid maakt? en lastig in elkaar te zetten is? (bol.com)
Valt heel erg mee. Ik heb mijn 902 in een kwartiertje aan het draaien gekregen, en dat was inclusief overzetten van media.

Kijk een op youtube, daar staan een paar filmpjes van mensen die een 902 op hun bak zetten.
ik denk dat voor jou de 702 prima voldoet.
 
Oase Biomaster Thermo, zit een voorfilter in dan hoef je hem niet iedere keer helemaal schoon te maken maar alleen de voor filter, ik heb zelf de 600 en ben met minder dan 10 minuten klaar om het voorfilter te cleanen / uitspoelen. Tvens zit mijn verwarming hier in maar dat heb je bij andere merken ook.
 
ik lees dat hij nogal veel geluid maakt? en lastig in elkaar te zetten is? (bol.com)

Hij is niet hoorbaar! Ik heb een JBL 902 en ook een JBL 1502. Beide geruisloos. En met in elkaar zetten heb ik nog nooit problemen gehad. Misschien is voor jouw aan te schaffen aquarium een 702 zelfs voldoende. Bij mij lopen ze al jaren zonder problemen. Het voordeel van de JBL's vind ik altijd dat ze zeer compleet zijn. Kranen o.i.d. hoef je niet bij te kopen het is er gewoon allemaal voor een redelijke prijs.
 
Ik vind 350 euro ook wat overdreven voor een 70L en later 125L aquarium.. Of het nou goedkoop moest of niet.

Mijn opties:
Een Eheim classic 250 (2213) is een solide filter en met de plus versie (linkje) heb je bijna alles. Het enige wat nog mist is wat biologisch filtermedia zoals Siporax. Dus nog een los bakje Siporax kopen en je bent klaar. 440 l/u aan flow met een 3L filterpot voor filtermedia en gebruikt 8W vermogen. Prijs €86,95

Een JBL CristalProfi e702 Greenline zit wel alles bij (linkje). Slang, koppelstukjes, spraybar, hoekjes en filtermedia en die is iets makkelijker in onderhoud dan de Eheim want er zitten losse mandjes in en het loskoppelen van de slangen is iets eenvoudiger gemaakt. 6,1 L aan filterpot voor filtermedia en een flow van 700 liter per uur en gebruikt 9W vermogen. Prijs €89,00

Beide filters zou mijn inziens een prima keuze zijn. De Eheim is een wat ouder type maar wel echt oersterk. Ik heb een 2215 die wel 20 jaar oud is en het nog prima doet. De JBL is een wat nieuwer type met wat handigheidjes zoals het makkelijk losklikken van de slangen voor onderhoud en mandjes voor je filtermedia.

Neem de genoemde flow met een korrel zout en kijk vooral naar het vermogen. DIe JBL is met 1W meer ietsje sterker maar moet ook het dubbele aan filtermedia 'verwerken'. De uiteindelijke flow in beide filters zijn denk ik nagenoeg gelijk en ondanks de genoemde waardes denk ik dat de Eheim zelfs net zal winnen.
Ik zou voor de dubbele hoeveelheid filterinhoud gaan plus het extra gemak, JBL in deze dus.
 
Ik heb sinds een 2 tal maand ook een JBL e902 en inderdaad zeer stil en makkelijk te installeren.
 
Ik vind 350 euro ook wat overdreven voor een 70L en later 125L aquarium.. Of het nou goedkoop moest of niet.

Mijn opties:
Een Eheim classic 250 (2213) is een solide filter en met de plus versie (linkje) heb je bijna alles. Het enige wat nog mist is wat biologisch filtermedia zoals Siporax. Dus nog een los bakje Siporax kopen en je bent klaar. 440 l/u aan flow met een 3L filterpot voor filtermedia en gebruikt 8W vermogen. Prijs €86,95

Een JBL CristalProfi e702 Greenline zit wel alles bij (linkje). Slang, koppelstukjes, spraybar, hoekjes en filtermedia en die is iets makkelijker in onderhoud dan de Eheim want er zitten losse mandjes in en het loskoppelen van de slangen is iets eenvoudiger gemaakt. 6,1 L aan filterpot voor filtermedia en een flow van 700 liter per uur en gebruikt 9W vermogen. Prijs €89,00

Beide filters zou mijn inziens een prima keuze zijn. De Eheim is een wat ouder type maar wel echt oersterk. Ik heb een 2215 die wel 20 jaar oud is en het nog prima doet. De JBL is een wat nieuwer type met wat handigheidjes zoals het makkelijk losklikken van de slangen voor onderhoud en mandjes voor je filtermedia.

Neem de genoemde flow met een korrel zout en kijk vooral naar het vermogen. DIe JBL is met 1W meer ietsje sterker maar moet ook het dubbele aan filtermedia 'verwerken'. De uiteindelijke flow in beide filters zijn denk ik nagenoeg gelijk en ondanks de genoemde waardes denk ik dat de Eheim zelfs net zal winnen.


geweldig! bedankt voor deze degelijke en eenvoudige uitleg!
 
geweldig! bedankt voor deze degelijke en eenvoudige uitleg!
Ik vind 350 euro ook wat overdreven voor een 70L en later 125L aquarium.. Of het nou goedkoop moest of niet.

Mijn opties:
Een Eheim classic 250 (2213) is een solide filter en met de plus versie (linkje) heb je bijna alles. Het enige wat nog mist is wat biologisch filtermedia zoals Siporax. Dus nog een los bakje Siporax kopen en je bent klaar. 440 l/u aan flow met een 3L filterpot voor filtermedia en gebruikt 8W vermogen. Prijs €86,95

Een JBL CristalProfi e702 Greenline zit wel alles bij (linkje). Slang, koppelstukjes, spraybar, hoekjes en filtermedia en die is iets makkelijker in onderhoud dan de Eheim want er zitten losse mandjes in en het loskoppelen van de slangen is iets eenvoudiger gemaakt. 6,1 L aan filterpot voor filtermedia en een flow van 700 liter per uur en gebruikt 9W vermogen. Prijs €89,00

Beide filters zou mijn inziens een prima keuze zijn. De Eheim is een wat ouder type maar wel echt oersterk. Ik heb een 2215 die wel 20 jaar oud is en het nog prima doet. De JBL is een wat nieuwer type met wat handigheidjes zoals het makkelijk losklikken van de slangen voor onderhoud en mandjes voor je filtermedia.

Neem de genoemde flow met een korrel zout en kijk vooral naar het vermogen. DIe JBL is met 1W meer ietsje sterker maar moet ook het dubbele aan filtermedia 'verwerken'. De uiteindelijke flow in beide filters zijn denk ik nagenoeg gelijk en ondanks de genoemde waardes denk ik dat de Eheim zelfs net zal winnen.
hier moet ik een verwarming bij kopen he? bestaat dezelfde jbl ook mét verwarming toevallig?

en zo niet? welke verwarming zou ok zijn?
 
ik las ook nog deze;

hoor er verder weinig over? niet bekend? of niet zo goed?

oase biomaster thermo 250
 

Terug
Bovenaan