Welke vis houdt de guppy stand op peil


Janwillem Nieuwenhuis

Well-known member
Lid geworden
22 maart 2020
Berichten
94
Leeftijd
24
Hallo allemaal ik weet niet of dit de afdeling is voor deze vraag als dat zo sorry wat ik ben nieuw dus moet nog een beetje de weg vinden.

Ik heb sinds een 2 weken een nieuwe aquarium bak gekocht een superfish starter kit 60 liter de bewoners zijn een paar guppen en het leek mij leuk om
er meer met guppen te doen maar ik weet van mijn vorige bak dat hij al snel overbevolkt was dus mijn vraag is of er misschien vissen zijn die de guppen
stand een beetje op peil houd en tegelijk ook mijn bak een beetje aanvulling geeft
dus wat tips zou wel fijn zijn
 
Guppen populatie in stand houden en beperken in een 60liter zal lasting worden omdat je een vrij klein aquarium hebt om andere vissen bij de guppen te gaan plaatsten,
Bij een ruim aquarium zou je tetra's of zalmpjes bij kunnen plaatsen die eten de jongen wel op maar op 60liter kan je helaas weinig vis in houden.
Misschien 3 guppen vrouwen met 1 man en dan 4 Phantom zalmen of rouw tertra's wordt al krap denk ik.. en aangezien het vaak scholen visjes zijn kan dit ook problemen geven als je te weinig tetra's of Phantom zalmen erbij plaatst… mischien hebben andere forum leden nog ideen of tips..maar dit is wat ik je kan vertellen.
 
IMG_20200320_184707.jpg
IMG_20200320_184707.jpg
IMG_20200321_185212.jpg





Dit is mijn bak

volgens de folder is hij 58 x 30 x 45 cm.
Het is start 70 tropical kit superfish tropische aquarium
 
Even iets anders want die is flink mistig en hoelang draait deze? Planten moet uit de potjes en zonder steenwol in de bodem namelijk. Ook is de bodem erg vuil valt me op en ben daarom benieuwd hoelang deze nu draait of dat het een nieuwe bak is.
 
dat kan wel kloppen want toen ik deze foto maakte draaide de bak al wel een paar weken en ik denk dat die mist wat je ziet een reflectie van het licht want toen ik de foto maakte was de bak zeker wel mooi helder. En over de rommel klopt omdat ik de bak half heb gevuld met water van de bak waar ze eerst in zaten (die door een lekkasje niet meer bruikbaar was ) en omdat het even snel overgeplaatst moest worden had ik geen tijd gehad voor het vuil op de bodem maar is nu al wel weg hoor en plantjes zitten er ook al in. En zeker is hij nieuw ik heb bij mijn plaatselijk aquarium zaak gekocht dus dat zit wel goed maar bedankt john

groetjes janwillem
 
Maar om antwoord te geve op je vraag:
ik ben hier ooit geweest met dezelfde vraag en toen werden mij rouwtetra's aangeraden.
En dat was geen verkeerd advies.

Als er nu nog een jonkie volwassen wordt is het wel een hele taaie en snelle rakker geweest die het ook verdient.
 
Voor de Rouwtetra is de bak eigenlijk te klein dus dat ljkt me geen geweldige optie.
 
ik had in mijn eerste bak een koppeltje zwaard dragers er bij gedaan maar bleek dus niet te werken de kleintjes waren te snel dus ben ik nu aan het rond vragen voor een andere oplossing omdat ik guppen wel grappige visjes vindt met al die kleuren
 
Mijn plaatselijke aquarium zaak die had mij een koppeltje Papiliochromis Ramirezi aangeraden maar die hebben volgen mijn een heel andere soort inrichting nodig en temperatuur
en ik vond het te riskant om het meteen te proberen omdat ik het zonde zou vinden dat die mooie beestjes gauw dood zouden gaan. Dus ik heb het maar niet gedaan.
 
Ja de Antennebaarsjes vragen ander waarden en dat is geen goede combi.
 
dacht ik al zag er wel heel verleidelijk uit maar het het scheelt voor ik vissen koop infomeer ik eerst altijd voor ik het doe
want ik wil wel plezier hebben van mijn bak en niet dat ik als een idioot alle vissen die ik mooi vindt bij elkaar in gooi.

En ik zat trouwens te denken als ik er nu de mijn guppen in een andere bak zou doen en dat ik er andere vissen in de bak zou doen welke zou dan geschikt zijn.
Want ik hou wel van kleur en leven in een bak en als het kan in alle lagen.

In mijn vorige bak had ik

Guppen
Neon tetra
zwaard drager
algeneter albino long fin

en dat ging wel goed maar ik wil nu serieus beginnen en omdat ik pas een appartementje heb kan ik geen groter bak houden dus moet klein beginnen.
 
Goed dat je de weg op het forum hebt gevonden, janwillem. Zoals je ziet zijn er meerdere helpers zoals ik al tegen je zei.
 
klopt bedankt Friesian heb jij misschien ook nog tips voor mij
 
Guppen hebben sowieso al meer problemen bij inteelt. Dus wat eruit scheppen en bijvoorbeeld naar een LFS brengen kan al helpen. Maar of die ze wil weet ik niet.
 
dat kan ik wel doen misschien want ben een beetje op zoek naar een andere uitdaging ik wou eigenlijk een bak met vissen die wat meer agressief waren
zoals bijvoorbeeld Oscars maar dat zit er nog lang niet in voor mij dus moet ik het met de andere soort vissen doen die in een kleinere bak passen makkelijker te houden
zijn guppen zwaard dragers of goudvissen.
 
Je bak heeft een bodemoppervlak wat met een 60cm vergelijkbaar is en dat beperkt wel een beetje de keuze. Een schooltje Cory s zou op de bodem leuk zijn zoals de Panda en dan misschien een leuk visje voor de midden of bovenlaag. Je bent al snel geneigd teveel vis in zo n bakje te zetten dus daar moet je een beetje voor opletten.
 
Goudvissen (kun je op googlen) worden met gemak 40 cm als ze goed gehuisvest worden dus dat gaat hem niet worden in zo'n klein bakje
 
Dat weet ik maar al te goed en dat is toen op ramp uitgelopen

Ik bedenk me nu opeens dat ik ook voor een paar jaar terug een koppeltje zoen vissen heb gehad bij guppen en dat ging ook wel goed maar ik vond ze niks
maar mijn moeder vond ze prachtig
 
Ja ze zijn mooi maar dan moet je denk ik eerder denken aan een bak van zo n 1.20 meter.
 
Klopt in mijn vorige bak zijn mijn goudvissen tot paren overgegaan
 
Maar ik had ze een in volgens mijn een betta bakje maar ja was toen een jaar of tien wist er nog niks van af maar nu infomeer ik eerst goed voor ik vissen koop
 
Welke soort en raden jullie mij echt niet aan tandkarpers / Cichlide

maar welke wel noem er maar een paar op kan ik zelf even infomeren zeg het maar wat is het beste
 
zou er misschien niet vrouwelijke betta in kunnen (als de guppen er uit zijn uit raad)
 
Laatst bewerkt:
Jeetje, nu staat er weer SUB. Tis.me.wa. Ik lees zojuist 80 cm minimaal bak. Dus dat ik hem ook niet.
 
geeft niks kan gebeuren
 
Een vis die wel kan is de aplocheilus lineatus maar die springen uit je bak dus een deksel is een must
 
Die lijken mij ook wel grappige maar er zit wel deksel op dus maar dat zijn toch ook een soort van roofertjes of niet
 
er zit een deksel op dus hij is zeker dicht
 
zouden die aplocheilus lineatus niet bij de guppen in kunnen of is dat geen goed idee
 
Want volgens mij jagen ze ook op baby visjes
 
Nee die wordt 10cm en vraagt een ruime bak zoals ik lees:

 
oja nu zie ik het ook had stukje even gemist dat is inderdaad wat te groot
 

Terug
Bovenaan